دانلود و خرید کتاب صنایع دستی مهران هوشیار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صنایع دستی اثر مهران هوشیار

کتاب صنایع دستی

انتشارات:دانشگاه سوره
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صنایع دستی

کتاب «صنایع دستی» نوشتۀ مهران هوشیار و ویراستۀ مهدی فلاحی تکان تپه است و انتشارات دانشگاه سوره آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب، خاستگاه‌ها، دگرگونی‌ها و چشم‌اندازهای مربوط به صنایع دستی ایران است. 

درباره کتاب صنایع دستی

صنایع‌دستی بدین جهت که به گسترۀ وسیعی از مفاهیم فرهنگی،‌ اجتماعی،‌اقتصادی و هنری وابسته است، در تعریف خود دچار اختلاف‌نظر است. از نظر جنبۀ تاریخی قدمت صنایع‌دستی به درازای عمر انسان است و از لحاظ فلسفۀ وجودی گستره‌ای وسعت تاریخ‌تمدن با خود دارد. صنایع‌دستی از همان آغاز نماد اندیشه و تفکر در انسان بوده و بهترین نشانه از بلوغ و نبوغ نسل بشر است و بخشی از هویت ملی،‌باورهای مذهبی و سنت هر تمدن را شکل می‌دهد. صنایع‌دستی نهادی است مه به هر فرهنگی غنا و اصالت می‌دهد.

کتاب صنایع‌دستی، خاستگاه‌ها، دگرگونی‌ها و چشم‌اندازها نتیجۀ ۳۰ سال تلاش، تحصیل، مطالعه، پژوهش و فعالیت حرفه‌ای در زمینۀ صنایع دستی است. این کتاب واژگان کلیدی،‌ اصطلاحات مربوط به حوزۀ صنایع دستی را معرفی و ارتباط آن با ذات هنر و هنر سنتی را واکاوی می‌کند. کتاب صنایع‌دستی هرآنچه را که یک هنرجوی صنایع‌دستی و یا فرد علاقه‌مند به هویت و اصالت باید در ابتدای راه بداند مطرح می کند. مهران هوشیار تلاش کرده است تا با معرفی انواع،‌ دسته‌بندی و نام‌گذاری تولیدات هنری بتواند زمینۀ علاقه‌مندی و ایجاد حس کنجکاوی را برای خوانندگان ایجاد کند.

 فهرست مطالب کتاب صنایع‌دستی، خاستگاه‌ها، دگرگونی‌ها و چشم‌اندازها عبارت است از: «دیباچه»،‌ «فصل اول: صنایع‌دستی،‌آمیزه‌ای از خلاقیت، مهارت و باور»، «فصل دوم: صنایع‌دستی؛ هنر یا صنعت»، «فصل سوم: کاربرد یا زیبایی»،‌ «فصل چهارم: جادوی تمدن‌های باستان»، «فصل پنجم: حکمت،‌عرفان، شهود»، «فصل ششم: اقتصاد هنر و صنایع‌دستی»، «فصل هفتم: صنایع‌دستی امروز»، «فصل هشتم: صنایع‌دستی معاصر»، «فصل نهم: صنایع‌دستی و آموزش عالی» و «فصل دهم: صنایع‌دستی فردا».

خواندن کتاب صنایع دستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به صنایع دستی و هنر ایرانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صنایع دستی

«ایران ما به لحاظ برخورداری از پشتوانه‌های ارزشمند تاریخی و سابقه‌ای چندین هزارساله در زمرۀ نخستین تمدن‌های شناخته‌شدهٔ بشری قرار دارد. خاک ایران،‌همچنین از نعمات، ذخایر و ثروت‌های بی‌شماری از معادن بی‌نظیر،‌ حاصل موقعیت خاص جغرافیایی‌،وضعیت منحصربه‌فرد آب‌وهوایی چهارفصل،‌ارتفاعات کوهستانی و سرد در کنار دشت‌های پهناور کویری و گرم، سواحل گستردۀ دریای مازندران (کاسپین/خزر)، خلیج‌فارس و دریای گرم و مواج و پربرکت عمان برخوردار است.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۵۲ صفحه

حجم

۲۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۵۲ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
تومان