دانلود و خرید کتاب تغییرآفرین جونا برگر ترجمه امیر بیرانوند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تغییرآفرین اثر جونا  برگر

کتاب تغییرآفرین

نویسنده:جونا برگر
انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۳.۵از ۴۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تغییرآفرین

کتاب تغییرآفرین نوشتهٔ جونا برگر با ترجمهٔ امیر بیرانوند در نشر نوین چاپ شده است. این کتاب هدفی ساده دارد: خواهید آموخت چرا مردم و سازمان‌ها تغییر می‌کنند و چگونه می‌توانید این روند را تسریع کنید. 

درباره کتاب تغییرآفرین

همه می‌خواهند چیزی را تغییر دهند: فروشندگان می‌خواهند نظر مشتریان خود و بازاریابان می‌خواهند تصمیمات مربوط به خرید را تغییر دهند؛ کارمندان می‌خواهند دیدگاه رئیس و رهبران می‌خواهند سازمان‌ها را تغییر دهند؛ والدین می‌خواهند رفتار فرزندان خود را تغییر دهند؛ استارتاپ‌ها می‌خواهند صنایع را تغییر دهند و سازمان‌های غیرانتفاعی می‌خواهند دنیا را تغییر دهند. کتاب تغییرآفرین به ما می‌آموزد چگونه نظر دیگران را تغییر دهیم.

کتاب تغییرآفرین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی و کسب‌وکار پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تغییرآفرین

«گرِگ بهت‌زده شد. او مدت‌های مدیدی مجری قانون بود. سال‌ها به عنوان مأمور ویژه در ارتش آمریکا و وزارت کشاورزی کار کرده بود. وی به عنوان مأمور مخفی در سراسر ایالات متحدهٔ آمریکا کار کرده و در مرز مکزیک مأموریت‌های مبارزه با فساد انجام داده بود و تجربهٔ بسیاری داشت. بااین‌حال اینکه مظنون با میل خودش بیرون بیاید و بدون درگیری دستگیر شود... گرِگ هرگز چنین ماجرایی را ندیده بود!

سپس او متوجه قضیه شد: مرد کوتاه بی‌مویی که با او صحبت کرده بود، مذاکره‌کنندهٔ گروگان‌گیری بود. او مظنون را مجاب کرده بود تا کاری کند که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد: خودش را در روزِ روشن و بدون درگیری تسلیم پلیس کند.

گرِگ با خودش گفت: «لعنتی! من می‌خواهم مثل آن مرد باشم.»

از آن زمان، بیش از بیست سال است که گرِگ مذاکره‌کنندهٔ گروگان‌گیری است. او با آدم‌ربایی‌های بین‌المللی سروکار داشته، پس از دستگیری صدام حسین با او مصاحبه کرده و رئیس واحد مشهور علوم رفتاری اف‌بی‌آی بوده است. از مذاکره برای آرام‌کردن سارقان بانک گرفته تا بازجویی از قاتلان سریالی، او تصمیم افراد را در موقعیت‌های به‌ظاهر غیرممکن تغییر داده است.

مذاکره در زمان بحران، پس از بازی‌های المپیک مونیخ سال ۱۹۷۲ آغاز شد. در آن سال در یک گروگان‌گیری، یازده ورزشکار اسرائیلی کشته شدند. پیش‌تر، غالباً تمرکز بر اعمال زور بود و به افراد گفته می‌شد: «دستانت را بالا بگیر و بیا بیرون وگرنه شلیک می‌کنیم!» اما پس از حادثهٔ مونیخ و چند شکست بسیار آشکار دیگر مشخص شد که با زورگویی نمی‌توان افراد را برای تسلیم شدن مجاب کرد. بنابراین کارشناسان به پیشینهٔ تحقیقات روان‌شناسی متوسل شدند و از علوم رفتاری برای ساخت فنون جدید آموزشی استفاده کردند تا بتوانند بدون ترس از اشتباه، بحران را حل کنند.

طی چند دههٔ گذشته، مذاکره‌کنندگانی مانند گرِگ به الگوی متفاوت و مؤثری اعتماد کرده‌اند. این الگو همه جا جواب می‌دهد. فرقی نمی‌کند که تلاش کنید تروریستی بین‌المللی را قانع کنید تا گروگان‌ها را رها کند یا در تلاش برای تغییر نظر کسی باشید که قصد خودکشی دارد. حتی هنگام صحبت کردن با شخصی که چند لحظه پیش خانوادهٔ خود را به قتل رسانده است، کسی که خود را در بانک با گروگان‌ها حبس کرده است، کسی که می‌داند با افسر پلیس صحبت می‌کند و کسی که از عواقب کارش باخبر است و می‌داند زندگی‌اش تغییر خواهد کرد. در چنین مواقعی از هر ده نفر، نُه نفر تسلیم می‌شوند و بیرون آمدنشان فقط به این دلیل است که کسی از آن‌ها خواسته است این کار را انجام دهند.»

نظرات کاربران

Argon18
۱۴۰۲/۰۱/۱۵

سلام کتاب بهمون یاد میده که چطور افراد اطرافمون رو وادار به تغییر کنیم به شکلی که حتی خودشون هم متوجه نشن این ما بودیم که اونارو تغییر دادیم. کتاب بیشتر از این که متمرکز به تغییر تک نظرات افراد باشه، بیشتر

- بیشتر
نیلوفر
۱۴۰۲/۰۱/۰۳

کتاب خوب و مفیدی هست مخصوصا اینکه ترجمه روان و خوبی هم دارد.

سپهر
۱۴۰۲/۰۱/۰۷

واقعا یکی از بهترین کتاب هایی بود که درباره تغییر خوندم

احسان
۱۴۰۲/۰۳/۲۲

واقعا از خوندن این کتاب لذت بردم، بسیار ترجمه خوب و روانی داشت در کتاب درمورد مسائل مختلف که چجوری نظرات دیگران رو تغییر بدیم نوشته شده و با مثال هایی که توی کتاب گفته کاملا فهمیدم که همگی اشتباه میکردیم

- بیشتر
m1mmir
۱۴۰۲/۰۲/۱۴

یکی از زیباترین کتاب هایی بود که خوانده ام به غیر از اینکه بسیار کاربردی است و در حوضه های مختلف صحبت شده متن کتاب و قلم نویسنده بسیار جذابه و مثل این کتاب قدرت عادات هست، توی هر دو کتاب قبل

- بیشتر
امیرحسین محمدی نژاد
۱۴۰۲/۰۱/۰۲

تشکر ویژه از طاقچه

hamed
۱۴۰۲/۰۷/۲۹

به نظرم میشه با خواندن این کتاب هم تجربه بدست آورد و هم علم

کاربر ۷۰۱۸۰۷۴
۱۴۰۲/۰۵/۱۷

عالی

Amir
۱۴۰۲/۰۴/۰۶

چهارتا چیز از کریس واس یاد گرفته اومده همونا رو گفته، ناشیانه و بسیار تقلیدی و ضعیف

دختربهار
۱۴۰۲/۰۱/۰۸

کد تخفیف رو زدم ولی کتاب بهم داده نشد ،چرااااا البته همون موقع که برگهارو زدم اما تخفیف اعمال نشد و کتاب رو ندارم توی لیست کتابخانه رسیدگی کنید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۰)
مَثَلی قدیمی می‌گوید: «اگر یک نفر به شما بگوید که دُم دارید، می‌خندید و فکر می‌کنید که دیوانه است، اما اگر سه نفر این حرف را بزنند، شما به پشتتان نگاهی می‌اندازید.»
سپهر
آیزاک نیوتن گفته بود جسمِ در حالِ حرکت مایل است به حرکت ادامه دهد، در حالی که جسمِ ساکن می‌خواهد در سکون باقی بماند. تمرکز نیوتن بر اجسام فیزیکی، سیاره‌ها، پاندول‌ها و مواردِ مشابه بود، اما همین مفاهیم را می‌توان در دنیای اجتماعی هم به کار برد. قانون بقای اندازهٔ حرکت مردم و سازمان‌ها را نیز، درست مانند قمرها و ستاره‌های دنباله‌دار، هدایت می‌کند؛ این همان اینرسی است. آن‌ها تمایل دارند کاری را انجام دهند که همیشه انجام داده‌اند.
سپهر
«اگر در ابتدا موفق نشدید، سعی کنید. اگر نشد، دوباره سعی کنید.»
احسان
با زورگویی نمی‌توان افراد را برای تسلیم شدن مجاب کرد
عیدتون مبارک
مردم پایبند کاری هستند که تاکنون انجام می‌داده‌اند. همچنین تا وقتی که نتایج کارشان فاجعه‌بار نشود، نمی‌خواهند آن را تغییر دهند
سپهر
جیم کالینز، نویسندهٔ حوزهٔ کسب‌وکار، زمانی می‌گفت: «خوب بودن، دشمنِ عالی بودن است. ما مدارس عالی نداریم، اساساً به این دلیل که مدارس خوب داریم. ما دولتِ عالی نداریم، اساساً به این دلیل که دولتِ خوب داریم. افراد انگشت‌شماری به زندگی عالی دست می‌یابند، تا حد زیادی به این دلیل که قانع شدن به زندگی خوب بسیار آسان‌تر است.»
hamid
تغییرآفرینان به جای اینکه بپرسند چه عاملی ممکن است شخصی را مجاب به تغییر کند، پرسشی اساسی‌تر از خود می‌پرسند: چرا آن شخص تاکنون تغییر نکرده است؟ چه عاملی مانع او شده است؟
سپهر
آنچه را شنیدید بازتاب دهید بازتاب دادن شامل تکرار چند کلمهٔ آخر حرفِ گوینده است تا نشان دهید که به او گوش می‌دهید و با او در تعامل هستید. به‌ویژه اگر کسی احساس خشم می‌کند، این کار او را به ادامهٔ صحبت تشویق می‌کند و به او فرصت خالی شدن می‌دهد. برای مثال، اگر کسی بگوید: «خیلی ناراحتم که تأمین‌کنندهٔ ما همیشه یک یا دو روز دیر می‌کند»، می‌توان پاسخ داد: «آن‌ها همیشه یک یا دو روز دیر می‌کنند؟» بازتاب دادن، ضمن حفظ جریان مکالمه، علاقه و وابستگی نیز ایجاد می‌کند.
سپهر
زیان‌ها بزرگ‌تر از سودها جلوه می‌کنند.
سپهر
گاهی کمتر، بهتر از بیشتر است.
hamid

حجم

۵۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۵۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان