دانلود و خرید کتاب نخستین پرونده های پوآرو آگاتا کریستی ترجمه حمیدرضا بلندسران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نخستین پرونده های پوآرو اثر آگاتا کریستی

کتاب نخستین پرونده های پوآرو

معرفی کتاب نخستین پرونده های پوآرو

کتاب نخستین پرونده های پوآرو نوشتهٔ آگاتا کریستی و ترجمهٔ حمیدرضا بلندسران است و انتشارات شرکت کتاب هرمس آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب نخستین پرونده های پوآرو

کتاب نخستین پرونده‌های پوآرو مجموعه‌ای از چند رمان جنایی کوتاه اثر آگاتا کریستی است. هرکول پوارو بازرس سابق پلیس بلژیک بود و فقط یک اتفاق ساده باعث شد که تحقیقات مربوط به ماجرای پرهیاهوی قتل استایلز را به عهده بگیرد. کشف هویت قاتل در این ماجرا، اسم پوآرو را بر سر زبان‌ها انداخت و به همین دلیل او تصمیم گرفت تا پس از خدمتش در پلیس بلژیک به عنوان یک کارآگاه خصوصی به کار خود ادامه دهد.

کتاب نخستین پرونده های پوآرو در سپتامبر ۱۹۷۴ در بریتانیا توسط انتشارات کولینز کرایم کلوب و در همین سال توسط انتشارات داد، مید اند کمپانی در آمریکا به چاپ رسید.

خواندن کتاب نخستین پرونده های پوآرو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران داستان‌های جنایی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نخستین پرونده های پوآرو

«من با پوآرو به بررسی پرونده‌های عجیبی پرداخته‌ام، ولی اگر نظر مرا بخواهید هیچ یک با حوادثی که الآن می‌خواهم برایتان تعریف کنم قابل مقایسه نیستند. حوادثی که سالها کنجکاوی ما را جلب کرده بود و در نهایت به معمایی منتهی شد که پوآرو آن را حل کرد. اولین بار در یکی از شبهای دوران جنگ بود که توجهمان به تاریخچه خانواده لموسُریه جلب شد. من و پوآرو تازه همدیگر را دیده بودیم و داشتیم خاطرات قدیمی روزهایی را که تازه در بلژیک با هم آشنا شده بودیم زنده می‌کردیم. او آن زمان مشغول رسیدگی به پرونده کوچکی برای ستاد فرماندهی جنگ بود و در نهایت موضوع را برایشان حل و فصل کرد و آنها هم از این قضیه راضی و خشنود بودند. داشتیم در رستورانی به نام کارلتون در جوار یک ژنرال ارتشی غذا می‌خوردیم که حین شام خوردن کلی از پوآرو تعریف و تمجید می‌کرد. ژنرال مجبور شد سریع برود چون با کسی قرار داشت، ما هم با خیالی راحت نشستیم و قبل از خروج قهوه‌مان را خوردیم.

وقتی داشتیم از سالن خارج می‌شدیم یک‌نفر صدایم زد که برایم خیلی آشنا بود، وقتی برگشتم سروان وینسنت لموسُریه را دیدم، یکی از رفقای جوانی که از فرانسه او را می‌شناختم. همراهش مرد مسن‌تری بود که شباهتشان نشان می‌داد اهل یک خانواده‌اند. همین طور هم بود. او با نام آقای هوگو لموسُریه به ما معرفی شد و عموی دوست جوانم بود.

راستش دوستی خیلی صمیمانه‌ای با سروان لموسُریه نداشتم، ولی جوان خوب و خوش‌مشربی بود، رفتار ملایم و خوشایندی داشت و یادم آمد زمانی به گوشم خورده بود از خانواده‌ای قدیمی و اعیانی است و کلی مال و املاک در نورثامبرلند دارند که همگی پیش از دوران اصلاحات به ثبت رسیده. من و پوآرو هیچ عجله‌ای نداشتیم و بنا به دعوت این مرد جوان، با دو دوست تازه‌مان پشت یک میز نشستیم و راجع به موضوعات مختلف با هم گپ زدیم. لموسریه بزرگتر حدودا چهل سالش بود که شانه‌های خمیده‌اش حالت دانشمندها را به او داده بود؛ گویا برای دولت در حوزه شیمی پژوهشهایی انجام می‌داد.»

معرفی نویسنده
عکس آگاتا کریستی
آگاتا کریستی
انگلیسی | تولد ۱۸۹۰ - درگذشت ۱۹۷۶

آگاتا کریستی با نام اصلی آگاتا مری کلاریسا میل، ۱۵ سپتامبر ۱۸۹۰ در دون شایرِ انگلستان به دنیا آمد. پدر آمریکایی‌اش فردریک میلر نام داشت. مادرش کلارا بومر انگلیسی و از خانواده‌ای اشرافی بود. آگاتا به دلیل آمریکایی بودن پدر می‌توانست تبعه ایالات متحده نیز باشد، ولی هرگز از آن کشور تقاضای تابعیت نکرد. آگاتا یک خواهر و یک برادر داشت که هردوی آن‌ها از او بزرگ‌تر بودند. گر چه خواهر و برادر آگاتا را به مدرسه شبانه‌روزی و خود او را به یک مدرسه تکمیلی در فرانسه فرستاده بودند اما آگاتا در پنج سالگی خودش خواندن را یاد گرفت و بعد با استفاده از کتابخانه پدرش به معلوماتش اضافه کرد و تحصیلات آکادمیک نداشت.

نظرات کاربران

Veronica
۱۴۰۲/۰۵/۰۷

این کتاب شامل 15 داستان کوتاه از مجموعه پوآرو هست در حالیکه نسخه اصلی کتاب 18 داستان داره. نمیدونم چرا 3 داستان رو حذف کردند🤔

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
ــ باید یک پرده در این اتاق کوچک غذاخوری باشد. هست یا نه؟ ــ آره، ولی ... ــ یک فضای کافی هم پشت آن بوده تا کسی بتواند مخفی شود؟ ــ بله ... در واقع، یک فرورفتگی کوچک، ولی تو از کجا می‌دانی ... تو که آنجا نبودی، نکند بوده‌ای، موسیو پوآرو؟ ــ نه، جپ عزیزم، از فکرم کمک گرفتم و وجود پرده را کشف کردم. بدون آن، این نمایش شکل منطقی نخواهد داشت. و همیشه آدم باید منطقی باشد.
فرزند قصه‌ها
هارلکوین همان‌جا بود، شکی در آن نبود، ولی روی زمین دراز کشیده بود و یک کارد غذاخوری در قلبش فرو رفته بود!
فرزند قصه‌ها

حجم

۲۴۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

حجم

۲۴۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

قیمت:
۹۳,۰۰۰
تومان