دانلود و خرید کتاب لیلی و مجنون به نظم و نثر فارسی نظامی گنجوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لیلی و مجنون به نظم و نثر فارسی اثر نظامی گنجوی

کتاب لیلی و مجنون به نظم و نثر فارسی

معرفی کتاب لیلی و مجنون به نظم و نثر فارسی

کتاب الکترونیکی «لیلی و مجنون» اثری از نظامی گنجوی است که به کوشش سیده زرین دخت دانش در انتشارات نگاران قلم چاپ شده است. این کتاب داستان لیلی و مجنون را به نظم و نثر روایت می‌کند.

درباره کتاب لیلی و مجنون

لیلی و مجنون، سومین منظومۀ نظامی است که ۸ سال پس از سرودن خسرو و شیرین، به فرمان پادشاه شروان، در مدت ۴ ماه به نظم در می‌آید. داستان این منظومه واقعی است و ماجرای دلدادگی و عشق مجنون (قیس بن معاذ) از قبیلۀ بنی عامر به لیلی دختری از قبیلۀ بنی سعد است. لیلی و مجنون دو نوجوان نابالغ هستند که در مکتب‌خانه به هم دل می‌بندند. پسر به خواستگاری می‌رود اما نتیجه‌ای نمی‌گیرد و حتی منجر به جنگ بین دو قبیله می‌شود. به نظر می‌رسد اصل ماجرا مربوط به قرن اول هجری و عصر امویان باشد. نظامی در خلال پرداختن به داستان، از مضامین اخلاقی و پند و اندرز بهره گرفته است. 

کتاب لیلی و مجنون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به ادبیات کهن فارسی پیشنهاد می‌شود.

درباره نظامی

جمال‌الدین ابومحمّد الیاس بن یوسف بن زکی بن مؤیَّد (نظامی) متولد ۵۳۵ هجری قمرس در شهر گنجه است، نظامی در فاصلهٔ سال‌های ۶۰۲ تا ۶۱۲ در گنجه از دنیا رفته است و آرامگاهی به او در همان شهر است. در دهه نود خورشیدی، دولت آذربایجان اشعار گنجوی در آرامگاه او را که همگی به زبان فارسی بودند، پاک و تخریب کرد. روز ۲۱ اسفند در تقویم رسمی ایران روز بزرگداشت نظامی گنجوی است.

اثر معروف و شاهکار بی‌مانند نظامی، خمسه یا پنج گنج است که در قلمرو داستان‌های غنایی امتیاز بسیار دارد و او را باید پیشوای این‌گونه شعر در ادب فارسی دانست. شاعر در مجموع سی‌سال از زندگانی خود را بر سر نظم و تدوین آن‌ها گذاشته‌است. خمسه یا پنج‌ گنج نظامی شامل پنج مثنوی به نام‌های مخزن‌الاسرار، خسرو و شیرین، لیلی و مجنون، هفت پیکر، اسکندرنامه است. همچنین گنجینهٔ گنجوی شامل قصاید، غزلیات، قطعات و رباعیات او است.

معرفی نویسنده
نظامی گنجوی
ایرانی

نظامی گنجوی -که امروزه یکی از ارکان ادبیات فارسی به شمار می‌رود- نه‌تنها شاعری منحصربه‌فرد، بلکه از سرآمدان روزگار خود در زمینه‌ی علوم عقلی و نقلی، از فلسفه‌ و کلام تا فقه و ادبیات عرب و حتی نجوم بوده و این تبحر در شعر او نیز نمود یافته است. در واقع نظامی را می‌توان حکیمی دانست که آتش نهفته در جانش، شاعری‌اش آموخت و از او داستان‌سرایی قهار ساخت که روایات منظومش سینه‌به‌سینه و نسل‌به‌نسل گشت و تاریخ ادبیات غنایی پارسی را به پیش و پس‌ازخود تقسیم کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۶ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان