دانلود و خرید کتاب تمرکز فکر سیدمحتبی حورایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تمرکز فکر

کتاب تمرکز فکر نوشتهٔ سیدمحتبی حورایی است و انتشارات لیوسا آن را منتشر کرده است. راهکارهای کاربردی برای تمرکز در مطالعه، عبادت و کار در این کتاب آمده است.

درباره کتاب تمرکز فکر

تمرکزْ لازمهٔ همهٔ موفقیت‌هاست، این در حالی است که ما غالبا وقتی مشغول کار هستیم، ذهنمان در خانه و پیش خانواده است، وقتی در کنار خانواده هستیم، دل‌مشغول و نگران کارهایمان هستیم، وقتی به نماز ایستاده‌ایم، ذهنا به وصول چک‌هایمان مشغولیم! و هنگان مطالعه، ذهنمان همه جا هست به جز آنجا که باید باشد.

اولین نکته در تعریف تمرکز این است که تمرکز را فکر کردن صددرصد، کامل و مطلق راجع‌به یک موضوع ندانید. گاهی همین تعریف‌های آرمانی و غیرواقعی، این توهم را به‌وجود می‌آورد که حفظ تمرکز امری نشدنی و غیرممکن است و دست‌کم باعث می‌شود خود را در این امر ناتوان ببینید. این تعریف‌های آرمانی، حتی انگیزهٔ تلاش را از شما می‌گیرد چراکه امیدی به موفقیت ندارید.

خواندن کتاب تمرکز فکر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند تمرکز خود را بیشتر کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تمرکز فکر

«لازمهٔ موفقیت‌های انسان، تمرکز است و بسیاری از ناکامی‌ها، از عدم تمرکز ناشی می‌شود. هرچه انسان، بر اهداف، خواسته‌ها و برنامه‌های خود، بیشتر و بیشتر تمرکز کند، سرعت و شدت دستیابی‌اش به موفقیت بیشتر می‌شود و هرچه آشفتگی و پریشانی فکر و حواسش بیشتر باشد، احتمال پیروزی‌اش کمتر خواهد بود. آشفتگی و شوریدگی ذهن، عملا به شکست می‌انجامد. متأسفانه ما معمولا از تمرکز لازم برخوردار نیستیم. وقتی مشغول کار هستیم، ذهن‌مان در خانه و پیش خانواده است. وقتی در کنار خانواده هستیم، دل‌مشغول و نگران کارهای فردای‌مان هستیم. وقتی به نماز ایستاده‌ایم، ذهناً به وصول چک‌ها مشغولیم و هنگام مطالعه و تحصیل، ذهن‌مان همه‌جا هست به‌جز آن‌جا که باید باشد و متوجه همه‌چیز هست، غیر از آنچه داریم می‌خوانیم!

ما در این کتاب سعی می‌کنیم روش‌های ایجاد و تقویت تمرکز فکر را به‌صورت کاملا کاربردی به شما معرفی کنیم، منتها یادتان باشد که صرفِ خواندن و مطالعهٔ این کتاب، تمرکز من و شما را بهبود نمی‌بخشد. باید آنچه را می‌خوانید به‌طور جدی و مستمر به کار ببرید و تمرین کنید. هم‌چنان‌که کسی با خواندن کتابی دربارهٔ ورزش و بدن‌سازی، ورزشکار نمی‌شود و توانایی‌های بدنی‌اش تغییر نمی‌کند، همهٔ تأثیر مثبت این کتاب هم وابسته به اجرای تمرینات و به‌کار بستن رهنمودهای آن است. حتی این‌که شما چند روزی روش‌های کاربردی این کتاب را تمرین کنید و بعد رهایش کنید، فایده‌ای ندارد و نتیجه همان است که اکنون گرفتار آن هستید: «عدم تمرکز حواس.»

تمرینات را با حوصله و متانت کافی انجام دهید. شتاب‌زده عمل نکنید و منظم و آرام پیش روید. لُرد بایرون می‌گوید: «برای پیشرفت و پیروزی سه چیز لازم است: اول پشتکار، دوم پشتکار، سوم پشتکار.»

بنابراین تنها در صورتی شروع به خواندن این کتاب کنید که مصمم هستید و ارادهٔ راسخ دارید که با تلاش و تمرین، میزان تمرکز و صد البته موفقیت‌تان را بیشتر کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۷۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان