دانلود و خرید کتاب ادعایی علیه واقعیت دونالد هافمن ترجمه معصومه ملکیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ادعایی علیه واقعیت اثر دونالد هافمن

کتاب ادعایی علیه واقعیت

معرفی کتاب ادعایی علیه واقعیت

کتاب ادعایی علیه واقعیت نوشتهٔ دونالد هافمن (استاد برجستهٔ علوم شناختی) و ترجمهٔ معصومه ملکیان است. نشر سایلاو این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر درمورد چرایی پنهان‌ماندن حقیقت از نگاه انسان و به‌وسیلهٔ تکامل است.

درباره کتاب ادعایی علیه واقعیت

کتاب ادعایی علیه واقعیت یکی از کتاب‌های مجموعهٔ «مطالعات میان‌رشته‌ای، علم و فلسفه» است که در سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر شده است. این کتاب ابتدا درمورد مطالعات میان‌رشته‌ای توضیح داده است. نویسنده در این اثر کوشیده نشان دهد که چرا پیش‌فرض‌های ماده‌گرایی با بعضی از یافته‌های علمی در تضاد است. او معتقد است که آگاهی - محوری پاسخ بهتری برای بسیاری از پرسش‌های مرتبط با ادراک هستی است. این اثر برای نقد اندیشه‌هایی پیرامون این مورد نوشته شده است. در این کتاب پرسش‌هایی بنیادی نیز مطرح می‌شوند که البته همچنان بی‌پاسخ باقی می‌مانند:

مغزمان چگونه جادوی آگاهی را خلق می‌کند؟ این گوشت ۳پوندی از چه طریقی ذهن آگاه را به وجود می‌آورد؟ ما چه نوع موجوداتی هستیم که باورها، خواسته‌ها، شخصیت‌ها و شاید سرنوشت روح‌هایمان را با چاقوی جراحی می‌توان شکافت؟ چرا آگاهیم؟ آگاهی چیست؟ آیا علوم اعصاب می‌تواند معمای دیرپای آگاهی انسان را رمزگشایی کند؟

ما انسان‌ها در زندگی روزمرهٔ خود تمایل داریم ادراکات خود از جهان و هستی را بازنمودی از جهان واقعی تصور کنیم. بااین‌حال دونالد هافمن در نتیجهٔ مطالعات ۳ دههٔ گذشتهٔ خود دربارهٔ مغز، ادراک، هوش مصنوعی و تکامل نشان می‌دهد جهانی که ما با ادراکاتمان می‌شناسیم، به‌هیچ‌وجه شباهتی به واقعیت ندارد؛ بلکه در بهترین حالت نوعی شبیه‌سازی درونی از واقعیت خارجی است؛ توهمی باشکوه که با پنهان‌کردن حقیقت به نفع ما عمل می‌کند. این کتاب ۱۰ فصل دارد.

خواندن کتاب ادعایی علیه واقعیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران فلسفهٔ مدرن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ادعایی علیه واقعیت

«چشمانتان امروز زندگی شما را نجات می‌دهد. با هدایت همین چشم‌هاست که از پله‌ها پایین نمی‌افتید، مقابل مازراتی که با سرعت می‌آید نمی‌پرید، دم مار زنگی را نمی‌گیرید یا سیبی کپک‌زده را گاز نمی‌زنید.

چرا چشم‌ها، و همه حواسمان، راهنماهای قابل‌اعتمادی هستند؟»

نظرات کاربران

مرتضی پیروجعفری
۱۴۰۲/۰۱/۱۴

سعید گرمارودی پژوهشگر حوزه روانشناسی در ۸ قسمت نظریات هافمن رو بررسی کرده که میتونید برای تکمیل مطالعه کتاب مشاهده کنید. https://3danet.ir/garmaroudi-hoffman/

adak
۱۴۰۲/۰۱/۰۱

بسیار کتاب خوب و جذابی بود و خواندنش به علاقه مندان فلسفه ی علم و کسانی که دغدغه ی چیستی واقعیت دارند، توصیه میشه.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۷٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۱۰۸,۰۰۰
تومان