دانلود و خرید کتاب رویکردهای شناختی رفتاری مبتنی بر ذهن آگاهی طاهره شریعتی مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رویکردهای شناختی رفتاری مبتنی بر ذهن آگاهی اثر طاهره شریعتی مقدم

کتاب رویکردهای شناختی رفتاری مبتنی بر ذهن آگاهی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب رویکردهای شناختی رفتاری مبتنی بر ذهن آگاهی

کتاب رویکردهای شناختی رفتاری مبتنی بر ذهن آگاهی نوشتۀ طاهره شریعتی مقدم است. این کتاب را انتشارات پادینا منتشر کرده است.

درباره کتاب رویکردهای شناختی رفتاری مبتنی بر ذهن آگاهی

شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی (MBCT) نوعی روان‌درمانی است که شامل ترکیبی از شناخت‌درمانی مراقبهٔ ذهن‌آگاهی است. این شاخه به‌نوعی به‌معنای پرورش یک نگرش در لحظهٔ اکنون و بدون قضاوت به نام «ذهن‌آگاهی» است. شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی (MBCT) برای کمک به افرادی که دچار دوره‌های مکرر افسردگی و ناراحتی مزمن هستند، طراحی شده است. در این روش درمانی این ایده‌های شناخت‌درمانی (CT) با شیوه‌ها و نگرش‌های مراقبه‌ای مبتنی بر پرورش ذهن‌آگاهی ترکیب می‌شوند. هدف درونی این کار در آشنایی با حالت‌های ذهنی است. به این روش، افراد یاد می‌گیرند رابطهٔ جدیدی با حالت‌های ذهنی خودشان ایجاد کنند. کتاب رویکردهای شناختی رفتاری مبتنی بر ذهن آگاهی در این مورد سخن گفته است.

خواندن کتاب رویکردهای شناختی رفتاری مبتنی بر ذهن آگاهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌ کنیم

این کتاب برای کسانی که به‌دنبال موفقیت و خودیاری هستند، مناسب و کاربردی است.

بخشی از کتاب رویکردهای شناختی رفتاری مبتنی بر ذهن آگاهی

«ذهن آگاهی

برجسته‌ترین شیوه مدیتیشن در درمان شناختی رفتاری آموزش ذهن‌آگاهی است که بر اثر تجربیات محققان نشان‌داده‌شده که آموزش ذهن‌آگاهی در مواجهه با هیجان به افراد کمک می‌کند تا پاسخ رفتاری مناسبی از خود بروز دهند و این اهمیت ذهن‌آگاهی را در حوزه روان‌درمان گران درمان شناختی - رفتاری در خصوص شناخت هیجانات و تنظیم هیجانی نشان می‌دهد در حقیقت هدف اصلی آموزش ذهن‌آگاهی پاسخ رفتاری مناسب به هیجانهاست بدون تکانشگری رفتاری.

ذهن‌آگاهی یعنی آماده‌سازی ذهن به‌دوراز هر گونه برداشت و قضاوت در لحظه اکنون و دیدن تمام واقعیات با جزئیاتی که دارند ذهن، آگاهی بیانگر نوعی مشاهده متمرکز، انعطاف‌پذیر، و لحظه‌به‌لحظه آشکارشدن جریان، افکار، احساسات، و حس‌های جسمانی است که خود را محدوده آگاهی ما نشان می‌دهد به چشم فرد ناظر، مراجع باید افکار را به‌صورت افکار هیجان‌ها را به‌صورت هیجان حس‌های جسمانی را به‌صورت حس‌های جسمانی تجربه کند در ذهن‌آگاهی چندین تکنیک وجود دارد، در قدم اول از مراجع می‌خواهند تا قضاوت و واکنش را در مورد هر حسی کنار گذارد در قدم دوم باید مراجع قوه‌ی تمرکز خود را با جدیت و آرام‌آرام به جریان اتفاقاتی که در لحظه‌ی حال در حال وقوع هستند جمع کند؛ لذا باید گفت این رویکرد با شیوه‌ی نگرش معمول ما در زندگی به رویدادها متفاوت است.

برجسته‌ترین موفقیت MBCT ارائه شیوه جدیدی برای پیشگیری از عود و برگشت افسردگی اساسی است. به‌علاوه این رویکرد راه‌های جدیدی برای توسعه بیشتر آموزش تنفس می‌گشاید. بنیان‌گذاران آموزش تنفس مبتنی بر ذهن‌آگاهی با بررسی عوامل تأثیر رفتاردرمانی شناختی در درمان افسردگی به این یافته دست یافتند که کارکردن مکرر با محتوای افکار و گرای‌های اجتنابی عادتی به‌تدریج موجب ایجاد تغییر در دیدگاه عمومی فرد در ارتباط با افکار و هیجان می‌شود به‌عبارت‌دیگر آنها پی‌بردن که رسیدن به‌نوعی ارتباط تمرکززدایی شده" و توسعه چشم‌اندازی متفاوت نسبت به افکار و هیجان‌ها عامل اصلی تأثیر درمان‌های شناختی است و همین عامل است که توانایی رهاشدن از دام نشخوار فکری و عواقب چرخه‌ای خلق پایین را از بین می‌برد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۳۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۶۳۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان