دانلود و خرید کتاب مقدمه ای پیشرفته بر اقتصاد پلتفرمی رابین منسل ترجمه محمدابراهیم صادقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقدمه ای پیشرفته بر اقتصاد پلتفرمی اثر رابین منسل

کتاب مقدمه ای پیشرفته بر اقتصاد پلتفرمی

معرفی کتاب مقدمه ای پیشرفته بر اقتصاد پلتفرمی

کتاب «مقدمه ای پیشرفته بر اقتصاد پلتفرمی» نوشتۀ رابین منسل و د. ادوارد اشتاین مولر و ترجمۀ محمدابراهیم صادقی، حامد نوذری، رسول جمشیدی و حسین خسروپور است و پژوهشکدۀ امور اقتصادی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مقدمه ای پیشرفته بر اقتصاد پلتفرمی

در دنیای امروز پلتفرم ها نقش های اساسی و مهم در عرصۀ اقتصادی جوامع ایفا می کنند اما همواره با چالش های حکمرانی مواجه بوده‌اند. چالش هایی مثل نحوۀ مدیریت، قیمت‌گذاری، قوانین دادو ستد، قوانین انتشار محتوا و داده‌ها و مباحث مالیاتی. بسیاری از محققان و پژوهشگران اعتقاد دارند که شرکت‌های مشهور دنیا مانند آمازون، اپل، فیسبوک، و گوگل همچنین خیلی از شرکت های دیگر که خدمات برخط ارائه می‌کنند، با اینکه نمادهای پیشرفت در قرن بیست و یکم به حساب می‌آیند و باعث حیرت جهان شده اند و در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی منافع زیادی را ارائه می‌کنند، رویه‌های کسب و کارشان به صورتی است که حقوق اساسی و بنیادین افراد مانند حریم خصوصی و آزادی بیان را نقض می‌کنند و اعمال قواعد برای پلتفرم‌ها نیازمند شناخت سازوکارهای درونی پلتفرم‌های دیجیتالی است.

 مترجمان کتاب مقدمه ای پیشرفته بر اقتصاد پلتفرمی، با هدف ایجاد شناخت از ظرفیت‌های بالای مدل کسب و کار پلتفرمی به عنوان یکی از سازوکارهای حکمرانی هوشمند اقتصادی، این کتاب را ترجمه کرده‌اند. کتاب مقدمه ای پیشرفته بر اقتصاد پلتفرمی باعث توسعه و ترویج ادبیات توسعۀ اقتصاد پلتفرمی به‌عنوان مدلی بهینه برای حکمرانی نوین می‌شود، منافع، هزینه‌ها و خطرهایی که بسترهای دیجیتال ایجاد می‌کنند را مورد بحث و تحلیل قرار می‌دهد و به روش مؤثری خوانندگان را دربارۀ چندین رویۀ تحلیل اقتصادی آگاه می کند تا قادر باشند چگونگی و چرایی اثرگذاری بسترهای دیجیتال بر تمام جنبه‌های اجتماعی را بررسی کنند. این کتاب همچنین گزینه هایی را درمورد اثرگذاری بر رقابت در بازار بستر تحلیل می کند و به بحث دربارۀ چگونگی دخیل کردن بهتر بسترها در ارزش های عمومی می‌پردازد.

فهرست مطالب کتاب مقدمه ای پیشرفته بر اقتصاد پلتفرمی عبارت است از: «فصل اول: مقدمه»، «فصل دوم: خاستگاه‌های بستر دیجیتال و جنبۀ تازگی آن»،‌ «فصل سوم: تحلیل اقتصادی بسترها»، «فصل چهارم: فناوری‌ها و اقدامات داده ای سازی»، «فصل پنجم: خودتنظیم‌گری و مدل های تجاری جایگزین»، «فصل ششم: سیاست، ‌مقررات و ارائۀ بستر و بسترهای جایگزین»، «فصل هفتم چشم اندازهای جهانی» و «فصل هشتم: نتیجه‌گیری»

خواندن کتاب مقدمه ای پیشرفته بر اقتصاد پلتفرمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه مندان به کتاب‌های حوزۀ اقتصاد و همچنین فعالان اقتصادی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مقدمه ای پیشرفته بر اقتصاد پلتفرمی

«بسترهای دیجیتال پدیده ای بی نظیر به حساب می‌آیند. پیش از این هرگر امکان جمع آوری یا پردازش این حجم از داده ها در مورد انتخاب ها،‌رفتارها و خصوصیات افراد یا ارتباط دادن آن‌ها با علایق بالقوه،‌ اولویت‌های خرید و جهان‌بینی آن‌ها وجود نداشت. بسترهای دیجیتال نوین با استفاده از فناوری‌ها برای مرتبط ساختن تأمین‌کننده‌های متعدد و مصرف‌کنندگان یا شهروندان شناخته می‌شوند. آن‌ها این ارتباط‌ها را با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از کاربران یا مشاهدۀ رفتارشان برقرار می‌سازند. بسترهای تجاری حجم عظیمی از داده‌ها را جمع‌آوری می کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۹ صفحه

حجم

۹۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۹ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان