دانلود و خرید کتاب چند تا ستاره! وای خدا مصطفی رحماندوست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چند تا ستاره! وای خدا اثر مصطفی رحماندوست

کتاب چند تا ستاره! وای خدا

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب چند تا ستاره! وای خدا

کتاب چند تا ستاره! وای خدا سرودهٔ مصطفی رحماندوست است. انتشارات کتاب نیستان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی شعری برای کودکان است.

درباره کتاب چند تا ستاره! وای خدا

کتاب چند تا ستاره! وای خدا که تصویرسازی‌های آن را «شیوا ضیایی» بر عهده داشته، ما را به فضایی شاد و طبیعی می‌برد که در آن خورشید، رنگ‌ها و گل‌ها حاضرند.

شعر کودک و نوجوان، شعری است که با تخیل و درک کودکان و نوجوانان تناسب داشته باشد و در یک جمله این که برای این گروه‌های سنی قابل فهم باشد. شعر دریافت‌های تازه‌ای به کودکان از جهان پیرامونشان می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا از زاویه‌ای نو و با احساسات عالی به جهان بنگرند. در واقع شعر ارتباط کودکان را با جهان عمیق‌تر، عاطفی‌تر و دلچسب‌تر می‌کند.

برخی معتقد هستند که شعر کودک و نوجوان در ایران که در آغاز دههٔ ۱۳۶۰ از رشد نسبتاً خوبی برخوردار بود، در سال‌های اخیر به ورطهٔ تکرار افتاده است. برخی نیز باورد دارند که این گونهٔ شعری چنان در حیطه‌های زبانی، تخیل و موسیقی منحصربه‌فرد شده است که می‌توان آن را موج پنجم شعر ایران نامید. موج اول تا چهارم عبارتند از «سبک خراسانی»، «سبک عراقی»، «سبک هندی» و «شعر نیمایی»؛ زیرا شعر کودک و نوجوان تمام ویژگی‌های یک سبک مجزا را داراست .

شعرهای کودک و نوجوان معمولاً بر اساس گروه‌های سنی آن‌ها تقسیم‌بندی می‌شود:

الف- خردسال / پیش دبستانی

ب- کودک / سال اول و دوم دبستان

ج- کودک / سوم و چهارم و پنجم دبستان

د- نوجوان / راهنمایی

ه- جوان / دانشگاه به بالا

از شاعران معاصر که برای کودکان و نوجوانان سروده‌اند می‌توان به «محمود کیانوش»، «پروین دولت‌آبادی»، «عباس یمینی‌شریف»، «مصطفی رحماندوست»، «شکوه قاسم‌نیا»، «ناصر کشاورز»، و «افسانه شعبان نژاد» نام برد.

خواندن کتاب چند تا ستاره! وای خدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان گروه‌های سنی «الف» و «ب» پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مصطفی رحماندوست

مصطفی رحماندوست متولد ۱ تیر ۱۳۲۹ در همدان است. او شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان است. او پس از دریافت مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران، به‌عنوان کارشناس کتاب‌های خطی در کتابخانهٔ مجلس مشغول به کار شد و سپس به‌عنوان مدیر مرکز نشریات کانون پرورش فکری کودکان‌ و‌ نوجوانان، مدیر مسئول نشریات رشد، سردبیر رشد دانش‌آموز، سردبیر و پدیدآورندهٔ سروش کودکان و نوجوانان، سردبیر مجلهٔ شهرزاد قصه‌گو به فعالیت خود ادامه داد.

رحماندوست ۳ سال مدیر کل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بوده‌ است. او در سال ۱۳۷۱ در رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی ادامه تحصیل داد و پس از دورهٔ کارشناسی‌ارشد، موفق به دریافت نشان درجهٔ یک هنری شد. او بعد از بازنشستگی از سمت‌های دولتی، مدیر گروه شکوفه (بخش کودکان و نوجوانان) انتشارات امیرکبیر و مشاور رئیس کتابخانه ملی ایران شد. مصطفی رحماندوست پایگاه اینترنتی «کتابخانه ملی کودک و نوجوان ایران» را تأسیس کرد و توانست تا دهمین سال شروع به کار این پایگاه متن کامل بیش از ۲۴۰۰۰ عنوان کتاب کودک و نوجوان را برای پژوهشگران قابل دسترس کند.

از آثار او می‌توان به کتاب‌های «فرهنگ آسان: دانشنامه ویژه کودکان و نوجوانان»، «ترانه‌های نوازش»، «سفید بود، سفید تنها بود»، «این تریزی ، آن تریزی» و «قصه گویی، اهمیت و راه و رسم آن» اشاره کرد.  

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۵ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۵ صفحه

قیمت:
۵,۶۲۵
تومان