دانلود و خرید کتاب سیاست در اندیشه و شعر اقبال سیدخدایار مرتضوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیاست در اندیشه و شعر اقبال اثر سیدخدایار مرتضوی

کتاب سیاست در اندیشه و شعر اقبال

معرفی کتاب سیاست در اندیشه و شعر اقبال

کتاب سیاست در اندیشه و شعر اقبال نوشتهٔ سیدخدایار مرتضوی و ویراستهٔ نسرین غلامحسین زاده و سیداحمد هاشمی و اکرم گشتاسبی است و انتشارات روزنه آن را منتشر کرده است.


نشر روزنه با دریافت مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۷۵ آغاز به فعالیت کرده است. هدف نشر روزنه در کنار ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزایش آگاهی عمومی جامعه در حوزه مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است. با این وجود در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برای تمام سنین، نشر روزنه در طول بیش از دو دهه فعالیت خود، بالغ بر ۱۰۰۰ عنوان کتاب با موضوعات گوناگون منتشر کرده است. بسیاری از این آثار از جمله ترجمه مجموعه داستان‌های یاران حلقه با استقبال بالای مخاطبان همراه بوده است. یکی دیگر از مجموعه‌های درخور این نشر، مجموعه آثار شهید بهشتی است که بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید آیت‌الله دکتر بهشتی گردآوری کرده است.

درباره کتاب سیاست در اندیشه و شعر اقبال

علامه محمد اقبال لاهوری از شاعران بزرگ فارسی و از پیشگامان جنبش تجددخواهی در کشورهای اسلامی بود که اندیشه‌هایش تاثیر بزرگی در شبه قاره هند و جهان اسلام بر جای گذاشت. کتاب سیاست در اندیشه و شعر اقبال از سیدخدایار مرتضوی همانگونه که از نامش پیداست تلاشی برای به تصویر کشیدن وجه سیاسی این عالم معاصر است. درباره این کتاب می‌خوانیم: «مطرح شدن اقبال به عنوان الگویی نو در جهان اندیشه دینی سابقه زیادی ندارد به این دلیل ساده که حتی نام او تا سال ۱۳۱۷ شمسی یعنی سال‌ها پس از انتشار اسرار خودی هنوز در ایران ناشناخته بود، در صورتی که آوازه شهرت او در اروپا نیکلسون شرق شناس معروف را به ترجمه آثار فارسی او واداشته بود. بینش ژرف اقبال در مورد تاریخ اندیشه و حیات و تأکید مستمر او بر پویایی اندیشه وپذیرش تغییر به عنوان واقعیتی که بر طبیعت جامعه بشری حاکم است او را به راهی رهنمون شد که بنا کردن نظام عقیدتی و رفتاری اسلام بر شالوده‌ای استوار با نزدیک شدن به دانش نوین با رویکردی محترمانه ولی مستقل اساس آن را تشکیل می‌دهد.» 

خواندن کتاب سیاست در اندیشه و شعر اقبال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزه‌های ادبیات فارسی معاصر و علوم سیاسی و جامعه‌شناسی ادبیات پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۴۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۹۴۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان