دانلود و خرید کتاب شرح لمعه (جلد دوم) محمود معتمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرح لمعه (جلد دوم) اثر محمود معتمدی

کتاب شرح لمعه (جلد دوم)

معرفی کتاب شرح لمعه (جلد دوم)

کتاب شرح لمعه (جلد دوم) نوشتهٔ محمود معتمدی و محمدعلی شریعتی است. انتشارات نگاران قلم این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر مربوط به حوزهٔ علم فقه است.

درباره کتاب شرح لمعه (جلد دوم)

«شرح لُمْعِه» معروف به «الروضة البِهیة فی شرح اللُمعة الدمشقیة» یک کتاب آموزشی در فقه امامیه و اثر مشترک «شمس‌الدین محمد بن مکی» معروف به «شهید اول» (فقیه سدهٔ هشتم) و «زین‌الدین بن علی» معروف به «شهید ثانی» (فقیه جبل عاملی سدهٔ دهم هجری) است. شهید ثانی در این کتاب به شرح و بسط لمعهٔ دمشقیه اثر شهید اول پرداخته‌ است. این کتاب را بر پایهٔ نظرات مشهور در فقه شیعه نوشته‌اند. شرح لمعه یکی از مهم‌ترین کتاب‌های آموزشی فقهی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و تنها کتاب درسی مشتمل بر تمام ابواب فقه است که در «دورهٔ سطح» در حوزه‌ها تدریس می‌شود. این کتاب بر نظام حقوقی ایران بسیار تأثیرگذار بوده‌ است؛ علاوه بر آن که مهم‌ترین منبع دروس «متون فقه» رشتهٔ تحصیلی حقوق در دانشگاه‌های ایران است، منبع اصلی تدوین قانون مدنی ایران و یکی از مهم‌ترین منابع در تدوین قانون مجازات اسلامی نیز به شمار می‌رود که علاوه بر محتوای قانون حتی جنبه‌های شکلی آن‌ها را نیز تحت‌تأثیر قرار داده است. ساختار این اثر، مطابق ساختاری است که «محقق حلی» برای علم فقه پیشنهاد کرده و دارای ۵۲ فصل است. نویسنده، هر فصل را کتاب نامیده و هر یک را به یکی از ابواب فقه اختصاص داده است.

کتاب شرح لمعه (جلد دوم) که به‌صورت پرسش و پاسخ منتشر شده، کتاب‌های صوم، حج، جهاد، کفارات، نذر، قضا، شهادات، وقف و عطیه را در بر گرفته است.

خواندن کتاب شرح لمعه (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ علم فقه پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

کاربر ۴۵۹۸۹۹۴
۱۴۰۲/۰۶/۲۸

روان و خلاصه و مفید

کاربر ۴۱۷۴۱۲۳
۱۴۰۲/۰۶/۲۸

پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید. خیلی خوب بود

کاربر 7239364
۱۴۰۲/۰۶/۲۸

عالییییی عالییییی

کاربر 7240099
۱۴۰۲/۰۷/۱۴

خیلی عالی بود ممنونم قابل فهم و ساده ،،✅

کاربر 7239872
۱۴۰۲/۰۸/۰۳

بسیار عالیییییی پسندیدم ✅️🌺

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان