دانلود و خرید کتاب کتاب ژانر سینما وحیداله موسوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب ژانر سینما اثر وحیداله موسوی

کتاب کتاب ژانر سینما

انتشارات:دانشگاه سوره
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کتاب ژانر سینما

کتاب ژانر سینما نوشتهٔ وحیداله موسوی و محمد شهبا است. انتشارات دانشگاه سوره این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر از زیبایی‌شناسی و کارکردهای ژانر سخن گفته است.

درباره کتاب کتاب ژانر سینما

کتاب ژانر سینما در ۷ فصل نوشته شده است. این کتاب به ژانر در مطالعات سینمایی، ساحت‌های ژانری، فانتاستیک (Fantastic) و امر شگفت‌انگیز و امر روزمره، اسطوره، تاریخ و... پرداخته است. وحیداله موسوی و محمد شهبا این کتاب را با تکیه بر آرای نظریه‌پردازهای گوناگونِ ژانر نوشته‌اند. این نویسنده‌ها به ابعاد گوناگون ژانر پرداخته‌اند؛ همچنین اثر پژوهشی حاضر ۱۶ ژانر سینمایی را بررسی کرده که از میان آن‌ها می‌توان به ژانرهای «وسترن»، «گنگستری»، «کمدی اسکروبال»، «موزیکال» و «ملودرام» اشاره کرد.

ژانر یا گونه (Jenre) به الگوهای شناخته‌شده و ثابتی گفته می‌شود که فیلم‌ساز می‌تواند بر اساس آن‌ها و در واقع، در قالب آن‌ها قصه و اثر خود را روایت کند. در طول تاریخ سینما بوده‌اند هنرمندانی که از برخی قواعد یک ژانر تخطی کرده‌اند؛ ازآنجاکه این تخطی‌ها اساسی نبوده و به ماهیت ژانر آسیب وارد نکرده، به الگوهای تازه‌ساخته‌شده، زیرژانر (Subjenre) گفته شده است. کتاب حاضر شما را با ژانرهای سینمایی، زیبایی‌شناسی و کارکردهای آن‌ها آشنا می‌کند.

خواندن کتاب کتاب ژانر سینما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران هنر سینما و افرادی که دوست دارند درمورد ژانر بدانند، پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۲ صفحه

حجم

۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۲ صفحه

قیمت:
۴۸,۵۰۰
تومان