دانلود و خرید کتاب دستورالعمل اجرایی روش های نوین کنترل رواناب شهری محمد حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دستورالعمل اجرایی روش های نوین کنترل رواناب شهری اثر محمد حیدری

کتاب دستورالعمل اجرایی روش های نوین کنترل رواناب شهری

معرفی کتاب دستورالعمل اجرایی روش های نوین کنترل رواناب شهری

کتاب دستورالعمل اجرایی روش های نوین کنترل رواناب شهری در پیاده‌روها و فضای سبز نوشتهٔ محمد حیدری، پروین ذوالفقاری، محمدجواد خسروی و سمیرا علیدادی است که انتشارات آذرفر عهده‌دار چاپ و نشر آن بوده است. این کتاب به ارائهٔ راه‌حل‌هایی برای مدیریت آب‌های سطحی می‌پردازد.

درباره کتاب دستورالعمل اجرایی روش های نوین کنترل رواناب شهری

بارندگی با وجود تمامی آثار مثبتی که به همراه دارد گاه موجب بروز بحران‌هایی هم‌چون آب‌گرفتگی و جاری شدن سیلاب می‌شود که می‌تواند سبب ایجاد خسارات جانی و مالی و نیز کاهش سطح عملکرد سازه‌های شهری و در نتیجه نارضایتی شهروندان گردد. از این رو نیاز است تا مدیران و تصمیم‌گیران شهری تلاش کنند تا با آگاهی از روش‌های نوین و پژوهش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است، از وقوع این دست حوادث جلوگیری و تهدید را به فرصت تبدیل کنند. کتاب دستورالعمل اجرایی روش های نوین کنترل رواناب شهری به‌قلم گروهی از نویسندگان متخصص و دغدغه‌مند این حوزه کوشیده است تا در ۴ فصل به تبیین مشکل و ارائهٔ راه‌حل‌های کاربری بپردازد.

خواندن کتاب دستورالعمل اجرایی روش های نوین کنترل رواناب شهری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و پژوهشگران  رشته‌های معماری، مهندسی عمران و شهرسازی و نیز مدیران شهری در حیطهٔ مدیریت بحران از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب دستورالعمل اجرایی روش های نوین کنترل رواناب شهری 

«توسعه و گسترش شهرها، دست‌اندازی به حریم محیط‌زیست و دست‌اندازی شدید در کاربری اراضی منجر به تغییر در پارامترهای هیدرولوژیکی طبیعی حوضه شده است. مهم‌ترین پارامتر متأثر از این تغییرات نفوذپذیری است. کاهش نفوذپذیری عامل اصلی کاهش نفوذ آب به سفره‌های زیرزمینی، افزایش حجم رواناب شهری ناشی از بارندگی و همچنین انتقال آلودگی از نواحی مجاور می‌باشد. امروزه جمع‌آوری و مدیریت رواناب‌های سطحی یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری در دنیاست. رواناب‌ها بزرگ‌ترین منبع جاری شدن سیل و آلودگی آب در شهرها می‌باشند. شهر به‌دلیل پیچیده‌ترین و آسیب‌پذیرترین ساختهٔ دست انسان که همواره در حال رشد است با خطرات زیادی روبرو است. خسارت‌های سنگین حاصل از بلایای طبیعی توجه افراد به ایمن‌سازی شهرها و کاهش مخاطرات را افزایش داده است. کاهش این مخاطرات به‌راحتی امکان‌پذیر نیست و مدیریت سیلاب همواره باید با شناخت صورت گیرد. مدیریت آب‌های سطحی شهر‌ها برخلاف دیدگاه سنتی که راهکار اصلی را جمع‌آوری و دفع هرچه سریع‌تر آب‌های مازاد می‌دانست، امروزه متکی بر این دیدگاه است که رواناب‌ شهری یک منبع آب برای استفادهٔ مستقیم و یا منبعی برای رهایی از بحران آبی و کاهش فشار بر منابع آب شرب محدود شهرهاست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۱۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان