دانلود و خرید کتاب دویدم و دویدم به یک پلنگ رسیدم ناصر کشاورز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب دویدم و دویدم به یک پلنگ رسیدم

کتاب دویدم و دویدم به یک پلنگ رسیدم

معرفی کتاب دویدم و دویدم به یک پلنگ رسیدم

کتاب دویدم و دویدم به یک پلنگ رسیدم نوشتهٔ ناصر کشاورز است. نشر افق این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این مجموعه شعر برای کودکان پیش‌دبستانی و اول و دوم دبستان نوشته شده است.

درباره کتاب دویدم و دویدم به یک پلنگ رسیدم

کتاب دویدم و دویدم به یک پلنگ رسیدم که با تصویرسازی‌های «علی خدایی» منتشر شده، ۹ قطعه شعر را برای کودکان در بر گرفته است. این کتاب را یکی از مهم‌ترین شاعران کودک ایران سروده است. ناصر کشاورز در این کتاب از دریچه‌ٔ نگاه خلاقانهٔ کودک به جهان نگریسته است. نگاه کودکانهٔ شاعر به پدیده‌ها، از نکات برجستهٔ این اثر به شمار می‌رود. کتاب «دویدم و دویدم به یک پلنگ رسیدم» یکی از ۵ جلد کتاب مجموعهٔ «اتل متل ترانه، شعرهای کودکانه» است که نشر افق به چاپ رسانده است.

شعر کودک و نوجوان، شعری است که با تخیل و درک کودکان و نوجوانان تناسب داشته باشد و در یک جمله اینکه برای این گروه‌های سنی قابل‌فهم باشد. شعر دریافت‌های تازه‌ای به کودکان از جهان پیرامونشان می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا از زاویه‌ای نو و با احساسات عالی به جهان بنگرند؛ در واقع شعر ارتباط کودکان را با جهان عمیق‌تر، عاطفی‌تر و دلچسب‌تر می‌کند. برخی معتقد هستند که شعر کودک و نوجوان در ایران که در آغاز دههٔ ۱۳۶۰ از رشد نسبتاً خوبی برخوردار بود، در سال‌های اخیر به ورطهٔ تکرار افتاده است. برخی نیز باور دارند که این گونهٔ شعری چنان در حیطه‌های زبانی، تخیل و موسیقی منحصربه‌فرد شده است که می‌توان آن را موج پنجم شعر ایران نامید. موج اول تا چهارم عبارتند از «سبک خراسانی»، «سبک عراقی»، «سبک هندی» و «شعر نیمایی»؛ زیرا شعر کودک و نوجوان تمام ویژگی‌های یک سبک مجزا را دارد. از شاعران معاصر که برای کودکان و نوجوانان سروده‌اند، می‌توان به «محمود کیانوش»، «پروین دولت‌آبادی»، «عباس یمینی‌شریف»، «مصطفی رحماندوست»، «شکوه قاسم‌نیا»، «ناصر کشاورز» و «افسانه شعبان‌نژاد» نام برد. شعرهای کودک و نوجوان معمولاً بر اساس گروه‌های سنی آن‌ها تقسیم‌بندی می‌شود:

الف- خردسال/ پیش دبستانی

ب- کودک/ سال اول و دوم دبستان

ج- کودک/ سوم و چهارم و پنجم دبستان

د- نوجوان/ راهنمایی

ه- جوان/ دانشگاه به بالا

خواندن کتاب دویدم و دویدم به یک پلنگ رسیدم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ کودکان پیش‌دبستانی و اول و دوم دبستان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ناصر کشاورز

ناصر کشاورز متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۴۱ در تهران، شاعر و نویسندۀ کتاب‌های کودکان است. او دارای نشان درجهٔ یک هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. ناصر کشاورز فعالیت رسمی خود را با مجلۀ «کیهان بچه‌ها» شروع کرد و نخستین شعر او در سال ۱۳۶۲ در همان مجله به چاپ رسید. اولین کتاب ناصر کشاورز با نام «من و مرغابی‌ها» در سال ۱۳۶۵ منتشر شد. از ناصر کشاورز بیش از ۱۶۰ عنوان کتاب در حوزهٔ ادبیات کودکان منتشر شده است. از او به‌عنوان پرکارترین شاعر کودک یاد می‌شود. از آثار او می‌توان به مجموعهٔ ۱۲جلدی شعرهای «نی‌نی کوچولو»، مجموعۀ ۱۲جلدی «می‌می‌نی و مامانش» و مجموعهٔ ۴جلدی «دویدم و دویدم» اشاره کرد. 

بخشی از کتاب دویدم و دویدم به یک پلنگ رسیدم

«دویدم و دویدم / به یک نسیم رسیدم

نسیم به من «خنک» داد/ پوستمو قلقلک داد

هی فوت می‌کرد به موهام/ گفتم نکن نمی‌خوام

این‌وَر و اون‌وَر می‌رفت/ از دست من در می‌رفت»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

حجم

۳۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان