دانلود و خرید کتاب اسطوره های مصری جرج هارت ترجمه عباس مخبر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسطوره های مصری اثر جرج هارت

کتاب اسطوره های مصری

معرفی کتاب اسطوره های مصری

کتاب اسطوره های مصری نوشتهٔ جرج هارت و ترجمهٔ عباس مخبر است و نشر مرکز آن را منتشر کرده است. این کتاب از مجموعهٔ اسطوره‌های ملل است.

درباره کتاب اسطوره های مصری

اسطوره‌شناسی مصر چشم‌اندازی پرجلوه و پیچیده از تصاویر بصری و نوشتاری است که در نقاشی‌های آرامگاه‌ها و معابد و پاپیروس‌های باستان پیش روی ما قرار می‌گیرد. این اسطوره‌ها که برخی بازتاب تلاش فکری مصریان برای توضیح چگونگی آفرینش جهان‌اند و برخی حکایت ماجراهای خدایان یا قصه‌هایی یکسره ساخته و پرداخته‌ٔ تخیل، اغلب داستان‌هایی هستند شیرین و مفرح و مهیج که ما را با باورهای غریب و بغرنج و تخیل بارور مصریان باستان آشنا می‌سازند.

مجموعه‌ٔ «اسطوره‌های ملل» که این کتاب به آن تعلق دارد ترجمه‌ٔ کتاب‌های مجموعه‌ای است شامل متن‌هایی کم حجم و پرمطلب که مهم‌ترین داستان‌های اساطیری اقوام و ملل مختلف جهان را بازگو می‌کنند.

خواندن کتاب اسطوره های مصری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به دنیای اسطوره پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جرج هارت

جرج هارت استاد خدمات آموزشی موزه بریتانیا و مدرس هیروگلیف‌های مصر باستان در دانشگاه لندن است. وی در زمینه مصر باستان چندین کتاب تألیف کرده است.

بخشی از کتاب اسطوره های مصری

«الهه ایزیس به دلیل نیرنگ‌بازی، سماجت و هوشمندی استثنایی خود معروفیت زیادی کسب کرده است. چندین اسطوره که بازتابی از این خصوصیات بازمانده در کیش‌های جادوگری است، بر طومارهای پاپیروس یا به صورتی پرداخته‌تر بر ستون‌های سنگی کنده شده است. داستان‌های ایزیس عناصری از قبیل وردهای شفابخش رایج در زندگی روزمره مصریان معمولی، بیماری‌های متداول، و ترس‌ها و تهدیدهای حاکم بر آنها را شامل می‌شود: مسائل مربوط به زایمان، تب‌ها، سردردها و ناراحتی‌های معده؛ و سوسمارها، مارها، عقرب‌ها و کرم‌های موذی از این جمله‌اند.

بعضی از این افسون‌ها جزء لاینفکی از کتاب‌های راهنمای طبیبان بود و بالای سر بیمار خوانده می‌شد. یکی از شیوه‌های از میان بردن درد، دادن هویت یک چهره اسطوره‌ای به بیمار، و معالجه نهایی او با مداخله یک خدای نیرومند بود. به عنوان مثال، در افسونی که به منظور رفع دل‌درد تنظیم شده بود، بیمار هوروس نامیده می‌شد، آن هم با حالتی که هوروس هنوز بچه است. مادر در نقش ایزیس ظاهر می‌شد و نتیجه می‌گرفت که درد، ناشی از کرم‌های بیگانه‌ای است که باید بیرون رانده شوند. بر این اساس، نوزده علامت جادویی روی نواحی دردناک شکم کشیده می‌شد تا کرم‌ها ناگزیر شوند از بدن خارج گردند. به همین ترتیب، در یک پاپیروس پزشکی موزه بریتانیا (شماره ۱۰۰۵۹)، نبوغ ایزیس، تب یا سوختگی را به شیوه زیر درمان می‌کند. بیمار به هوروس جوان تبدیل می‌شود که در بیابان در حال سوختن است. ایزیس وارد می‌شود، درباره وجود آب سوال می‌کند، و پاسخ منفی می‌شنود. او اظهار می‌دارد، «مهم نیست، آب در دهان من است و یک طغیان نیل میان ران‌هایم.» این افسون روی معجونی از شیر انسان، سقز و موی گربه خوانده می‌شود، و سپس به بیمار خورانده می‌شود. به این ترتیب، تب یا سوختگی بیمار سرد می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
۱۷,۰۰۰
۵۰%
تومان