دانلود و خرید کتاب خیره به خورشید نگریستن اروین د. یالوم ترجمه اورانوس قطبی‌نژاد آسمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خیره به خورشید نگریستن اثر اروین د. یالوم

کتاب خیره به خورشید نگریستن

انتشارات:نشر قطره
امتیاز:
۳.۳از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خیره به خورشید نگریستن

کتاب خیره به خورشید نگریستن؛ غلبه بر وحشت از مرگ نوشتهٔ اروین د. یالوم و ترجمهٔ اورانوس قطبی‌نژاد آسمانی است و نشر قطره آن را منتشر کرده است. آیا روبه‌رو شدن با مرگ، مثل خیره شدن به خورشید است؟ دردناک، آزاردهنده و سخت؟  اما اگر می‌خواهیم هشیارانه زندگی کنیم و واقعیت وجودی خویش را بشناسیم، آیا ضرورتی ندارد که در همین زمان محدود در روشنایی به سر بریم؟ دکتر یالوم در این کتاب، غلبه بر وحشت از مرگ را مطرح کرده است نه ترس از مرگ را. چرا فقط باید به غلبه از وحشت تأکید کرد؟ آیا قبول دارید که هرگز بر ترس از مرگ نمی‌توان غلبه کرد؟

درباره کتاب خیره به خورشید نگریستن

کتاب خیره به خورشید نگریستن خلاصه‌ای از افکار و عقایدی نیست که راجع به مرگ نوشته شده و همچنین با آنچه نویسندگان دیگر در مورد فناپذیری بشر و مرگ نوشته‌اند متفاوت است.

در حقیقت می‌توان گفت این کتابی کاملاً شخصی است که از مواجههٔ یالوم با مرگ سرچشمه گرفته است. یالوم ترس از مرگ را با تمام بشر تقسیم می‌کند، ترس از مرگ سایهٔ تاریکی در وجود ماست که هرگز نمی‌توانیم آن را از خود جدا کنیم یا نادیده‌اش بگیریم. صفحات پیش روی شما شامل مطالبی است که شما را آگاه می‌سازد چگونه بر وحشت از مرگ غلبه کنید و نتیجهٔ تجربیات شخصی‌ یالوم، کار بر روی بیمارانش و اندیشهٔ نویسندگانی است که با کار او آشنا هستند.

طبق گفتهٔ اروین یالوم این کتاب بسیار شخصی است و براساس مواجههٔ خودش با مرگ نگاشته شده است: «من ترسم را از مردن با همهٔ انسان‌ها در میان می‌گذارم؛ سایهٔ تاریک چیزی که هرگز آن را کامل نشناختیم.»

آیا شما خیلی به مرگ می‌اندیشید؟ آیا این ترس را حس کرده‌اید یا این سایهٔ تاریک را در زندگی خود داشته‌اید؟ آیا قبول دارید که این سایه در زندگی بسیاری از ما  شاید هم همهٔ ما  وجود دارد؟

ممکن است پس از خواندن کتاب این سؤال‌ها را از خود یا دیگران بپرسید. امیدواریم مطرح شدن این سؤال‌ها و سؤال‌های دیگر مباحثی را مطرح کند که بتوانید پاسخ آن‌ها را در کتاب‌های دکتر یالوم بیابید.

خواندن کتاب خیره به خورشید نگریستن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که به مرگ و حقیقت آن می‌اندیشند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اروین د. یالوم

اروین د. یالوم استاد بازنشستهٔ روانپزشکی از دانشگاه پزشکی استنفورد است. او نویسندهٔ کتاب مرجع روان‌شناسی تئوری و عملی است که ۷۰۰.۰۰۰ نسخهٔ آن فروش رفته، به چاپ متعدد رسیده و به هجده زبان ترجمه شده است. او همچنین کتاب روان‌درمانی اگزیستانسیال را به چاپ رسانده که کتابی مرجع است. دکتر یالوم چندین کتاب هم برای خوانندگان غیر متخصص نوشته است که شامل مجموعه‌ای از روش‌های درمانی متفاوت است. جلاد عشق که نیویورک تایمز از آن به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب یاد کرده است. رمان وقتی نیچه گریست هم بالاترین میزان فروش را در چندین کشور از جمله آمریکا، یونان، ترکیه، آرژانتین، برزیل و آلمان داشت. تنها در آلمان بیش از یک میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفت. مامان و معنی زندگی، شامل مجموعه‌ای از درمان‌های متفاوت که بعضی واقعی و برخی ساختهٔ ذهن نویسنده است.

هدیهٔ درمان (در ایران به نام هنر درمان ترجمه و چاپ شده) و درمان شوپنهاور از دیگر کتاب‌های این نویسنده است. دکتر یالوم مطبی خصوصی و نیمه‌وقت در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا دارد.

بخشی از کتاب خیره به خورشید نگریستن

«یکی از مشهورترین شخصیت‌ها در ادبیات، اسکروج است؛ شخصیتی خسیس، حریص و منزوی. او پیرمردی است فرومایه و حقیر در داستان سرود شب کریسمس نوشتهٔ چارلز دیکنز. در اواخر داستان، اسکروج دگرگون می‌شود. سیمای خشک و سرد و همچون یخ او ذوب می‌شود و چهره‌ای گرم و بخشنده به خود می‌گیرد که مشتاق کمک به کارکنان و دوستانش است.

چه اتفاقی افتاد؟ چه عاملی در اسکروج دگرگونی ایجاد کرد؟ وجدان که نبود. به خاطر هیجانات و دلخوشی‌های جشن میلاد مسیح و پول هم نبود، بلکه به او شوک وارد شده بود یا آن‌طور که در این کتاب عنوان کرده‌ام، یک «تجربهٔ بیدارکننده» بود. شبحِ رویدادهای آتی، اسکروج را ملاقات می‌کند و با نمایشی از آینده، او شوک‌درمانی می‌شود. اسکروج جسد تنهای خود را مشاهده می‌کند. می‌بیند که غریبه‌ها تمام متعلقات او (حتی ملحفه‌ها و لباس خوابش) را به حراج می‌گذارند و اتفاقی می‌شنود که افراد دوروبرش با خونسردی از مرگ او صحبت می‌کنند و هیچ اهمیتی به او نمی‌دهند.

سپس شبح آینده، اسکروج را تا حیاط کلیسا همراهی می‌کند تا قبر خود را ببیند. اسکروج به سنگ قبر خود خیره می‌نگرد و انگشتانش را روی حروف اسمش می‌کشد و در آن لحظه دستخوش دگرگونی و تولدی دوباره می‌شود. در صحنهٔ بعدی، اسکروج شخصی مهربان و فردی جدید است.

مثال‌های دیگری از تجربیات بیدارکننده  مواجهه با مرگ که به زندگی غنا ببخشد  در ادبیات و سینما زیاد به چشم می‌خورد. پی‌یر، قهرمان رمان حماسی جنگ و صلح، نوشتهٔ تولستوی، بعد از آنکه در برابر جوخهٔ آتش با مرگ روبه‌رو می‌شود ولی اعدامش نمی‌کنند، متحول می‌شود و باقی عمرش را در آن داستان با میل و رغبت و هدفمند زندگی می‌کند.»

عشق و اراده
رولو می
ترس ها و مزخرفات ذهنی
آرتور شوپنهاور
دلهره های کودکی
آلیس میلر
فرهنگ صادراتی
شیرین گرامی
آنانسی؛ افسانه‌ای از مردم آشانتی
جرالد مک درموت
خیره به خورشید
اروین د. یالوم
سوالات بورد نورولوژی ۱۳۹۵
محمدرضا زندی
چرا تا به حال کسی این ها را به من نگفته بود؟
جولی اسمیت
موانع دلبستگی و صمیمیت
لیندا کاندی
مشاجرات
آلن دوباتن
خیال پردازی‌های رهرو تنها
ژان ژاک روسو
این منم که رهایت می کنم!
هایدی پریپ
خاطرات یک مغ
پائولو کوئیلو
مامان و معنی زندگی
اروین د. یالوم
مدارا با بیمار اختلال شخصیت مرزی
رندی کرگر
موضوع مرگ و زندگی
اروین د. یالوم
نامه به پدر
فرانتس کافکا
مسئله مرگ و زندگی
اروین یالوم
سنگ، کاغذ، قیچی
درو دِیوالت
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
انسان در جست‌وجوی معنا
ویکتور فرانکل
بخواهید تا به شما داده شود (خلاصه کتاب)
استر هیکس
وقتی نیچه گریست
اروین د. یالوم
خودشناسی
آلن دوباتن
رادیو راه (فصل اول، قسمت سوم) مسئله‌ مرگ و زندگی
مجتبی شکوری
انسان در جستجوی معنا
ویکتور فرانکل
چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
فلورانس اسکاول شین
بی حد و مرز
جیم کوییک
گفت‌و‌گوی اختصاصی با مجتبی شکوری
مجتبی شکوری
زندگی خود را دوباره بیافرینید
ساره حسینی عطار
رادیو راه (فصل اول، قسمت هفتم) انسان کافی
مجتبی شکوری
رادیو راه (فصل اول، قسمت پنجم) نشانی نبوغ
مجتبی شکوری
عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست
مگان دیواین
رادیو راه (فصل اول، قسمت چهارم) یک تاریخ امیدبخش
مجتبی شکوری
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون

نظرات کاربران

کاربر ۲۰۱۶۰۳۷
۱۴۰۲/۱۱/۰۳

به خوبی سایر اثار یالوم نیست. ترجمه هم کیفیت بالایی ندارد.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
تا زمانی که برای خوب زندگی نکردن‌تان به دنبال دلیلی در خارج از خود می‌گردید، هیچ تغییر مثبتی در زندگی‌تان رخ نخواهد داد. اگر روی صندلی قربانی نشسته‌اید و علل بدبختی‌تان را شوهر نادان، رئیسی بداخلاق، عوامل ژنتیکی یا اجبار می‌دانید و مسئولیت‌های خود را به گردن دیگران می‌اندازید، شما در وضعیتی هستید که از آن رهایی نخواهید داشت و به بن‌بست رسیده‌اید. مگر اینکه صندلی خود را عوض کنید روی صندلی مسئول بنشینید. شما و فقط شما مسئول وضعیت زندگی‌تان هستید و تنها شما توان تغییر آن را دارید. حتی اگر شما تحت فشار دیگران و موانعی خارج از خود هستید، باز هم حق استفاده از انتخاب‌های مختلف را دارید و می‌توانید فرصت پیدا کردن راه‌های متفاوت برای مواجهه با آن موانع را به خود بدهید
کاربر ۲۵۷۳۹۸۰
باورهای درست و کلمات قصار بزرگان، چنان نیستند که فقط یک بار به درد بخورند: تکرار جملات پندآمیز، ضروری است.
کاربر ۲۵۷۳۹۸۰
۱. آنچه ما مالک آنیم (مادیات) روشنایی کاذب دارند یا بهتر بگویم تنها درِ باغ سبز هستند، شوپنهاور به ظرافت بیان داشته است که جمع‌آوری ثروت و کالا، بی‌انتهاست و هرگز انسان سیری‌ناپذیر را قانع و راضی نمی‌کند. هر چه بیشتر داشته باشیم، تقاض
کاربر ۲۵۷۳۹۸۰

حجم

۲۵۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۲۵۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۹۱,۰۰۰
تومان