دانلود و خرید کتاب روزی روزگاری سازمانی ژاک کوپچیک ترجمه پرهام طباطبایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روزی روزگاری سازمانی اثر ژاک کوپچیک

کتاب روزی روزگاری سازمانی

معرفی کتاب روزی روزگاری سازمانی

کتاب روزی روزگاری سازمانی نوشتهٔ ژاک کوپچیک و کریستین ارلاخ و ترجمهٔ پرهام طباطبایی و هدیه رهبری است. نشر اطراف این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر سومین جلد از کتاب‌های مجموعهٔ «روایت و کسب‌وکار» نشر اطراف است که دانش نظری را با تجربهٔ عملی می‌آمیزد.

درباره کتاب روزی روزگاری سازمانی

چگونه با قصه‌ها سازمان خودمان را از نو بسازیم؟ کتاب روزی روزگاری سازمانی به این موضوع پرداخته است. این کتاب نگاهی نو و تازه است به کارِ گروهی و تیمی در دنیای متلاطم امروز که از راه‌های دوام‌آوردن گروه‌‌های کاری در آیندهٔ نامعلوم و مبهم و گذار از مشقت‌ها و شکست‌ها سخن گفته است؛ چراکه در روزگار شتاب و فناوری که همه چیز محصول و مأموریت هر گروه و سازمانی، باید مدام تغییر ‌کند چطور می‌شود حس ناامنی و بی‌ثباتی را در اعضا از بین برد؟ وقتی دورنما روشن و شفاف نیست و دگرگونی تنها اصل ثابت است، چطور می‌شود استارت‌آپی دوستانه، شرکتی تجاری، ساختاری سیاسی یا هر نظام جمعیِ دیگر را حفظ کرد؟ کتاب «روزی روزگاری سازمانی» دربارهٔ این گره‌ها حرف شده؛ دربارهٔ اینکه چگونه اعضای گروه را در جریان تغییراتِ سازمان، امیدوار و بانشاط کنارِ هم نگه داریم و منابع انسانی را در تلاطم‌ها مدیریت کنیم.

نویسندگان ۹ مقالهٔ کتاب حاضر، از صاحب‌نظران دانشگاهی و مشاوران سازمانیِ برجسته هستند که با دانش نظری و مثال‌هایی عملی نشان داده‌اند در فضای تغییر، نوسان، ابهام و عدم‌قطعیت، می‌شود روی سرشت قصه‌گو و قابلیت رواییِ انسان حساب کرد. ویژگی مهم کتاب حاضر این است که مسئلهٔ تحول سازمانی را از ۹ زاویهٔ متفاوت بررسی کرده که هر کدام دریچه‌ای به جهانی تازه باز می‌کنند. کتاب روزی روزگاری سازمانی رویکردهای روایی و قصه‌محور را در برندسازی، رهبری، تغییر و تحول، یادگیری سازمانی، هویت‌آفرینی، ارتقای فرهنگِ سازمانی و توسعهٔ برند به کار گرفته تا آینده‌‌ای تازه رقم بزند؛ آینده‌ای که روایت‌‌‌های انسانی و قصه‌های اعضای گروه و بدنهٔ هر سازمان در آن نقش دارند. همچنین از مهم‌ترین مشخصه‌‌ها و ویژگی‌های این کتاب عرضهٔ انبوهِ مضامین، مفاهیم و راهکارها در قالبی چگال و بدون توضیحات اضافه و تکراری به مخاطب است.

این کتاب که ۹ فصل دارد، یکی از کتاب‌های مجموعهٔ «روایت و کسب‌وکار» است. کتاب‌های نظری روایت در انتشارات اطراف به ۲ گروه کلی تقسیم می‌شوند. ازآنجاکه فعالیت‌های این نشر به‌شکل تخصصی متمرکز بر روایت است،‌ بخش اول کتاب‌های بخش نظری، کتاب‌هایی هستند که موضوع آن‌ها مستقیماً دربارهٔ نظریهٔ روایت و مباحث مربوط به روایت و روایت‌شناسی است؛ علاوه بر این دسته‌، کتاب‌های دیگری نیز به مخاطبان ارائه می‌شود که به کاربرد مباحث نظری روایت در زمینه‌هایی می‌پردازند که به رشته‌های دیگر دانشگاهی مربوط می‌شوند. «روایت و کسب‌وکار» زیرمجموعه‌ای از این بخش دوم کتاب‌های نظری است که دانش نظری را با تجربهٔ عملی می‌آمیزد و تصویری تازه از کارکردهای روایت و قصه در حوزه‌هایی چون مدیریت، کسب‌وکار و… پیش چشم خواننده می‌گذارد.

خواندن کتاب روزی روزگاری سازمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روزی روزگاری سازمانی

«"گفتن و شنیدن قصه‌های سازمان"

استف کی. باکمر

واژهٔ قصه‌گویی، در معنای سنتی‌اش، به رابطه‌ای یک‌سویه اشاره دارد اما مقصود از «قصه‌کاری» برقراریِ گفت‌وشنودی میان گوینده و شنونده است. قصه‌کاری یعنی تلفیق گوش دادن دقیق، بیانِ صادقانه و تأثیرگذار و هم‌آفرینی. این مقاله چگونگی تعامل قصه و فرایند را نشان می‌دهد. قصه‌ای که طی چنین تعاملی خلق شده هم می‌تواند در برندسازی کاریزماتیک مؤثر واقع شود و هم پایه‌ای استوار و صحیح برای فرایند سازمانیِ رشد و تحول باشد.

محورهای اصلی مقاله این‌ها هستند: چرخهٔ تکرارشوندهٔ گوش دادن (پژوهش روایی)، هم‌آفرینی (تجربهٔ تحول‌آفرین) و بیان (طراحی استراتژی روایی) در قصه‌کاری؛ ساخت کهن‌الگو برای کاوش اسطورهٔ سازمانی و کمک به ارائهٔ آن؛ نگرش و روش فرایندکاری برای تسهیل در طراحی هم‌آفرینی خلاقانهٔ استراتژی. برای آن‌که این مباحث نظری ملموس‌تر شوند، مقاله با چند نمونه از بهره‌گیری عملی از قصه‌کاری به پایان می‌رسد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۵۴۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان