دانلود و خرید کتاب جستاری در هنر انقلاب اسلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جستاری در هنر انقلاب اسلامی اثر علی اصغر فهیمی فر

کتاب جستاری در هنر انقلاب اسلامی

معرفی کتاب جستاری در هنر انقلاب اسلامی

مجموعه مقالات جستاری در هنر انقلاب اسلامی به کوشش دکتر علی اصغر فهیمی فر در انتشارات دانشگاه سوره به چاپ رسیده است. این مجموعه شامل ۱۰ مقاله با موضوع «مکتب هنری انقلاب اسلامی» است.

 دربارهٔ کتاب جستاری در هنر انقلاب اسلامی

در دو قرن اخیر، سه انقلاب بزرگ رخ داده است. انقلاب لیبرالیستی فرانسه در ۱۷۸۹ میلادی، انقلاب مارکسیستی شوروی در ۱۹۱۷ میلادی و انقلاب اسلامی ایران در ۱۹۷۹ میلادی/ ۱۳۵۷ شمسی. مبانی فکری و فلسفی انقلاب فرانسه به عنوان مظهر تفکر لیبرالسم و انقلاب مارکسیستی به تدریج در حوزهٔ هنر به ساختارهایی تبدیل شدند که اکنون می‌توان آنها را به عنوان مکاتب هنری شناخت، اما سؤال کتاب حاضر این است که آیا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به آثار هنری زیادی که تولید شده است، آیا ما نیز توانسته‌ایم به یک مکتب مستقل هنری و زیبایی‌شناختی دست پیدا کنیم؟

مکتبی که بتوان گفت برآمده از مبانی فکری انقلاب اسلامی است. اگر چنین نبوده است، موانع رسیدن به این مهم چیست و سؤال دیگر اینکه آیا می‌شود گفت انقلاب اسلامی توانسته مؤلفه‌های زیبایی‌شناختی هنر ایران را در دورهٔ سنتی در فرم‌ها و صورت‌های نوین گسترش دهد؟

اولین سمینار «مکتب هنری انقلاب اسلامی» درواقع اولین قدم در تحقق این هدف است که انتظار می‌رود به یک دغدغهٔ عمومی برای همهٔ دانشگاه‌ها و محافل مطالعاتی تبدیل شود. در کتاب حاضر مجموعهٔ مقالات این سمینار را که در بهار ۱۴۰۰ در دانشگاه سوره برگزار شده است می‌خوانید. 

کتاب جستاری در هنر انقلاب اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن مجموعه مقالات سمینار مکتب هنری انقلاب اسلامی را به علاقه‌مندان به هنر، به‌ویژه پژوهشگران حوزهٔ هنر انقلاب اسلامی دعوت می‌کنیم

بخشی از کتاب جستاری در هنر انقلاب اسلام

«آن چه امروزه تحت عنوان هنر انقلاب اسلامی ایران شناخته شده است؛ هنری است متأثر از فضای حاکم بر زمان انقلاب که هنرمند. عکس‌العمل خود را حتی اگر شده با یک اثر نشان داده است. هم‌زمان با اوج‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی و جنگ تحمیلی، هنرمندان در کنار حرکت‌های مردمی به فعالیت هنری خود ادامه دادند. هنر ایرانی- اسلامی به عنوان یکی از ارزشمندترین عوامل فرهنگی برای دستیابی به اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون محسوب می‌شود: اما یک سوال اساسی وجود دارد. آيا هنر کشور در حال حاضر در  خدمت اهداف انقلاب قرار دارد یا بی‌تفاوت و نیز در تقابل با آن عمل می‌کند؟ اگرچه پس از انقلاب. آثار ارزشمندی در حوزه‌های گوناگون فرهنگی و هنری تولید شده است؛ ولی آیا همه اثر پدید آمده در این بازه زمانی از شاخصه‌های جوهری اسلامی و ایرانی بودن برخوردارند؟ این مسئله نیاز به تحقیق و پژوهش دارد؛ به همین دلیل دانشکده هنر دانشگاه سوره اولین همایش علمی و تخصصی را برگزار کرد تا این موضوع مهم مورد مطالعه و تتبع صاحبان علم و هنرمندان متعهد قرارگیرد. اگر بخواهیم تعریفی از هنر انقلاب و هنر دینی داشته باشیم در این مقدمه کوتاه باید اذعان کنم: هنر ایرانی -اسلامی، هنری است که از فطرت هنرمند معتقد و متعهد سرچشمه می‌گیرد و از سویی مبتنی بر مبانی آرمان‌ها و هنجارهای اسلامی و از سوی دیگر. فرهنگ، آداب و ارزش‌های ایرانی به قصد تعالی انسان و بهبود وضعیت جامعه و جهان، با به‌کارگیری مضمون شیوه و شکلی متناسب و روزآمد به نشر و تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی‌ یاری می‌رساند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان