دانلود و خرید کتاب جهان داستان ایران جمال میرصادقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جهان داستان ایران اثر جمال میرصادقی

کتاب جهان داستان ایران

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جهان داستان ایران

«جهان داستان ایران» به قلم جمال میرصادقی(-۱۳۱۲)، به نسل اول نویسنده‌های، از آغاز تا ۱۳۳۲ می‌پردازد و نگاهی گذرا دارد به شیوه داستان‌نویسی آنان.

کتاب در سه بخش تنظیم شده است. بخش اول، مقاله‌ای است درباره داستان کوتاه نوین فارسی ایرانی، شامل خصوصیت‌های کلی و عام داستان‌های کوتاه نویسنده‌های نسل اول، دوم و اشاره‌ای به داستان‌های کوتاه نسل سوم نویسنده‌های بعد از انقلاب.

بخش دوم، به هشت نویسنده متقدم نسل اول اختصاص یافته و داستان‌های کوتاه برگزیده آن‌ها با تفسیر ارائه شده.

بخش سوم، به کیفیت معنایی و ساختاری داستان‌هایی از نوآمدگان نسل سوم توجه داشته‌ام و به تنوع و گوناگونی آن‌ها، که انواع داستان‌ها از واقع‌گرا، تمثیلی و نمادین و واقع‌گرای جادویی را در برمی‌گیرد.

کتاب جنبه آموزشی دارد، چه به صورت عام که خواننده را با اصول و فنون داستان‌نویسی به‌طور عملی آشنا می‌کند و به شناخت او از هنر داستان‌نویسی می‌افزاید و چه به صورت خاص، برای جویندگان و مشتاقان هنر داستان‌نویسی که با خواندن آن می‌توانند نکته‌های ریز و درشت بسیاری از داستان‌نویسی را فرا گیرند.

معرفی نویسنده
عکس جمال میرصادقی
جمال میرصادقی

جمال میرصادقی یکی از نویسندگان و پژوهشگران مشهور ایرانی در زمینه ادبیات داستانی و داستان‌نویسی است. او کتاب‌های بسیاری در زمینه ادبیات، نقد و پژوهش ادبی و داستان و رمان دارد و یکی از بزرگ‌ترین استادان داستان‌نویسی معاصر ایرانی است. امروزه کتاب‌های او مانند چراغی روشن برای تمام کسانی هستند که دوست دارند درباره داستان‌نویسی بدانند و یا در این مسیر قدم بگذارند.

نظرات کاربران

Afsaneh Habibi
۱۴۰۲/۱۲/۲۹

من دنبال کتابی می‌گشتم که تاریخ داستان‌نویسی در ایران را بررسی کرده باشد. این یکی از معدود کتاب‌هایی بود که در این زمینه پیدا کردم. ابتدای کتاب با تاریخی از نحوه شروع داستان کوتاه در ایران به معنای مدرن و

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
داستان‌های کوتاه چوبک، آینه تمام‌نمای جامعه‌ای عقب‌مانده و گندیده است با آدم‌های توسری‌خورده و ذلیل و درمانده و ساقط و بیچاره‌ای که غرق در ابتدایی‌ترین نیازهای جسمی و روانی خویشند و گرفتار سرنوشتی محتوم و تغییرناپذیر؛
شاهد
تقریبا نیمی از داستان‌های او با مرگ یا خودکشی شخصیت‌های داستان‌ها پایان می‌گیرد و کمتر از او می‌توان داستانی سراغ کرد که بیزاری از زندگی و اندوه زدگی و اضطراب و دلهره‌های روانی و فلسفی، نشانه خود را بر آن نزده باشد
شاهد
هدایت در روزگاری می‌زیست که استبداد و خفقان اجتماعی بر همه شؤون جامعه حاکم بود. آزادیخواهان، متواری یا در بند و شکنجه بودند و عامه مردم در جهل و فقر غوطه می‌خوردند، به همین دلیل بیزاری از زندگی و محیط نکبت‌زده در وجود هدایت ریشه کرده بود و از نظر بینش فلسفی گرفتار نوعی بدبینی شده بود که از آن به عنوان «یأس فلسفی» یاد می‌کنند. این بینش بدبینانه، سایه سنگین خود را بر اغلب داستان‌های کوتاه او انداخته بود.
شاهد

حجم

۱۹۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۳ صفحه

حجم

۱۹۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۳ صفحه

قیمت:
۶۲,۰۰۰
تومان