دانلود و خرید کتاب تنظیم گری هوشمند حسین خسروپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تنظیم گری هوشمند اثر حسین خسروپور

کتاب تنظیم گری هوشمند

معرفی کتاب تنظیم گری هوشمند

کتاب تنظیم گری هوشمند نوشتۀ حسین خسروپور، محمدحسین ابراهیم خان، اشکان رحیمی و فرشاد محمدی است. انتشارات پژوهشکده امور اقتصادی این کتاب راهنما را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب تنظیم گری هوشمند

نویسندگان کتاب تنظیم گری هوشمند سعی کرده‌اند تا با استفاده از چارچوب‌های تعریف‌شده و آخرین ابتکارات مرتبط با تنظیم‌گری، چگونگی یک رویکرد بهینه را برای فناوری‌های نوظهور ارائه کنند. بر اساس بررسی انجام‌گرفته، تنظیم‌گرها چهار رویکرد را در مواجهه با نوآوری از خود بروز می‌دهند. اول مشاهدۀ منفعل باتوجه‌به اینکه نوآوری محدودکننده یا مجاز باشد؛ دوم رویکرد انعطاف‌پذیری و بردباری که در آن تنظیم‌گرها در چارچوب قوانین موجود، زمینه‌های خاصی را برای بروز نوآوری ایجاد می‌کنند؛ سوم آزمایش محدود که در آن تنظیم‌گرها با نظارت فعالانه، یادگیری خود را از نوآوری افزایش می‌دهند و راهکارهایی را به‌منظور توسعۀ آن در نظر می‌گیرند و چهارم اینکه تنظیم‌گرها بر اساس شرایط، مقررات جدیدی را برای پوشش‌دادن فعالیت‌های نوآورانه تدوین و یا اصلاح می‌کنند. بر اساس منطق این رویکردها عمدتاً تنظیم‌گرها این فرایند را در مواجهه با نوآوری‌های فناورانه به‌صورت ترتیبی، ترکیبی و یا مستقل پیگیری می‌کنند. کتاب حاضر دارای دو بخش است. در بخش اول نویسندگان به‌دنبال تشریح ریسک‌های فناوری‌های تازه در حوزۀ خدمات مالی و چالش‌های ایجادشده از سوی تنظیم‌گرها برای کسب‌وکارهای نوآورانه هستند و در ادامۀ آن رویکردهای چهارگانهٔ تنظیم‌گرها در مواجهه با نوآوری تبیین و نیز روش شناسایی انتخاب بهینهٔ هر کدام ارائه شده است. در بخش دوم سعی شده تا رویکرد ارائهٔ تصویر کلان ادبیات موضوعی محیط آزمون تنظیم‌گری به‌صورت دقیق بررسی و موشکافی شود؛ سپس بر اساس نتایج آن، مدل پیشنهادی به‌منظور طراحی توسعه و اجرای محیط آزمون تنظیم‌گری ارائه شده است.

خواندن کتاب تنظیم گری هوشمند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران چالش‌های مالی و آزمودن خود در این حوزه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تنظیم گری هوشمند

«در عصر حاضر وقوع انقلاب صنعتی چهارم و سرعت بی‌سابقهٔ رشد فناوری و کاربردهای آن، ماهیت بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و امور مرتبط با آنها را دستخوش تحولات گسترده کرده است. امروزه ابداعات فناوری‌های نوین مالی فین‌تک در کانون این تحولات قرار گرفته و مرکز توجه است. با گسترش و توسعه تحولات ذکر شده و تشدید فعالیت‌های فین‌تک این سؤال به ذهن متبادر می‌شود که تحول دیجیتال چه چشم‌اندازی را برای امور مالی و دیگر فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با آن رقم خواهد زد. پرسش کلیدی دیگر، مربوط به قوانین و مقررات لازم و حس فقدان قوانین محدودکننده یا حمایت‌کننده است.

در این فصل به بررسی و تبیین برخی از موضوعات مرتبط در زمینۀ فناوری‌های نوین مالی از جمله ریسک‌های حاصل از نوآوری‌ها و آسیب‌شناسی ظهور چنین فعالیت‌هایی از منظر قانون‌گذاری می‌پردازیم.

مفهوم فناوری‌های نوین مالی

امروزه به علت گسترش فناوری اطلاعات افزایش نفوذ اینترنت و تحول همه‌جانبۀ فضای مجازی ضرورت نوآوری در صنعت مالی بیشتر احساس می‌شود. فین‌تک یا فناوری نوین مالی، کاربرد نوآوری‌های فناورانه به‌منظور بهبود عملکردهای مالی است فین‌تک ترکیبی از دو کلمۀ Financial و Technology یعنی امور مالی و فناوری است و یکی از حیطه‌های تحول‌آفرین و روبه‌رشد از مجموعه فناوری‌های انقلاب صنعتی چهارم به شمار می‌رود که موجب تغییر شکل بهبود کیفیت و خلق چشم‌انداز مالی همراه با کاهش هزینه‌ها و خدمات متنوع‌تر شده است. فین‌تک‌ها ارتباط فناوری‌های مدرن را تغییر می‌دهند؛ به‌ویژه فعالیت‌های مرتبط با اینترنت (محاسبات ابری هوش مصنوعی، اینترنت، اشیا و غیره) و فعالیت‌های خدمات مالی وام‌دهی، قرض دهی، پس‌انداز، بیمه و پرداخت‌های بانکی. فین‌تک تلاش دارد به سیستم‌های مالی وارد شود و نهادهای مالی سنتی را به چالش بکشد. تعریف فین‌تک از منظر مرکز ملی پژوهش‌های دیجیتال در شهر دوبلین ایرلند نوآوری در خدمات مالی است.

 فین‌تک به مجموعه فعالیت‌ها و کسب‌وکارهایی گفته می‌شود که با استفاده از توان نرم‌افزاری نوین (که بیشتر مبتنی بر بستر وب بوده است) به ارائۀ خدمات مالی در سطحی وسیع و فارغ از مرزهای جغرافیایی می‌پردازند می‌توان فین‌تک‌ها را به‌عنوان استارتاپ‌های فناوری بانکی و مالی در نظر گرفت که می‌کوشند از مرزهای معمول واسطه‌گری مالی عبور کنند فین‌تک یا فناوری مالی حوزه‌ای از خدمات مالی است که برپایۀ فناوری شکل می‌گیرد، همچنین به استارتاپ‌ها شرکت‌های دیجیتالی یا حتی شرکت‌های مالی که از قدیم فعال‌اند و با استفاده از فناوری‌های جدید خدمات مالی ارائه می‌دهند نیز فین‌تک گفته می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۹ صفحه

حجم

۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۹ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان