دانلود و خرید کتاب پهلوان نامه گرشاسب سجاد آیدنلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پهلوان نامه گرشاسب اثر سجاد آیدنلو

کتاب پهلوان نامه گرشاسب

معرفی کتاب پهلوان نامه گرشاسب

کتاب پهلوان نامه گرشاسب نوشته سجاد آیدنلو است. کتاب پهلوان نامه گرشاسب تلخیص و بازنویسی کتاب گرشاسب نامه اثر علی بن احمد اسدی طوسی است.

درباره کتاب پهلوان نامه گرشاسب

این کتاب برگرفته از گرشاسب نامه اثر علی بن احمد اسدی طوسی (تألیف قرن پنجم هجری) اسدی طوسی (۳۹۰/۴۶۵ ه.ق)، سرایش منظومۀ حماسی گرشاسب نامه را بر اساس اندیشۀ ملی‌گرایانه‌اش در سال ۴۵۸ به پایان رساند.

دبیر و وزیر ابودُلَف از اسدی درخواست می‌کنند تا داستانی به نظم آورد و به نام شاه ابودلف تحریر کند. این امر سبب شد، اسدی گرشاسب نامه را طیّ سه سال (۴۵۵-۴۵۸  ه.ق) برای تقدیم به شاه بسراید. مأخذ گرشاسب نامه، به نقل از خود اسدی، از کتاب به یادگار مانده از گذشتگان است، اما از روی برخی قرائن می‌توان حدس زد، منبع او گرشاسب نامه ابوالمؤیِّد بلخی یا بخشی از شاهنامۀ منثور او بوده است.

گرشاسب شخصیتی اساطیری هندو - ایرانی دارد که نامش در اوستا و هم در آثار حماسی هند باستان آمده است. گرشاسب نامه شرح داستان جمشید و فرزندان اوست و با تولد گرشاسب وارد بخش اصلی داستان می‌شود. این کتاب، سفرهای گوناگون و نبردهای شگفت‌انگیز این پهلوان را در روزگار پادشاهی ضحاک و بعد از او فریدون، در سرزمین‌های مختلف گزارش می‌کند.

گرشاسب نامه، سرودۀ اسدی طوسی (۳۹۰/۴۶۵ ه.ق)، منظومه‌ای است حماسی که در سال ۴۵۸ برای شاه ابودلف تحریر شد. این اثر گزارش پهلوانی‌ها و نبردهای شگفت‌انگیز گرشاسب در روزگار پادشاهی ضحاک است. 

خواندن کتاب پهلوان نامه گرشاسب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به متون ادبی کن پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

ع.ز.
۱۴۰۲/۱۱/۱۹

نکته‌های فنی و توضیحات جناب دکتر آیدنلو، همیشه استادانه و خواندنی است.

کاربر ۳۳۸۹۲۲۰
۱۴۰۱/۰۸/۰۳

دست مریزاد جناب آیدنلو .👏👏 واقعاً نمیدونم چرا گرشاسب نامه انقدر غریب مونده.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان