دانلود و خرید کتاب رهایی از افکار منفی اضطراب زا و افسرده ساز دیوید کلارک ترجمه مسعود آهوان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رهایی از افکار منفی اضطراب زا و افسرده ساز اثر دیوید کلارک

کتاب رهایی از افکار منفی اضطراب زا و افسرده ساز

معرفی کتاب رهایی از افکار منفی اضطراب زا و افسرده ساز

کتاب الکترونیکی «رهایی از افکار منفی اضطراب زا و افسرده ساز» نوشتهٔ دیوید کلارک و رابرت لیهی با ترجمهٔ مسعود آهوان و عاطفه قوتی و مطهره آخرتی شورابی در انتشارات ابن سینا چاپ شده است.

درباره کتاب رهایی از افکار منفی اضطراب زا و افسرده ساز

دکتـر کلارک به‌عنوان یک روان‌شناس مشهور جهانی، چندین دهه بر اضطراب کار کرده و دانش، خـرد و توصیه‌های گران‌بهایش را در این کتاب در دسترس افراد قرار داده است. این کتاب حاوی تمرین‌هایی است که شما را در مسیر غلبه بر اضطرابتان همراهی می‌کند. به این فکر کنید کـه معلمی خصوصی در سطح جهانی دارید که به شما کمک می‌کند با استفاده از بهتـرین ابزارهـا بـه‌آرامی و با قدرت بیشتر مسائل را مدیریت کنید و با اتفاقات غیرمنتظره کنار بیایید. اگر تنش و اضطراب، خواب یـا عملکـرد روزانۀ شما را مختل کرده و به خطر انداخته، مطالعهٔ این کتاب رهایی از افکار منفی اضطراب زا و افسرده ساز می‌تواند برایتان مفید باشـد. نکتهٔ مهم در مطالعه و حل تمرین‌های کتاب این است که این معلـم در همهٔ مراحل این مسیر یاری‌تان می‌کند و بـه شـما خـرده نمی‌گیرد که چرا کارها را به بهترین نحو انجام نمی‌دهید.

کتاب رهایی از افکار منفی اضطراب زا و افسرده ساز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب رهایی از افکار منفی اضطراب زا و افسرده ساز

«خود کنترلی، سنگ بنای سلامت هیجانی و رفاه است. همهٔ ما تلاش می‌کنیم که کنترل خود را بر روی احساسات و رفتار خود بهبود ببخشیم. در عین حال، بسیاری از ندامت‌های ما شامل مواردی می‌شود که کنترل خود را خصوصاً در مقابل دیگران، از دست داده‌ایم. ما افرادی را تحسین می‌کنیم که با وجود عدم قطعیت، قادر به از بین بردن نگرانی هستند، یا بدون این‌که دچار احساس گناه یا شکست شوند، می‌توانند فراتر از شکست‌ها و اشتباهات گذشته‌شان، حرکت کنند. تحقیقات زیادی برای حمایت از این احساس وجود دارد. میزان خویشتن‌داری زیاد، موضوع مهمی برای سلامت هیجانی، موفقیت طولانی مدت و رضایت از زندگی می‌باشد.

برای هر ذهنی، اهمیت خود کنترلی قابل مشهود است. مغز ما به‌طور مداوم، در حال تولید هزاران فکر، تصویر، ادراک و خاطره است. ما باید توجه خود را به سمت افکار مهم معطوف کنیم و افکار غیرمهم را نادیده بگیریم. این امر به میزان قابل توجهی از خود کنترلی ذهنی، نیاز دارد. توانایی ذهنی ما، برای تمایز بین افکار مهم و غیر مهم، ریشه در بخشی از مغز به نام قشر پیش پیشانی۲ دارد. متأسفانه، خودکنترلی ذهنی به صورت کامل انجام نمی‌شود، بنابراین ما غالباً بیش از حد به افکار بی‌ربط توجه می‌کنیم، یا میان افکار غیرمفید، حتی سمی گیر می‌کنیم. این همان اتفاقی است که در افکار منفی مزاحم رخ می‌دهد.

در اولین فصل، شما با راندا آشنا شدید، که با اضطراب و نگرانی فراگیر دست وپنجه نرم می‌کرد. یکی از نگرانی‌های او مربوط به وضعیت مالی‌اش بود، و اینکه آیا پس انداز کافی برای بازنشستگی دارد یا خیر. نگرانی بیش از حد او، نمونهٔ بارز کنترل ذهنی ناموفق است. او به خودش می‌گفت: نگران نباش تا بازنشستگی زمان زیادی مانده‌است. اما این فکر هیچ کمکی به او نمی‌کرد. هرچقدر تلاش می‌کرد، نگرانی همچنان ادامه داشت. انگار با یک دیوار آجری برخورد می‌کرد! هر چه بیشتر سعی در کنترل نگرانی داشت، احساس کنترلش کمتر می‌شد. راندا در حال تجربهٔ متناقض کنترل ذهنی بود.

چنانچه تا به حال مسابقه داده باشید، می‌دانید که اگر خیلی تلاش کنید، عملکرد شما ممکن است بدتر شود. «تلاش بیش از حد»، موضوع اصلی این فصل است. این موضوع مهم، به تناقض کنترل ذهنی برمی‌گردد. در این فصل یاد خواهید گرفت که کنار گذاشتن کنترل، بهترین راه برای کنترل افکار منفی مزاحم است. همچنین، این را خواهید آموخت که بیش از آنکه به راهبردهای کنترل فکر مؤثرگونه اعتماد کنید، وقت خود را به بیهوده‌ترین حالت ممکن سپری کرده‌اید. تکنیک‌ها و کاربرگ‌های موجود، به شما کمک می‌کند تا مشکلات مربوط به تلاش برای کنترل افکار منفی مزاحم، که منجر به پریشانی هیجانی می‌شود را پیدا کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۷ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۷ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان