دانلود و خرید کتاب شرح لمعه (جلد ششم) محمود معتمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرح لمعه (جلد ششم) اثر محمود معتمدی

کتاب شرح لمعه (جلد ششم)

معرفی کتاب شرح لمعه (جلد ششم)

کتاب شرح لمعه (جلد ششم) (بصورت پرسش و پاسخ؛ میراث، حدود، قصاص، دیات) نوشتهٔ محمود معتمدی و محمدعلی شریعتی است. انتشارات نگاران قلم این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر مربوط به حوزهٔ علم فقه است.

درباره کتاب شرح لمعه (جلد ششم)

«شرح لُمْعِه» معروف به «الروضة البِهیة فی شرح اللُمعة الدمشقیة» یک کتاب آموزشی در فقه امامیه و اثر مشترک «شمس‌الدین محمد بن مکی» معروف به «شهید اول» (فقیه سدهٔ هشتم) و «زین‌الدین بن علی» معروف به «شهید ثانی» (فقیه جبل عاملی سدهٔ دهم هجری) است. شهید ثانی در این کتاب به شرح و بسط لمعهٔ دمشقیه اثر شهید اول پرداخته‌ است. این کتاب را بر پایهٔ نظرات مشهور در فقه شیعه نوشته‌اند. شرح لمعه یکی از مهم‌ترین کتاب‌های آموزشی فقهی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و تنها کتاب درسی مشتمل بر تمام ابواب فقه است که در «دورهٔ سطح» در حوزه‌ها تدریس می‌شود. این کتاب بر نظام حقوقی ایران بسیار تأثیرگذار بوده‌ است؛ علاوه بر آن که مهم‌ترین منبع دروس «متون فقه» رشتهٔ تحصیلی حقوق در دانشگاه‌های ایران است، منبع اصلی تدوین قانون مدنی ایران و یکی از مهم‌ترین منابع در تدوین قانون مجازات اسلامی نیز به شمار می‌رود که علاوه بر محتوای قانون حتی جنبه‌های شکلی آن‌ها را نیز تحت‌تأثیر قرار داده است. ساختار این اثر، مطابق ساختاری است که «محقق حلی» برای علم فقه پیشنهاد کرده و دارای ۵۲ فصل است. نویسنده، هر فصل را کتاب نامیده و هر یک را به یکی از ابواب فقه اختصاص داده است.

در جلد ششم، باب‌ وصایا و نکاح تدوین و ترجمه شده است. نحوه ترجمه در این کتاب بدین نحو است که، ابتدا متن عربی کتاب شرح لمعه به صورت حرکت‌گذاری در قالب یک صفحه آورده شده و سپس ترجمه دقیق و روان آن به صورت نموداری بیان می‌شود. این شیوه از ترجمه، علاوه بر اینکه موجب می‌شود مطالب به شکل دسته‌بندی شده و منظم ارائه گردد، به فهم بهتر و آسان‌تر آن‌ها نیز کمک می‌نماید.

خواندن کتاب شرح لمعه (جلد ششم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ علم فقه پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

کاربر ۴۱۷۴۱۲۳
۱۴۰۲/۰۹/۲۳

مختصر و مفید و همه فهم. کاربردی و روان

کاربر 7239364
۱۴۰۲/۰۹/۲۱

عالی بود. حتما بخرید

کاربر ۴۵۹۸۹۹۴
۱۴۰۲/۰۹/۰۷

عالی بود. توصیه میکنم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان