دانلود و خرید کتاب مهارت های رفتاردرمانی شناختی بری گریگوری ترجمه علیرضا راجی
کتاب مهارت های رفتاردرمانی شناختی اثر بری گریگوری

کتاب مهارت های رفتاردرمانی شناختی

نویسنده:بری گریگوری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مهارت های رفتاردرمانی شناختی

کتاب مهارت‌های رفتاردرمانی شناختی نوشتۀ بری گریگوری با ترجمۀ علیرضا راجی در انتشارات ارجمند به چاپ رسیده است. این کتاب در حوزۀ روان‌شناسی عمومی است و بری گریگوری که از مشاوران و روان‌شناسان مشهور آمریکا است، در این کتاب کاربرگ‌ها و تمرین‌های عملی ارائه کرده تا با کمک آن افراد مهارت‌های جدیدی یاد بگیرند.

درباره کتاب مهارت های رفتاردرمانی شناختی

این کتاب در حوزۀ روانشناسی عمومی است و تمرین‌ها و کاربرگ‌هایی دارد که به افراد کمک می‌کند مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند؛ اما جایگزینی برای تشخیص و درمان حرفه‌ای اختلالات روانی نیست. کسانی که این کتاب را برای خودشان استفاده می‌کنند ممکن است در معرض بعضی خطرات باشند و بهتر است در صورتی‌ که مشکلات روانی یا افکار خودکشی دارند با متخصص سلامت روان در ارتباط باشند. کاربرگ‌ها و تمرین‌ها، اندیشهٔ نویسنده و همچنین کاربرد خلاقانهٔ نظریات و درمان‌های شناختی‌رفتاری را منعکس می‌کند. بخش منابع، پیشتازان و مبدعان درمان شناختی‌رفتاری و بسیاری از منابع فوق‌العاده‌ای که در نگارش این کتاب از آن‌ها استفاده شده است را نقل کرده است. توصیه‌های بالینی که در کتاب مهارت‌های رفتاردرمانی شناختی آورده شده است نتیجهٔ پژوهش‌های گستردهٔ نویسنده است. بدیهی است که هرگونه پیشنهادی برای مراقبت از بیمار باید در برابر شرایطی که تمرین‌ها در آن جواب می‌دهد قرار گیرد. با وجود این، نمی‌توان این پیشنهادها را همگانی و کامل دانست. این کتاب ضمن معرفی مهارت‌های درمان CBT در ۴ فصل تدوین شده است که عنوان آن‌ها عبارت‌اند از:

بخش اول: مهارت‌ها و راهبردهای انگیزشی

بخش دوم: مهارت‌ها و راهبردهای شناخت‌درمانی

بخش سوم: مهارت‌ها و راهبردهای احساس بهتر

بخش چهارم: مهارت‌ها و راهبردهای رفتاردرمانی

کتاب مهارت های رفتاردرمانی شناختی ترجمهٔ علیرضا راجی (کارشناس ارشد مشاوره) و ویراستهٔ «علی‌اصغر فرخزادیان» (دانشجوی دکتری روان‏‌شناسی) بوده است.

خواندن کتاب مهارت های رفتاردرمانی شناختی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران کتاب‌های روانشناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره بری گریگوری

دکتر بری گریگوری، رئیس مؤسسهٔ ملی درمان اعتیاد و استادیار دانشگاه بری است. او در بویتون‌بیچ نیز سِمت آموزش و مشاوره حرفه‌ای دارد. وی مدرک دکترایش را در زمینهٔ مدیریت آموزشی و کارشناسی ارشدش را در زمینهٔ مشاوره از دانشگاه آتلانتیک فلوریدا و نیز مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ روان‌شناسی از دانشکده ایالت جانسون گرفته است. بری دارای مجوز مشاورهٔ سلامت روان در ایالت فلوریدا و همچنین مشاورهٔ ملی است. مؤسسهٔ ملی درمان اعتیاد، یک مرکز خدماتی موثق در ارائهٔ سمینارهای آموزشی مداوم است که توسط هیئت تأییدیهٔ فلوریدا مورد تأیید قرار گرفته است. وی همچنین عضو انجمن روان‌شناسی آمریکا است.

پایان‌نامهٔ دکترای او در ۲۰۰۱ یکی از اولین پژوهش‌های منتشرشده در زمینهٔ اثربخشی استفاده از مداخلات انگیزشی کوتاه‌مدت و مبتنی بر مهارت، با ورزشکاران دانشجوی هم‌دانشگاهی بر روی کاهش مصرف الکل پرخطر بود. او یافته‌های پژوهش خود را به‌عنوان عضو هیئت‌علمی چندین دانشکده و دانشگاه و به‌عنوان نایب‌رئیس مرکز مشاورهٔ دانشگاه، در کنفرانس ملی ارائه کرد. دکتر گریگوری در پژوهش‌های مربوط به مصرف الکل پرخطر با دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها همکاری کرده، کتابی را برای گزارش به دولت در مورد رفتار میگساری در دانشگاه نوشته، کتاب موفقیت در دانشگاه را نوشته، به‌عنوان ارزیاب سیار در پروژهٔ کمک‌های دولتی به بی‌خانمان‌ها خدمت کرده و همچنین در اتحاد اجتماعی پیشگیری از مصرف مواد ایالتی و ولایتی همکاری کرده است. او هم‌اکنون به‌عنوان ارزیاب در کمک‌های ایالتی، ولایتی و دولتی همکاری می‌کند که نظام عدالت دارویی خانواده برای کمک به کودکانی که مورد غفلت قرار گرفته یا از آنها سوءاستفاده شده است و دارای والدین معتاد هستند را در بر می‌گیرد.

بری گریگوری رویکرد گرم، شخصی و بدون قضاوتش در یافتن راه‌حل برای سخت‌ترین مشکلات مراجعین شهرت دارد. وی با بیش از ۱۵ سال تجربهٔ بالینی با افراد مختلف، در به‌کارگیری راهبردهای درمان شناختی‌رفتاری تبحر پیدا کرده است. تبحر او در راهبردهای انگیزشی و درمان شناختی‌رفتاری نه‌تنها از آموزش‌های رسمی و تحت نظارت قرارگرفتن‌ها، بلکه از تجربیات بالینی گستردهٔ او با مراجعین سرچشمه می‌گیرد. این ترکیب از مهارت و پژوهش در این کتاب کار جدید CBT انعکاس پیدا کرده است.

بی گریگوری به‌دلیل علاقهٔ شدیدی که به آموزش و یادگیری دارد، در سرتاسر آمریکا سمینارهای آموزشی را برای متخصصان سلامت روان برگزار می‌کند. او بالغ‌ بر ۵۰۰ سمینار آموزشی در مورد درمان‌های پژوهش بنیان برگزار کرده که شامل مصاحبهٔ انگیزشی، درمان شناختی‌رفتاری، خودکشی، اخلاقیات، افسردگی و اختلالات دوقطبی، اعتیاد به الکل و سایر داروها، مصرف الکل پرخطر در دانشجویان، درمان شناختی‌رفتاری برای اختلال استرس پس از سانحه و اختلالات هم‌زمان است. سمینارهای جذاب، تعاملی و سرشار از اطلاعات دکتر گریگوری مشهور است.

تمرکز او بر اینکه دقیقاً باید چه‌کاری انجام بدهیم در سمینارهای آموزشی او مشهود است، چنانکه شرکت‌کنندگان ابراز می‌دارند که تمرین‌های عملی او را دوست داشته و در درمان‌های بعدی خود از آن ابزارها استفاده می‌کنند. کتاب کار CBT ابزارهای عملی و مفیدی را برای درمانگران ارائه می‌دهد.

دکتر گریگوری در برنامه‌های رادیویی مربوط به سلامت روان ظاهر شده و به مدت یک سال در پروژه مهمانی ۱۰۱ در مورد میگساری دانشجویان شرکت کرده است و برای دسترسی بهتر متخصصان و مصرف‌کنندگان به اطلاعات مربوط اعتیاد و سلامت روان، وب‌سایتی را طراحی کرده است. او یکی از اعضای فعال انجمن روان‌شناسی آمریکا و عضو افتخاری ائتلاف پیشگیری از مصرف مواد استانی می‌باشد.

بخشی از کتاب مهارت های رفتاردرمانی شناختی

«درمان شناختی‌رفتاری

درمان شناختی‌رفتاری (CBT) یکی از درمان‌های روان‌شناختی در دنیا است که بیشترین سرعت رشد را دارد، چون از نظر بالینی مورد آزمایش قرار گرفته و اثربخشی آن بر روی طیف وسیعی از مشکلات روان‌پزشکی و روان‌شناختی مشخص شده است. مطالعهٔ نتایج درمان در بیش از ۴۰۰ پژوهش تجربی منتشر شده، به‌اتفاق نشان می‌دهد که CBT در درمان افسردگی، اختلالات اضطرابی، اختلال وحشت‌زدگی، هراس اجتماعی، اختلال استرس پس از سانحه، اختلالات افسردگی و اضطرابی کودکان، تنش‌های بین زوجین، خشم، اختلالات جسمانی کودکان، درد مزمن، اختلالات وسواسی - اجباری، پرخوری عصبی و اسکیزوفرنی مفید می‌باشد (باتلر، چاپمن، فورمن، بک، ۲۰۰۶). همچنین CBT هم از سوی مراجعین و هم از سوی متخصصینی که این فرایند اشتراکی و ابزارهای عملی و راهبردهای حل مشکلات روزمره را دوست دارند، مورد حمایت زیادی قرار گرفته است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان