دانلود و خرید کتاب ضابطان دادگستری در فرآیند دادرسی ایران و فرانسه مهدی رحیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ضابطان دادگستری در فرآیند دادرسی ایران و فرانسه اثر مهدی رحیمی

کتاب ضابطان دادگستری در فرآیند دادرسی ایران و فرانسه

معرفی کتاب ضابطان دادگستری در فرآیند دادرسی ایران و فرانسه

کتاب ضابطان دادگستری در فرآیند دادرسی ایران و فرانسه نوشتهٔ مهدی رحیمی و ابراهیم قائدی است و انتشارات چتر دانش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ضابطان دادگستری در فرآیند دادرسی ایران و فرانسه

«امنیت»، یکی از بزرگ‌ترین و گواراترین نعمت‌های الهی است که با نعمت سلامتی جسم (تن درستی) برابری می‌کند، همه مردم به آن نیاز دارند و بدون آن، شادی در زندگی بی‌مفهوم می‌شود.

لذا با توجه به اهمیت موضوع امنیت می‌توان به ارزش بالای اقدامات تامین‌کنندگان امنیت پی برد و تلاش کرد که این امر یعنی ایجاد و حفظ امنیت به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد که یکی از مهم‌ترین ارکان در تحقق هدف فوق داشتن نیروی انسانی آگاه به قوانین و وظایف خود از جمله ضابطین قضایی است.

مهدی رحیمی و ابراهیم قائدی در کتاب ضابطان دادگستری در فرآیند دادرسی ایران و فرانسه سعی بر آن دارند تا مواد مربوط به ضابطین دادگستری در قانون آیین دادرسی کیفری (مواد ۲۸ تا ۶۳) را به صورت تفصیلی مورد بررسی قرار دهند و با ذکر تفسیر اساتید برجسته حقوق و نیز مواد مرتبط از قوانین دیگر و نیز تطبیق با قانون آیین دادرسی کشور فرانسه قدمی در این راستا برداشته باشند.

خواندن کتاب ضابطان دادگستری در فرآیند دادرسی ایران و فرانسه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ حقوق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ضابطان دادگستری در فرآیند دادرسی ایران و فرانسه

«ماده ۳۰ ق.آ.د.ک: «احراز عنوان ضابط دادگستری، علاوه بر وثاقت و مورد اعتماد بودن منوط به فراگیری مهارت‌های لازم با گذراندن دوره‌های آموزشی زیر نظر مرجع قضایی مربوط و تحصیل كارت ویژه ضابطان دادگستری است. تحقیقات و اقدامات صورت گرفته از سوی اشخاص فاقد این كارت، ممنوع و از نظر قانونی بدون اعتبار است.

تبصره ۱- دادستان مكلف است به‌طور مستمر دوره‌های آموزشی حین خدمت را جهت كسب مهارت‌های لازم و ایفاء وظایف قانونی برای ضابطان دادگستری برگزار نماید.

تبصره ۲- آیین‌نامه اجرایی این ماده ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون توسط وزیر دادگستری و با همكاری وزرای اطلاعات، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و كشور و فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تهیه می‌شود و به تصویب رییس قوه قضاییه می‌رسد.»

سابقه قانون‌گذاری

ماده ۱۹ قوانین موقت محاکمات جزایی مصوب ۱۲۹۰/۰۶/۱۱: «ضابطین عدلیه عبارتند از مأمورینی که مکلفند به تفتیش و کشف جرایم (خلاف و جنحه و جنایت) و به اقداماتی که برای جلوگیری‌ مرتکب یا متهم از فرار یا مخفی شدن موافق مقررات قانون باید به عمل آید ضابطین مذکوره به ترتیب ذیل تقسیم می‌شوند (‌اول) مدعی عمومی ابتدایی‌و معاونین او (‌دوم) مستنطق (‌سوم) کمیسرهای پلیس و قائم مقام آنان (‌چهارم) صاحبان مناصب و رؤساء بریکاد ژاندارم و امنیه مدعی عمومی رییس‌ضابطین عدلیه محسوب ولی مأموریت مخصوص و عمده او تعقیب امور جزایی است حدود وظایف هر کدام از مأمورین مذکوره به طوری است که در‌این باب مقرر است.»

ماده ۱۵ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری مصوب ۱۳۷۸: «ضابطین دادگستری مأمورانی هستند که تحت نظارت و تعلیمات مقام قضایی در کشف جرم و بازجویی مقدماتی و حفظ آثار و دلایل‌جرم و جلوگیری از فرار و مخفی شدن متهم و ابلاغ اوراق و اجرای تصمیمات قضایی به موجب قانون اقدام می‌نمایند و عبارتند از:

۱- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران.

۲- رؤسا و معاونین زندان نسبت به امور مربوط به زندانیان.

۳- مأمورین نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به موجب قوانین خاص و در محدوده وظایف محوله ضابط دادگستری‌محسوب می‌شوند.

۴- سایر نیروهای مسلح در مواردی که شورای عالی امنیت ملی تمام یا برخی از وظایف ضابط بودن نیروی انتظامی را به آنان محول کند.

۵- مقامات و مأمورینی که به موجب قوانین خاص در حدود وظایف محوله ضابط دادگستری محسوب می‌شوند.

تبصره- گزارش ضابطین در صورتی معتبر است که موثق و مورد اعتماد قاضی باشند».»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۲۱۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان