دانلود و خرید کتاب در جستجوی هوش اخلاقی فرزاد صباغ پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در جستجوی هوش اخلاقی اثر فرزاد صباغ پور

کتاب در جستجوی هوش اخلاقی

معرفی کتاب در جستجوی هوش اخلاقی

کتاب در جستجوی هوش اخلاقی؛ مهارت شناختی مبتنی بر عقل سلیم نوشتهٔ فرزاد صباغ پور و ویراستهٔ پوریا صحرانورد است و پندار تابان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب در جستجوی هوش اخلاقی

هوش اخلاقی، مجموعه‌ای از توانایی‌ها و مهارت‌های شناختی است که به ما توانایی توجه، پذیرش و عمل اخلاقی را می‌دهد. شناختن موقعیت‌های اخلاقی و انتخاب رفتاری متناسب با آن موقعیت و بی‌تفاوت‌نماندن، نمونه‌هایی از مهارت‌های شناختی در هوش اخلاقی هستند.

کسی که از هوش اخلاقی خوبی برخوردار است، درمواجهه با هر پیشامدی در زندگی، باکمک‌گرفتن از این مهارت‌های شناختی و پردازش سریع اصول اخلاقی، می‌تواند شیوهٔ مناسبی را در ذهنش اتخاذ کند و واکنش رفتارِی اخلاقی مناسبی، مبتنی بر عقل و منطق از خودش بروز بدهد.

با این تعریف، هوش اخلاقی قوه و استعدادی است که هرچه بیشتر در خودمان پرورش بدهیم، واکنش‌های ما کمتر آنی، واکنشی، هیجانی و بیشتر مبتنی بر اخلاق اصیل و خرد و عقل سلیم خواهند بود.

خواندن کتاب در جستجوی هوش اخلاقی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب در جستجوی هوش اخلاقی

«خطایی فاجعه‌آمیز بود. آن شب بعد از خاتمهٔ میهمانی، بابی و همسرش با اطمینان از اینکه دخترشان ماتیلدا، شب را پیش دختر میزبان می‌ماند، به طرف خانه حرکت کردند. اما به محض آنکه به خانه وارد شدند، صدای مشکوکی از اتاق دخترشان شنیدند. بابی آهسته به طرف کشوی کمدش رفت و اسلحه‌اش را برداشت و با احتیاط سمت اتاق خواب ماتیلدا رفت. ماتیلدای چهارده‌ساله که برای شوخی با پدر و مادرش زودتر به خانه آمده بود، ناگهان از داخل کمد دیواری اتاقش بیرون پرید و جیغ کشید. بابی از جا پرید و تیری به زیر گلوی دختر بیچاره شلیک کرد. متأسفانه ماتیلدا بعد از دوازده ساعت در بیمارستان درگذشت.

ممکن است که شما بابی را در این تراژدی مقصر بدانید، که البته به‌طور کلی تصور اشتباهی هم نیست؛ اما واقعیت این است که مواجه شدن با چنین شرایط و موقعیت‌هایی، فقط مختص به بابی بیچاره نیست. شرایطی که در آن، شخص بدون فکر، دست به عملی هیجانی و شتاب‌زده می‌زند. انگیزهٔ حمایت از خانواده بود که بابی را واداشت تا اسلحه را بردارد و خانه را در جست‌وجوی دزدی بگردد که فکر می‌کرد در اتاق دخترش مخفی شده است. اما این غریزهٔ ترس بود که باعث شد قبل از آنکه بتواند فرد مهاجم را شناسایی کند، به او شلیک کند. حتی قبل از آنکه بتواند صدای دخترش را تشخیص بدهد.

ترسی که بابی را واداشت تا از خانواده‌اش در برابر خطر احتمالی حمایت کند، نوعی ارثیهٔ عاطفهٔ به‌جامانده از فرآیند تکامل است. ترس یکی از اصلی‌ترین ابزارهای ما انسان‌ها، یا تقریباً هر موجود دیگری، برای بقا و دوام آوردن در جهان پرمخاطره است. این واکنش‌های خودبه‌خودی و غیرارادی، در سامانهٔ عصبی مغزِ غریزی همهٔ ما حک شده است؛ چون در دوران طولانی و سرنوشت‌ساز ماقبل تاریخ، زندگی یا مرگ انسان را رقم می‌زدند. ترس به نوعی اتفاق‌های بد را با قدرت به ما یادآوری می‌کند و همین‌طور یک غریزه هشداردهنده، هنگام مواجهه با خطرات محسوب می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان