دانلود و خرید کتاب حقیقت عظیم سید‌علی خامنه‌ای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقیقت عظیم اثر سید‌علی خامنه‌ای

کتاب حقیقت عظیم

معرفی کتاب حقیقت عظیم

کتاب الکترونیکی «حقیقت عظیم» اثری است از آیت‌اللّه سید‌علی خامنه‌ای که در انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است. «حقیقت عظیم» مجموعه‌ای است از سخنانی که آیت‌اللّه سید‌علی خامنه‌ای از سال ۱۳۵۱ دربارهٔ حضرت فاطمه (س) ایراد کرده‌‌اند.

درباره کتاب حقیقت عظیم

موضوعاتی که در این کتاب گردآوری شده‌اند عبارت‌اند از: «شخصیّت حضرت فاطمه (س)»، «ابعاد زندگی ظاهری و فضایل عملی حضرت فاطمه (س)»، «مقامات معنوی حضرت فاطمه (س)»، «برکات حضرت فاطمه (س)»، «نمونه و الگو بودن حضرت فاطمه (س)»، «وظیفهٔ ما نسبت به حضرت فاطمه (س)»، «انقلاب اسلامی و حضرت فاطمه (س)» و «زن از دیدگاه اسلام و غرب».

در نگارش کتاب حقیقت عظیم ۳ مرحلهٔ اصلی طی شده است. مرحلهٔ استخراج را که نخستین گام از مراحل شکل‌گیری این اثر است، گروه علمی سیرهٔ سیاسی اهل‌بیت با مراجعه به تمامی بیانات و دست‌نوشته‌های  آیت‌اللّه سید‌علی خامنه‌ای آغاز کردند. در بخش مستندیابی برای موارد قرآنی، روایی و تاریخی حداقل ۵ منبع از منابع متقدم و معتبر شیعه و سنی (حتی‌الامکان تا پایان قرن ششم هجری) و نیز کتاب بحارالانوار به‌عنوان کتاب مرجع مورد استفاده قرار گرفته است. در بخش تدوین عناوین و تیترهای مناسب، فهرستی نیز از آیات و روایات و نمایه‌های لفظی (اعلام، زمان‌ها، مکان‌ها) به‌صورت الکترونیکی و در قالب شناسهٔ QR در این نسخه ارائه شده است.

کتاب حقیقت عظیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند دربارهٔ زندگی و سیره و اندیشهٔ حضرت فاطمه (س) اطلاعات بیشتری کسب کنند، پیشنهاد می‌شود.

نقش نگار
سید‌علی خامنه‌ای
جهاد تبیین
سید‌علی خامنه‌ای
عرفان امین
محمدعلی تولایی
بدان ایدک الله
سید‌علی خامنه‌ای
تفسیر سوره برائت
سید‌علی خامنه‌ای
تفسیر سوره جمعه
سید‌علی خامنه‌ای
تفسیر سوره حشر
سید‌علی خامنه‌ای
تفسیر سوره حمد
سید‌علی خامنه‌ای
تفسیر سوره مجادله
سید‌علی خامنه‌ای
حلقه مفقوده
علیرضا پناهیان
روح نماز
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
تفسیر سوره منافقون
سید‌علی خامنه‌ای
تفسیر سوره بقره
سید‌علی خامنه‌ای
جاودانه تاریخ
سید‌علی خامنه‌ای
تفسیر سوره تغابن
سید‌علی خامنه‌ای
مشروطه شناسی
موسی نجفی
سیره تربیتی پیامبران؛ حضرت یوسف (ع)، جلد اول
محمدرضا عابدینی
ترجمه الغارات
سیدمحمود زارعی
حسین از زبان حسین
محمد محمدیان
همرزمان حسین (ع)
سید‌علی خامنه‌ای
جاذبه و دافعه علی (علیه السلام)
مرتضی مطهری
حماسه حسینی (جلد اول)
مرتضی مطهری
خطبه فدکیه
انتشارات زائر رضوی
حیدر
آزاده اسکندری
علی (ع) از زبان علی(ع)
محمد محمدیان
رحمت واسعه
آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت
کتاب آه
یاسین حجازی
لهوف
علی‌بن‌موسی ابن طاووس
دو امام مجاهد
سید‌علی خامنه‌ای
مقتل آب
سید صدرا میرئی
نامه امام صادق به شیعیان
محمدباقر انصاری
ماه به روایت آه
ابوالفضل زرویی نصرآباد
اعترافات غلامان
حمیدرضا شاه‌آبادی
مادر
نرجس شکوریان فرد
آن مرد می‌آید
سیده فاطمه موسوی
دختر پیامبر(ص)؛ وقایع زندگی حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر(ص)
محمدعلی جاودان
شهید کربلا
محمدباقر پورامینی

نظرات کاربران

amirmohamad
۱۴۰۲/۰۹/۰۶

بسیار عالی

nesa
۱۴۰۲/۰۸/۲۲

عالیه

کاربر 7809714
۱۴۰۲/۱۰/۱۱

بهترین تفسیر و روشنگری از شخصیت حضرت زهرا (س) است . بسیار ساده و روان و قابل فهم همه ی جنبه های شخصیتی این بانوی بزرگ را بیان کرده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
فاطمهٔ زهرا (س) یک زن اسلامی است، زنِ در بالاترین طراز زن اسلامی، یعنی در حدّ یک رهبر، امّا همین زنی که از لحاظ فضایل و مناقب و حدّ وجودی میتوانست پیغمبر باشد، همین زن مادری میکند، همسری میکند، خانه‌داری میکند؛ ببینید اینها را باید فهمید. این فریفتگان غافلِ -انسان چه بگوید؟‌- حرفهای پوچ غربی‌ها، این قدر خانه‌داری را تحقیر نکنند. معنای خانه‌داری زن تربیت انسان است، معنایش تولید والاترین و بالاترین محصول و متاع عالم وجود است؛ یعنی بشر. خانه‌داری یعنی این.
zare64
میدان، میدان امتحان است؛ میدان کارِ تصادفی نیست؛ میدان امتیاز دادنِ بیخودی نیست. خدای متعال بیخودی به کسی امتیاز نمیدهد. این جوهر، این ارادهٔ قوی، این عزم راسخ، این گذشت و فداکاری در فاطمهٔ زهرا (س) کار را به آنجا میرساند که او سنگ الماسی میشود که همهٔ این چرخها بر روی آن میچرخد. دشوارترین چرخها را باید بر روی سخت‌ترین پایه‌ها و قاعده‌ها بچرخانند. این چرخ عظیم تاریخ اسلام و امتحانهای دشوار، در همان دوران کوتاه، بر روی دوش فاطمهٔ زهرا (س) بود. خدا او را انتخاب کرد و او توانست بشریّت را نجات دهد. فاطمهٔ زهرا (س) فرشتهٔ نجات انسانها در طول تاریخ است. برای همین هم هست که ائمّه (ع) این قدر برای آن بزرگوار تکریم و حرمت قائلند و نسبت به او اظهار خشوع میکنن
Dr.Alireza
زن جانش را فدا میکند برای اینکه حکومت به نااهل نرسد. اگر فاطمهٔ زهرا (س) زنِ امیرالمؤمنین (ع) هم نبود، قضیّه همین بود؛ از شوهرش دفاع نمیکرد از زمامدار به‌حق دفاع میکرد. مسئلهٔ زن و شوهری نیست؛ مسئلهٔ دخترعمو پسرعمویی نیست؛ مسئلهٔ دوستی و رفاقت نیست؛ مسئلهٔ وظیفه است؛ مسئلهٔ هدف است.
Zohre Moghise
یک عدّه‌ای به عنوان دفاع از حقوق زن حرفهایی میزنند که نه فقط احترام به زن نیست [بلکه] تضعیف زن است؛ داخلی‌های خودمان را میگویم؛ وَالّا در فرهنگ غربی اروپایی که این کارها به احتمال زیاد و به احتمال نزدیک به یقین، توطئهٔ صهیونیست‌ها است که اصلاً میخواهند جامعهٔ بشری را به هم بزنند و به هم بریزند؛ زن را به صورت یک متاع مایهٔ التذاذ مرد قرار بدهند؛ اینکه توطئهٔ آنها است
zare64
این زن جوان یک بار به شوهرش نگفت بابا خسته شدیم؛ یک بار نگفت بس است؛ یک بار نگفت من هم دل دارم. و این بسیار باعظمت است. یک بار خم به ابرو نیاورد؛ یک بار رو تُرُش نکرد؛ و من میگویم گرمی سخن و گرمی پذیرش زهرا (س) موجب آن بوده است که امیرالمؤمنین (ع) گرم‌تر و مصمّم‌تر بشود و جهاد علی تکمیل شد به جهاد زهرا (س).
Fatemeh soori
دربارهٔ صدّیقهٔ طاهره فاطمهٔ زهرا (س) جهان اسلام مخصوصاً مردم شیعه احتیاج دارند که اطّلاعاتی بیشتر از آنچه که دارند کسب کنند. و این بدان علّت است که فاطمهٔ زهرا (س) یک نمونه است. این عمر زودگذر و کوتاه، این هجده سال، مخصوصاً دوران بعد از ازدواج که نُه سال هم بیشتر طول نکشیده و در هجده سالگی این بانوی عظیم‌الشّأن با یک دنیا افتخارات، با یک دنیا آموزش عملی، جهان را وداع گفته است، گویی این مدّت کوتاه و زودگذر اصلاً برای این بود که بشریّت یک درسی بگیرد؛ نه فقط زنها درس بگیرند، مسلمانها درس بگیرند؛ و نه فقط مسلمانها از آنها درس بگیرند، انسانهای مسلکی و هدفی و ایده‌دار در همه جای عالم درس بگیرند. یک زندگی عجیبی است.
Fatemeh soori
«قُل لا اَسئَلُکُم عَلَیهِ اَجرًا اِلَّا المَوَدَّةَ فِی القُربی»؛ مودّت این خانواده. مودّت یعنی همبستگی، همدلی، همراهی و همکاری؛ این معنای مودّت است.
zare64
اگر ما توانستیم در زمینهٔ زن و خانواده و مادر و همسر، درست فکر کنیم، درست تصمیم بگیریم و درست عمل کنیم، بدانید که آیندهٔ این کشور تضمین شده است.
zare64
یک جمله دربارهٔ این بزرگوار مطرح کنم، تا ان‌شاءالله برای همهٔ زندگی‌مان، بخصوص برای این ایّامِ تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز، راهگشا باشد. آن جمله این است که بعد از مقامات معنوی و مراتب روحانی فاطمهٔ زهرا (س)-که ماها قادر نیستیم آنها را درست بفهمیم- خصوصیّت عملی آن بزرگوار این بود که در همهٔ شرایط، تسلیم محض حکم الهی و راه خدا بود. همین تسلیم محض بود که در طول تاریخ اسلام، از این بزرگوار یک مجاهد بی‌نظیر و یک پرچم مظلومیّت و حقّانیّت به وجود آورد.
Dr.Alireza
امیرالمؤمنین (ع) فرمود: یا عَلِیُّ اَنتَ قائِدُ المُؤمِنینَ اِلَی الجَنَّةِ یَومَ القیامَةِ وَ فاطِمَةُ تَقودُ المُؤمِناتِ اِلَی الجَنَّة یَومَ القیامَة؛ یعنی در روز قیامت، امیرالمؤمنین (ع)، مؤمنین و مردان مؤمن را به سوی بهشت هدایت میکند و فاطمهٔ زهرا (س)، زنان مؤمن را به بهشت الهی راهنمایی میکند؛ عِدل امیرالمؤمنین (ع)، همپایه و هم‌سنگ امیرالمؤمنین (ع).
Dr.Alireza

حجم

۲۴۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۲۴۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان