دانلود و خرید کتاب چگونه کتاب بخوانیم مورتیمر جی آدلر ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه کتاب بخوانیم اثر مورتیمر جی آدلر

کتاب چگونه کتاب بخوانیم

معرفی کتاب چگونه کتاب بخوانیم

خلاصه‌کتاب چگونه کتاب بخوانیم نوشتهٔ مورتیمر جی آدلر و چالرز ون دورن و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. راه حلی کلاسیک برای خواندن هوشمند کتاب در این کتاب آمده است.

درباره خلاصه‌کتاب چگونه کتاب بخوانیم

با مطالعهٔ خلاصه‌کتاب چگونه کتاب بخوانیم می‌آموزید که چگونه می‌توانید که به یک ماشین کتاب‌خوان، تبدیل شوید؟

حتی آن‌هایی که به اصطلاح عنوان «کرم کتاب» را برای اشتیاق فراوان خود به مطالعه‌ٔ کتاب انتخاب می‌کنند نیز به خوبی می‌دانند که تنها داشتن علاقه به کتاب‌خوانی، نمی‌تواند جوابگوی همنشینی با بهترین دوست بی‌صدایشان (کتاب) باشد. کمبود دانش در حوزه‌ٔ کتاب‌خوانی، زمانی نمایان می‌شود که فرد کتاب‌هایی با موضوعات جدید و کمی پیچیده‌تر را برای مطالعه انتخاب کنند. همه ما، این مشکل را به خوبی در دوران تحصیلمان تجربه کرده‌ایم؛ در واقع، با وجود تاکید فراوان اطرافیان به مطالعه، هرگز راه و روش درستی، برای کتاب‌خوانی هدفمند، به ما آموزش داده نشده است.

اما با این اطمینان می‌توانیم بگوییم که راهی وجود دارد که با کمک آن بتوانیم حتی خسته‌کننده‌ترین کتاب‌ها را سریع و مؤثر مطالعه کنیم. محتوای این کتاب، به شما کمک می‌کند تا بهره‌وری مطالعات خود را بالا ببرید؛ حال این مطالعات می‌تواند اتمام رمانی هزار صفحه‌ای باشد و یا کتابی در زمینه‌ٔ بازاریابی شغل مورد نظرتان. 

در خلاصهٔ این کتاب، به پرسش‌های زیر پاسخ داده می‌شود:

۱) چگونه می‌توان به کتاب‌خوان فعالی تبدیل شد؟

۲) چگونه فهرست محتوای کتاب، روند مطالعه را تسهیل می‌کند؛

۳) چرا باهوش‌ترین افراد هم باید همیشه یک دایرۀالمعارف کنار خود داشته باشند؟!

خواندن خلاصه‌کتاب چگونه کتاب بخوانیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران خواندن خلاصه‌کتاب پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب چگونه کتاب بخوانیم

«وقتی مشغول مطالعهٔ رمانی هستیم که جذب محتوا و شخصیت‌های آن شده‌ایم، آن‌قدر غرق خط داستانی آن رمان می‌شویم که در این صورت، ممکن است دانستن راه و روش مطالعهٔ درست، چندان به کارمان نیاید؛ اما گاهی در هنگام مطالعه، باید اطلاعات مورد نیازمان را از کتاب‌ها استخراج کنیم و یا بعدها آن‌ها را به خاطر بیاوریم. در این مواقع، درست‌خوانی کتاب می‌تواند به کمک‌مان بیاید تا استفاده بهینه‌ای از مطالعهٔ خود داشته باشیم.

اما در ابتدا، پیش از مراجعه به تکنیک‌های مطالعه سریع و مفید، بهتر است که از کتاب‌خوانی موثر تعریفی را به خاطر بسپاریم.

نخستین چیزی که باید بدانید، این است که کتاب‌خوانی، امری کاملاً فعالانه است! شما می‌توانید به کتاب‌خوانی، مانند یک بازی بیسبال نگاه کنید که یک نفر توپ را پرت می‌کند و طرف مقابل، باید با تلاش خود، آن را بگیرد. در این نمونه، نقشی که توپ‌گیر برعهده دارد، شبیه نقش کتاب‌خوان است؛ همانطور که توپ‌گیر باید تلاش کند تا بفهمد پرتاب‌کننده قصد دارد توپ را به چه سمتی پرتاب کند، کتاب‌خوان نیز باید تلاش کند تا بفهمد نویسنده قصد انتقال چه مفهومی را دارد. کتاب‌خوان، نباید تنبل باشد و توقع داشته باشد که تمام اطلاعات مرتبط با کتاب، بلافاصله در ذهنش جریان پیدا کنند.

در مثال بازی بیسبال، شما با یادگیری قوانین بازی و تلاش در جهت رعایت آن قوانین، توپ‌گیر قدرتمند و شایسته‌ای خواهید شد. به همین صورت، برای این‌که به یک کتاب‌خوان حرفه‌ای تبدیل شوید، باید مهارت‌های لازم (مانند مطالعه روزنامه‌وار و مطالعه عمیق) برای مطالعه هدفمند و اصولی کتاب را یاد بگیرید و با تلاش در جهت رعایت این مهارت، کتاب‌خوان حرفه‌ای خواهید شد. باید در سطوح مختلف کتاب‌خوانی، از خواندن سرسری (روزنامه‌وار) گرفته تا خواندن عمیق، مهارت کسب کنید.»

نظرات کاربران

لهراسب
۱۴۰۲/۰۲/۲۶

کتاب اصلی بیش از چهار صد صفحس، ولی این ب زور سی صفحس

عبدالله سلیمانی
۱۴۰۲/۰۴/۲۲

پول دادم اما کل کتاب نیست فقط در حد ۳۰ صفحه بود متاسفم

alireza_imani
۱۴۰۲/۰۴/۲۴

سلام وقتتون بخیر من تا جلد رو دیدم فکر کردم کتاب اصلیه ولی فقط چند صفحه از کتاب گذاشته شده و پوله من سوخت شد لطفا این مشکل رو حل کنید من به هوای کتاب اصلی پول دادم

کاربر 7170132
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

کتاب کاملی نبود ولی برای شروع بد نیست

mohammad sem
۱۴۰۲/۰۹/۰۸

این کتابی که تو طاقچه هستش خلاصه که چه عرض کنم خیلی خلاصه کتاب هستش ولی اگه کامل این کتابو دارید و میتونید پیدا کنید حتما بخونید... من چند سال پیش داشتم نخوندم الان که خوندم میگم ای کاش همون قبلا

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
کلید درک و فهم کتاب‌ها (به‌ویژه کتاب‌های مورد نیاز در دوران تحصیل)، این است که روش‌های مشخص و ساده‌ای را به کار ببندیم تا به یک کتاب‌خوان فعال تبدیل شویم.
امیررضا صفری
اگر از شیوهٔ مطالعهٔ فعالانه استفاده کنید، بهره بیشتری از هر کتاب خواهید برد؛ در نتیجه، با قرار گرفتن در جایگاه یک تحلیل‌گر، موفق به تحلیل و ارزیابی هوشمندانه آن کتاب خواهید شد.
امیررضا صفری

حجم

۱۹٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۳ صفحه

حجم

۱۹٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۳ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان