دانلود و خرید کتاب پداگوژی دانشگاهی محمد یمنی دوزی سرخابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب پداگوژی دانشگاهی

کتاب پداگوژی دانشگاهی نوشتهٔ  محمد یمنی دوزی سرخابی و فرهاد سلیمان نژاد در انتشارات مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم منتشر شده است.

درباره کتاب پداگوژی دانشگاهی

کتاب پداگوژی دانشگاهی توضیح می‌دهد که چگونه پداگوژی دانشگاهی با توجه به دیالکتیک نظر و عمل، می‌تواند در یک فضای اجتماعی‌تر، عادلانه‌تر یا حس زیباشناسانه در بستری از شوق و ذوق و البته در بستر اخلاق نظری و عملی، زمینهٔ مناسبی برای تفکر پداگوژیک به وجود آورد.

مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ابتدا با نام «پژوهشکدهٔ مطالعات فرهنگی و اجتماعی» با هدف «پژوهش در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی و توسعه و ارتقای علوم انسانی و اجتماعی» تأسیس شد. ایدهٔ اولیهٔ نیاز به تأسیس پژوهشکده‌های مستقل در حوزهٔ مطالعات فرهنگی و اجتماعی با تأکید بر نیازهای علمی دانشگاهی کشور، از تحقیقات و مطالعاتی به دست آمد که در دفتر برنامه‌ریزی اجتماعی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شد. نیاز به انجام پژوهش‌ها و مطالعاتی که هدف آن‌ها ارائهٔ نظریه، ایده و راهبرد به نظام تصمیم‌گیری باشد، همچنین، ضرورت ارتباط پیاپی با صاحب‌نظران و نخبگان و تداوم فعالیت مرکزی برای تحلیل و نظریه‌پردازی دربارهٔ آموزش عالی ایران، دلایل دیگر تأسیس پژوهشکدهٔ مطالعات فرهنگی و اجتماعی بود. این پژوهشکده در سال ۱۳۹۹ به مؤسسه ارتقا پیدا کرد.

این مؤسسه از ۳ پژوهشکده با نام‌های «پژوهشکده فرهنگ‌‌پژوهی»، «پژوهشکده علم و فناوری» و «پژوهشکده تمدن‌‌پژوهی» تشکیل شده است. این مؤسسه اهداف کاربردی بسیاری را دنبال می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان از «تثبیت هویت مؤسسه در حوزهٔ مطالعات فرهنگی و اجتماعی نظام آموزش عالی»، «تأسیس ۲ قطب علمی فرهنگ‌پژوهی و دانشگاه‌پژوهی»، «تربیت نیروی توانا در ۳ عرصهٔ دانشگاه پژوهی، حکمرانی علمی و فرهنگ پژوهی»، «حضور میدانی پژوهشگران مستقر و همکار مؤسسه در متن دانشگاه‌های کشور به‌منظور درک انضمامی و دقیق موضوعات و مسائل دانشگاهی» و «ارتباط گسترده با محققان و استادان توانمند دانشگاهی و غیردانشگاهی به‌منظور بهره‌گیری از دانش آن‌ها در زمینه‌های مختلف» نام برد.

این مؤسسه مأموریت دارد ارتباط و تعامل با دستگاه‌ها و مؤسسات دولتی و غیردولتی را گسترش دهد. همچنین به معرفی الگوهای برجستهٔ دانشگاهی و علمی به‌منظور تقویت هویت‌ فرهنگی و علمی در آموزش عالی کشور بپردازد.

مؤسسهٔ مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تلاش می‌کند در راستای اهداف مؤسسه ارتباط و تعامل هدفمند با اندیشمندان غیرایرانی خصوصاً جهان اسلام برقرار کند و آزاداندیشی، نقد، تضارب افکار علمی در نظام آموزش عالی را ترویج کند.

خواندن کتاب پداگوژی دانشگاهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به فعالان حوزهٔ علوم انسانی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۰۲ صفحه

حجم

۵٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۰۲ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
تومان