دانلود و خرید کتاب مقایسه هوش هیجانی و تمایز یافتگی در نوجوانان وابسته به مصرف مواد و نوجوانان عادی عبدالرضا احمدپور خرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقایسه هوش هیجانی و تمایز یافتگی در نوجوانان وابسته به مصرف مواد و نوجوانان عادی اثر عبدالرضا احمدپور خرمی

کتاب مقایسه هوش هیجانی و تمایز یافتگی در نوجوانان وابسته به مصرف مواد و نوجوانان عادی

معرفی کتاب مقایسه هوش هیجانی و تمایز یافتگی در نوجوانان وابسته به مصرف مواد و نوجوانان عادی

کتاب مقایسه هوش هیجانی و تمایز یافتگی در نوجوانان وابسته به مصرف مواد و نوجوانان عادی نوشته عبدالرضا احمدپور خرمی است. این کتاب را نشر بید منتشر کرده است.

درباره کتاب مقایسه هوش هیجانی و تمایز یافتگی در نوجوانان وابسته به مصرف مواد و نوجوانان عادی

عوامل زیستی-روانی-اجتماعی بسیاری در سبب‌شناسی گرایش نوجوانان به سوء مصرف مواد ذکر شده است. از جمله مهم‌ترین این عوامل مشکلات روان شناختی و مهارت‌های مربوط به آن‌ها است. به نظر می‌رسد که متغیرهایی همچون هوش هیجانی و تمایز یافتگی که در برخی پژوهش‌ها ارتباطی بین آن‌ها و سوء مصرف مواد یافت شده است، بتوانند گرایش به سوء مصرف مواد در نوجوانان را نیز پیش‌بینی کنند. در نتیجه این احتمال وجود دارد که نوجوانان دارای سوء مصرف مواد و نوجوانان عادی جامعه مورد نظر در میزان هوش هیجانی و تمایز یافتگی تفاوت داشته باشند. این کتاب کمک می‌کند تا به مقایسه هوش هیجانی و تمایز یافتگی در نوجوانان وابسته به مصرف مواد و نوجوانان عادی بپردازید و اطلاعات علمی‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد.

نوجوانی سنّی حساس در ایجاد و گسترش رفتارهای مقابله‌ای و پاسخ به نیازهای محیطی است. این دوره به واسطه تغییرات سریع فیزیکی، روان‌شناختی، اجتماعی، فرهنگی و شناختی با انبوهی از مشکلات مغایر سلامت همراه است. بسیاری از عوامل تهدید کننده سلامت و رفتارهای پرخطر توسط نوجوانان در همین سن به صورت پیش رونده‌ای شروع می‌شود. متاسفانه سوء مصرف مواد در میان نوجوانان ایرانی شیوع تقریباً بالایی دارد.

سوء مصرف مواد، افراد یک جامعه مخصوصاً نوجوانان آن را آسیب‌پذیر می‌کند و از نظر روانی آن‌ها را دچار اختلالات رفتاری ساخته و از لحاظ اجتماعی آثار نامطلوبی مانند پایین آمدن کارآیی و خلاقیت آن‌ها را به دنبال دارد. 

یکی از جنبه‌های فردی مهم در سوءمصرف موادمخدر توجه به هیجان‌ها و کاربرد مناسب آنها در روابط انسانی، درک احساسات خود و دیگران، خویشتن‌داری، همدلی با دیگران و استفاده مثبت از هیجان‌ها در تفکر و شناخت است که جملگی در هوش هیجانی متبلور است.

خواندن کتاب مقایسه هوش هیجانی و تمایز یافتگی در نوجوانان وابسته به مصرف مواد و نوجوانان عادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی و پژوهشگران این رشته پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مقایسه هوش هیجانی و تمایز یافتگی در نوجوانان وابسته به مصرف مواد و نوجوانان عادی

تعریف تمایزیافتگی

تمایزیافتگی در یک معنای خیلی ساده یعنی تنظیم فاصله، یعنی ایستادن یا بودن یا قرار گرفتن در فاصله‌ای روانی از دیگران که بتوان هم صمیمیّت و ارتباط در آن فاصله حفظ شود و هم خودمختاری و استقلال فرد به خطر نیافتد. ساختار اصلی نظریه باو که زیربنای نظری تمایزیافتگی این مفهوم استوار است که سیستم فرایند پیوسته‌ای از کنترل فاصله بین فردی به منظور کسب آرامش اطمینان فاصله به آزادی و فاصله عاطفی، روانی و جسمی که فرد با سایرین دارد، اشاره می‌کند و فرایند رشد تکالیف رشدی زیادی وجود دارد که بعضی از آن‌ها فیزیولوژیکی و بعضی از آن‌ها روان شناختی هستند. مثلاً بلوغ جسمانی در دوره نوجوانی یکی از تکالیف رشدی فیزیولوژیکی است که هر فردی بطور طبیعی در دوره نوجوانی با آن روبرو می‌شود. یکی از تکالیف روان شناختی مهم یا به عبارتی مهم‌ترین تکلیف روان شناختی از نظر باون (۱۹۷۸) تمایزیافتگی است. تمایزیافتگی همانطور که در ادامه خواهد آمد باعث شناخته شدن ما به عنوان یک فرد مستقل و منحصر به فرد خواهد شد همان طور که در توضیح تمایزیافتگی خواهیم دید این مفهوم یک فرایند رشدی است که در طول زمان انجام می‌شود (پویا یون۱۰، ۲۰۰۷).

اشکال تمایزیافتگی

بوون (۱۹۷۸) تمایزیافتگی را به دو شکل تعریف می‌کند که در آن فرد قادر است بین ۱) عملکردهای هیجانی و عقلانی و ۲) روابط صمیمانه و خودمختاری تعادل ایجاد کند. این مفهوم را می‌توان به عنوان یک فرایند و ویژگی شخصیتی بیان کرد (جنکینز، پابلوتی، استوارتز و جانسون، ۲۰۰۵؛ به نقل از اصلاحی، ۱۳۸۸). می‌توان این فرایند را به وسیله آزمایش کردن توانایی یک شخص در جدا شدن از خانواده اصلی به شکلی سالم بدون طرد شدن یا گسلش عاطفی از طرف خانواده مشاهده کرد. این بدین معنی است که فردی که قادر به جدا شدن با سطح بالایی از تمایزیافتگی باشد، می‌تواند از وابستگی عاطفی مخرب در روابط معنی دار پایدار دوری کند. مفهوم شخصیتی تمایزیافتگی را می‌توان هم به عنوان یک ویژگی درون روانی و هم به عنوان یک ویژگی بین فردی طبقه بندی کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۸۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

حجم

۵۸۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان