دانلود و خرید کتاب رفتار سازمانی دیویدسن ان. دایک ترجمه فرشید فرزانگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رفتار سازمانی اثر دیویدسن ان. دایک

کتاب رفتار سازمانی

معرفی کتاب رفتار سازمانی

کتاب رفتار سازمانی نوشتهٔ دیویدسن ان. دایک و ترجمهٔ فرشید فرزانگان و ویراستهٔ حامده حاجی ابراهیمی است و انتشارات دیده بان قلم فرتاک آن را منتشر کرده است. این کتاب راهنمایی برای بهترین بودن در بین همه گروه‌ها و افراد است.

درباره کتاب رفتار سازمانی

انسان‌ها برای ایجاد روابط مؤثر و ثمربخش بایستی شبکه‌ای از ارتباطات را داشته باشند. رفتار سازمانی به افراد این قدرت را می‌دهد که فرد یاد بگیرد با سایر همکارانش ارتباط صمیمانه برقرار کند، در هر سازمانی افرادی فعالیت می‌کنند که در خانواده، مدرسه و محیطی با فرهنگ‌های گوناگون رشد می‌کنند و تجربهٔ زیست متفاوتی دارند و به همین دلیل احتمال اینکه دو نفر رفتاری مشابه داشته باشند ضعیف بوده لیکن رفتار سازمانی به افراد کمک می‌کند که علیرغم همهٔ تفاوت‌های فردی و اجتماعی در کنار یکدیگر کار کنند و با هم تعامل داشته و تجربهٔ همکاری و همیاری پرتوانی خلق کنند.

در نوشتن کتاب رفتار سازمانی نویسنده نظریه‌های متعددی در مورد دستاوردهای مختلف پیرامون مدیریت، اقتصاد، جامعه‌شناسی، روانشناسی، ارتباطات، مدیریت تضاد و رهبری، جمع‌آوری کرده است.

او برای آغاز کارش از سه مفهوم قابل‌درک و ارزشمند در این در کتاب استفاده کرده است. اول، سه جزء کلیدی در رفتار سازمانی شامل فرد، گروه و سازمان می‌شود که همهٔ آن‌ها در محیط قرار دارند و بسته به آن کار می‌کنند. دوم، روابط رسمی و غیررسمی که بین افراد، گروه‌ها و سازمان‌ها ایفای نقش می‌کنند. سوم، حس بقا و تداوم فعالیت در سازمان‌ها که هر گروه باید نسبت به سازمانی که در آن کار می‌کند خود را با شرایط تغییرات محیطی وفق دهد. بر همین اساس، نویسنده یک دستاورد چند شاخه‌ای دارد که مفاهیم زیر را تشریح می‌کند: نظریه سازمانی، ساختار و طرح سازمان، قدرت و اختیار، مباحث موجود بین افراد و سازمان، موارد موجود بین گروه‌ها و سازمان‌ها، انگیزه، مدیریت، تصمیم‌گیری، ارتباطات، مدیریت تضاد و حکومت شراکتی. برای توصیف مناسب رفتار سازمانی باید به مباحث نظریه سازمانی، ساختار و طرح سازمان، قدرت و اختیار، مباحث موجود بین افراد و سازمان، موارد موجود بین گروه‌ها و سازمان‌ها، انگیزه، مدیریت، تصمیم‌گیری، ارتباطات، مدیریت تضاد و حکومت شراکتی پرداخت که نویسنده با استفاده از آن‌ها ابهامات موجود در سازمان‌ها را از بین می‌برد.

خواندن کتاب رفتار سازمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب توصیه می‌شود به‌خصوص به افرادی که تصمیم به کار مدیریتی در یک سازمان دارند. مثل مدیریت منابع انسانی، نظارت، مدیران میانی، مدیران مقام ارشد، مدیران اجرایی، مدیران عامل، پرسنل ارشد عملیات، پرسنل ارشد آموزش، پرسنل اجرای سران و اعضای هیئت‌مدیره و همچنین دانشجویان رشتهٔ مدیریت و رشته‌های مرتبط در مقاطع لیسانس به بالاتر.

کاملاً واضح است که هر چه مقدار درک مردم از یک کار بالاتر باشد، مقدار تضاد و تنش رو به کاهش می‌رود، سودآوری افزایش پیدا می‌کند، کیفیت کار پرسنل، منافع افراد، جمع‌بندی حقوق و دستمزدها، رضایت و وفاداری افراد شاغل در یک سازمان بیشتر می‌شود.

به اضافه آنکه این کتاب یک منبع بسیار خوب برای کارگاه‌ها و شرکت‌های تازه‌تأسیس، شرکت‌های غیردولتی، سازمان‌های مذهبی، اتحادیه‌های کارگری، مدارس، دانشجویان، مدیریت و رشته‌های مرتبط با آن، تعاونی‌های ساخت و مؤسسات تحقیقاتی به‌ویژه در زمینهٔ رفتار سازمانی و علوم اجتماعی به شمار می‌رود.

بخشی از کتاب رفتار سازمانی

«وجود شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف یکی از مشخصه‌های غیرقابل‌انکار یک جامعهٔ مدرن است. تقریباً نقش و جایگاه هر شخصی با سازمان‌ها مرتبط است. همچنین نیاز انسان در مشارکت‌ها با هدف رسیدن به اهداف مشترک خود باعث به اوج رسیدن ارتباط او با سازمان‌ها شده است. هر سازمان هم یک بخش اجتماعی است که هدف عمدهٔ آن‌ها ساخت کالا، محصولات و یا اجناس مورد نیاز انسان و یا ارائهٔ خدمات مختلف به آن‌ها بوده است.

همان‌طور که اوتی ال، قبلاً در مورد آن صحبت کرده بود، مدیران ارشد، جامعه‌شناسان، روانشناسان، روان‌پزشکان و اقتصاددانان در مورد روش‌های کارآمد و مؤثر مدیریت سازمان‌ها تلاش‌های بسیاری کردند و به نظریه‌ها و اصول خوبی هم رسیدند. این نظریه‌ها امروزه اساس علم مدیریت است. امکان درک سازمان‌ها بدون علم و دانش به نظریه‌ها و اصول مدیرت سازمانی وجود ندارد و اگر کسی نتواند درک مناسبی از اصل و نیازهای پویای یک سازمان داشته باشد، قادر به داشتن یک سیستم سازمانی کارآمد نخواهد بود.

بد نیست که در اینجا مروری داشته باشیم بر روی نحوهٔ مدیریت سازمان‌ها چرا که این موضوع در حیطهٔ رفتارهای سازمانی بسیار حائز اهمیت است.

بدون شک یک سازمان هیچ‌وقت نمی‌تواند به‌تنهایی یک سازمان باشد. برای داشتن یک عملکرد خوب باید همهٔ افراد و گروه‌ها دوش‌به‌دوش یکدیگر عمل کنند. بنابراین اهداف فردی، گروهی و سازمانی همگی در مرکز توجهات رفتارهای سازمانی قرار دارند.

یکی از راه‌های رسیدن به نتایج خوب و مؤثر در این مقوله، داشتن درک مناسب از افراد در فعالیت‌های مختلف روزانهٔ سازمانی است.

- رفتار مردم در سازمان‌ها چگونه است؟

- دلیل بروز رفتارهایی که آن‌ها انجام می‌دهند چیست؟

- مدیریت سازمانی چگونه می‌تواند رفتارهای افراد را کنترل کند؟

هدف مطالعهٔ این کتاب پیدا کردن پاسخ مناسب برای این سؤالات است.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

حجم

۱۱۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان