دانلود و خرید کتاب کوانتوم، فلسفه و خدا جانر تاسلامان ترجمه شیما حاجی حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کوانتوم، فلسفه و خدا اثر جانر تاسلامان

کتاب کوانتوم، فلسفه و خدا

معرفی کتاب کوانتوم، فلسفه و خدا

کتاب کوانتوم، فلسفه و خدا نوشتهٔ جانر تاسلامان و ترجمهٔ شیما حاجی حسینی است و نشر سایلاو آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب کوانتوم، فلسفه و خدا

بر اساس فیزیک نیوتنی در قرن بیستم، جهان از قوانین قطعی و موجبیتی پیروی می‌کرد و نه تنها نحوه مداخله خدا در چنین جهان جبرانگارانه‌ای، بلکه‌ امکان مداخله خدا در این سیستم بسته نیز، تا حد زیادی مورد تردید قرار گرفته بود. بنابراین مباحثات فلسفی در قرن بیستم بیشتر به حمایت از دئیسم (خداانگاری) می‌انجامید و خدا بیشتر هم‌چون ساعت‌سازی به تصویر کشیده می‌شد که ساعتی ساخته و آن را به حال خود رها کرده است.

در قرن بیستم و با ظهور نظریه کوانتوم، هر سه فرض پایه‌ای فیزیک نیوتنی یعنی موجبیت‌گرایی، تقلیل‌گرایی و درک علمی رئالیستی از سوی نظریه کوانتوم مورد معارضه قرار گرفته است. ظهور فیزیک کوانتوم؛ پیامدهای فلسفی عمیقی را به دنبال داشته است. از آن پس، مسئله نحوه مداخله خدا در جهان و نیز عملکرد خداوند در پرتو این نظریه بررسی شد و فعل خداوند در سایه این نظریه علمی، نقشی پررنگ به خود گرفت.

پس از ظهور مکانیک کوانتوم، برخی اندیشمندان با تکیه بر اصل عدم قطعیت، ادعا کردند این مفاهیم می‌توانند به لحاظ علمی نشان دهند خدا چگونه در امور روزمره جهان دخالت می‌کند. تأثیر فیزیک کوانتوم به حدی بود که در پایان قرن بیستم، بررسی «فاعلیت الهی از نگاه علمی» به عنوان موضوع اصلی پژوهش‌های حوزه‌های علم و الهیات معرفی شد و پژوهشکده‌ها و مراکز علمی بسیاری به تحقیق بر روی آن پرداختند.

پروفسور جانر تاسلامان در این کتاب پس از پرداختن به نظریه کوانتوم و تاریخچه شکل‌گیری آن به تفاسیر مختلف علمی و فلسفی این نظریه می‌پردازد و مسائلی هم‌چون فاعلیت‌الهی، معجزات، شر و اراده‌ی آزاد را در پرتو نظریه کوانتوم بررسی می‌کند.

خواندن کتاب کوانتوم، فلسفه و خدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران علم کوانتوم و پژوهشگران فلسفه پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۱۰۵,۰۰۰
تومان