دانلود و خرید کتاب برندینگ و آگاهی از برند روح الله عزیزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برندینگ و آگاهی از برند اثر روح الله عزیزی

کتاب برندینگ و آگاهی از برند

معرفی کتاب برندینگ و آگاهی از برند

کتاب برندینگ و آگاهی از برند نوشتهٔ روح الله عزیزی و ویراستهٔ سیدفخرالدین طاهرزاده موسویان است و نشر عطران آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب برندینگ و آگاهی از برند

برندها کاربردهای متنوعی برای کسب‌وکارها، محصولات و افراد در چشم‌اندازِ پویای بازاریابی امروز دارند؛ جایی که در آن اطلاع‌رسانی و انتشار پیام، دیگر به نهادهای رسانه‌ای محدود نمی‌شود. هر مصرف‌کننده‌ای از طریق استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌تواند ناشر برند محبوب خودش باشد و آن را ترویج دهد. برندها بر سر زمان و توجه (دو منبع کمیاب) با هم رقابت می‌کنند تا بر حجم عظیم تبلیغات غلبه کنند و با مخاطب (یا مخاطبان) رابطه برقرار کنند و در این میان در فضای کسب‌وکار و تجارت امروزین، بی‌‌گمان برندسازی از اهمیت بسیار برخوردار است. باوجوداین، اصلی‌ترین دغدغه بسیاری از شرکت‌‌ها و کسب‌وکارها همچنان تولید، فروش و در نهایت بازاریابی است و کمتر به مقوله برندسازی و مدیریت برند توجه می‌‌شود. اکثر برندهایی که در بازار ایران وجود دارند، دارای برنامه برند و عناصر برند منسجم و قوی نیستند. این خود باعث می‌‌شود در بازارهای داخلی، برندهای داخلی معمولا دارای موضع ضعیف‌تری نسبت به برندهای خارجی باشند. اما وقتی که شرکت‌‌ها بخواهند در بازارهای خارجی حضور یابند، شرایط معمولا سخت‌تر شده و فعالیت‌‌های بازاریابی و برندسازی در فراسوی مرزها به‌‌مراتب پیچیده‌‌تر می‌‌گردد. در راستای بازاریابی بین‌‌المللی، شرکت‌‌های داخلی اکثرا به‌دنبال بازاریابی و فروش از طریق روابط سیاسی و اقتصادی و بخصوص از طریق اتاق‌‌های بازرگانی هستند. این امر در نهایت سبب حضور کوتاه‌مدت و کم‌‌رنگ کالاها در بازارهای بین‌المللی ‌‌می‌‌‌شود. لذا ضروری است شرکت‌‌ها برای حضور پررنگ‌تر در بازارهای بین‌المللی، مطالعات، برنامه‌‌ریزی و سرمایه‌گذاری کافی در خصوص بازاریابی و برندسازی بین‌المللی داشته باشند.

از سوی دیگر در کشور‌مان، افزایش نرخ ارز در سال‌‌های اخیر فرصتی برای صنعتگران و کارآفرینان ایرانی فراهم آورده تا تولیدات و خدمات خود را با قیمتی قابل رقابت در بازارهای بین المللی ارائه کنند. بعلاوه با توجه به رکودی که در حال حاضر در بازارهای داخلی وجود دارد، بازارهای خارجی می‌‌تواند برای آن‌ها، بستری برای توسعه بازار و حفظ ظریفت‌‌های تولید و یا عبور از بحران فراهم آورد.

در ۱۰ سال گذشته تجارت جهانی تبدیل به معیاری مهم برای ارزیابی عملکرد کسب‌وکارها شده است. نگهداشت و توسعه محلی برندها در برخی مواقع امری دشوار می‌‌گردد، فلذا رویکرد و استراتژی ورود و توسعه در بازارها و محل‌‌های جدید در پیش گرفته می‌‌شود. امروزه اینترنت بستری فراهم آورده است تا در آن سوی مرزها، امور برندسازی، بازاریابی و فروش راحت‌‌تر شود. برندها و شرکت‌‌هایی که در اینترنت حضور فعال و موثر دارند، به تمامی دنیا بیشتر و بهتر در حهت پیشبرد اهداف خود دسترسی دارند. برای آنکه یک برند جهانی ساخته شود، لازم نیست در کشورها مختلف فعالیت‌های تبلیغاتی و بازاریابی وجود داشته تا مردم آن‌ها از یک برند آگاهی یابند. اما لازم است آگاهی از روندها و مراحل تبدیل‌شدن به یک برند جهانی، چالش‌‌ها و پیامدهای افزایش یابد. وقتی کسب‌وکارها در تلاش هستند تا برند خود را در جهان گسترش دهند. اهداف تغییر چندانی نخواهند کرد. اما چندین مرحله باید طی شود تا مطمئن شوند که خدمات و کالاهای آن‌ها در آن سوی مرزها بازار خواهند داشت. شرکت‌‌ها باید مطمئن شوند که در توزیع و رساندن کالاها و خدمات کیفیت حفظ می‌گردد و ثابت می‌ماند. همچنین باید مطمئن شوند که آیا کالا یا خدماتشان برآوردکنندهٔ انتظارات و سلایق مشتریان بر طبق فرهنگ آن منطقه هست یا نه؟ بعلاوه باید بررسی شود که در نقاط مختلف جهان برداشت‌های منفی در مورد جنبه‌های مختلف کالا یا خدماتشان نمی‌‌گردد. اما اداره ارتباط یک برند با مشتریان از راهی دور نیازمند مدیریت هوشمند موثر و فعالیت‌‌های مطالعاتی زیاد است.

خواندن کتاب برندینگ و آگاهی از برند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب برندینگ و آگاهی از برند

«برند یک نام، عبارت یا اصطلاح، نشانه، علامت، نماد، طرح یا ترکیبی از آن‌ها می‌باشد که هدف آن معرفی کالا یا خدمتی است که یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان عرضه می‌کنند و به این وسیله آن‌ها را از محصولات شرکت‌های رقیب متمایز می‌سازند. برند به یک محصول یا خدمت ابعادی را می‌افزاید تا آن محصول یا خدمت از سایرین متمایز گردد (کاتلر و کلر، ۲۰۰۶) به طور خلاصه برند موجب شناسایی فروشنده یا سازنده می‌شود. برند در حقیقت تعهد دائمی یک فروشنده برای ارائه مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، مزایا و خدمات خاصی به خریداران است (گروه اینتر برند، ۱۳۹۰) یک نام تجاری می‌تواند تا ۶ معنای مختلف در بر داشته باشد: -ویژگی‌ها: نخستین تداعی نام تجاری در ذهن ویژگی‌های خاص است. مزایا: یک نام تجاری چیزی بیش از مجموعه‌ای از ویژگی‌هاست. مشتریان خریدار ویژگی نیستند بلکه درپی مزیت‌ها هستند. ویژگی‌ها می‌بایست به مزایای عملیاتی یا عاطفی تبدیل شوند - فواید: نام تجاری درباره فوایدی که تولیدکننده ارائه می‌دهد هم مطالبی گفتنی دارد - فرهنگ: نام تجاری ممکن است نشانگر فرهنگ خاصی باشد - شخصیت: نام تجاری می‌تواند شخصیت خاصی رادر ذهن مجسم کند. استفاده کننده: نام تجاری نوع مصرف کننده‌ای که کالا می‌خردیا ازآن استفاده می‌کند را نشان می‌دهد. اگر مخاطبین بتوانند ابعاد ششگانه نام تجاری را در نظر خود مجسم کنند آن نام تجاری از عمق لازم برخوردار است، در غیر اینصورت نام تجاری کم عمق خواهد بود (کاتلر، ۱۳۹۰)»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

حجم

۱۰۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

قیمت:
۲۸,۵۰۰
تومان