دانلود و خرید کتاب دامنه دیوید اپشتاین ترجمه مهبان مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دامنه

کتاب الکترونیکی «دامنه» نوشتهٔ دیوید اپشتاین با ترجمهٔ مهبان مقدم و نسرین کماسی و ویراستاری زینب صادقی نژاد در نشر هورمزد چاپ شده است. در این کتاب می‌بینیم که برخلاف عقاید معمول‌، تخصص‌گرابودن آنقدرها هم خوب نیست.

درباره کتاب دامنه

در دنیای امروز مدام ما را از آزمایش‌کردن راه‌های مختلف و تجربه‌کردن مشاغل مختلف و... منع می‌کنند و تشویقمان می‌کنند که در یک رشته متخصص شویم. اپشتاین با بررسی زندگی بسیاری از افراد موفق از ورزشکاران حرفه‌ای تا مخترعان و برندگان جایزۀ نوبل نشان می‌دهد از این شاخه به آن شاخه پریدن نه‌تنها بد نیست بلکه به انسان‌ها در دستیابی به خواسته‌هایشان هم کمک می‌کند. او معتقد است گستردگی نسبت به عمق اهمیت بیشتری دارد. اپستین با مثال‌هایی نشان می‌دهد که در بیشتر رشته‌ها کلی‌گراها از تخصص‌گراها موفق‌ترند.

کتاب دامنه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب دامنه

«سوزان در هفده‌سالگی به اولین زنی تبدیل شد که موفق شد به مسابقات مردان صعود کند، اما قوانین فدراسیون اجازهٔ حضور او را صادر نکرد (قانونی که به دلیل دستاوردهای او، بعدها تغییر پیدا کرد.). دو سال بعد، در سال ۱۹۸۸، زمانی که سوفیا چهارده‌ساله و جودث دوازده‌ساله بود، این سه دختر سه عضو از چهار عضو تیم زنان مجارستان برای المپیاد را تشکیل دادند. آن‌ها با شکست شوروی، که ۱۱ بازی از ۱۲ بازی ممکن را با برد پشت سر گذاشته بود، پیروز شدند. خواهران پولگار به گنجینه‌ای ملی تبدیل شده بودند. همان سال، کمونیسم سرنگون شد و بعد از آن دختران می‌توانستند در تمام جهان به رقابت بپردازند. در ژانویهٔ ۱۹۹۱ و در بیست‌ویک‌سالگی، سوزان به اولین زنی بدل شد که لقب «استادبزرگ» را در مسابقات مردان به دست آورد. در دسامبر، جودث، با پانزده سال و پنج ماه، به‌عنوان جوان‌ترین استادبزرگ تاریخ، هم در گروه زنان و هم در گروه مردان، دست یافت. زمانی که از سوزان در تلویزیون پرسیده شد که او علاقه دارد مسابقات جهانی را در رشتهٔ مردان برنده شود یا زنان، او با زیرکی پاسخ داد که علاقه‌مند به پیروزی در هر دو گروه است.

هیچ‌یک از خواهران نتوانستند به هدف اصلی لازلو که قهرمانی جهان بود برسند، اما همهٔ آن‌ها فوق‌العاده بودند. در سال ۱۹۹۶، سوزان در مسابقات زنان شرکت کرد و پیروز شد. سوفیا به رتبهٔ «استاد جهانی»، یک سطح پایین‌تر از «قهرمان جهان» رسید. جودث فراتر رفت و به رتبهٔ هشتم جهان در سال ۲۰۰۴ دست یافت.

آزمایش لازلو جواب داده بود. درواقع، به‌حدی خوب جواب داده بود که در اوایل دههٔ ۹۰ بیان کرد که اگر هزار کودک به روش تخصص‌گرایی زودهنگام او تربیت می‌شدند، بشر دیگر با مشکلاتی مانند سرطان و ایدز دست‌وپنجه نرم نمی‌کرد. به‌هرحال شطرنج تنها یک روش برای اثبات حرفش بود. همانند داستان تایگر وودز، داستان پولگار به نقل محافل، تلویزیون، مقالات و کتاب‌ها، به‌عنوان نمونه‌ای از قدرت شروع زودهنگام تبدیل شده بود. یک برنامهٔ آنلاین به نام «نوابغ را احضار کنید» درس‌هایی از روش پولگار را برای «پایه‌ریزی برنامهٔ نابغه‌سازی» معرفی کرد. کتاب پرفروشِ به استعداد بیش از اندازه بها داده شده است، از خواهران پولگار و تایگر وودز برای اثبات این مدعا که شروع زودهنگام می‌تواند «در هر فعالیتی» منجر به موفقیت شود، استفاده کرد.»

نظرات کاربران

M.H
۱۴۰۲/۰۱/۱۱

این کتاب همان کتاب [گستره عمق یا وسعت] هست

SAEED KHAKPOOR
۱۴۰۲/۰۴/۰۸

لطفا در بی نهایت قرار دهید

حسین نجفی
۱۴۰۲/۰۴/۰۱

سلام کتاب خوبی است اما متاسفانه این ترجمه روانی نیست.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۰)
«اگر تنها یک چکش داشته باشی، همه‌چیز را شبیه به میخ می‌بینی
raha
«گرسنگی وحشی‌تر از شمشیر است.»
marzieh
«ما شکست می‌خوریم زمانی که به برنامه‌ای اتکا کنیم که جرئت کنارکشیدن از آن را نداشته باشیم.»
marzieh
خودتان را با خود دیروزتان مقایسه کنید، نه با افراد جوان دیگری که نیستید. هر شخص با سرعتی متفاوت پیشرفت می‌کند، پس اجازه ندهید کسی به شما القا کند که عقب‌تر از دیگران هستید. شما احتمالاً نمی‌دانید که مقصدتان کجاست، پس عقب‌ماندن معنایی ندارد.
کاربر ۵۵۱۹۳۲۲
دیرتر شروع کن، مبارزه کن و مصمم باش.»
zizi soufi
اگر ذهن بازی داشته باشی، از هر تجربهٔ جدید می‌توانی چیزی بیاموزی.
mahdi
تغییردهندگان برنده‌اند. به نظر می‌رسد این جمله مثل قدیمی را کنار زده و به مفاهیمی تازه در روان‌شناسی جدید اشاره می‌کند.
marzieh
«اگر شما دو دایره روی تخته بکشید و بگویید این یک آدم برفی است، همه کم‌کم سفیدی رنگ برف را در آن خواهند دید.»
mahdi
سیستم مدارس همه را به یک چشم می‌بیند و تنها خروجی آن افرادی «خاکستری» هستند.
Negin
هر تجربه با خود درسی به همراه دارد.
kazhal

حجم

۴۶۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۴۶۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۸۰,۹۶۰
۴۰,۴۸۰
۵۰%
تومان