دانلود و خرید کتاب مشاوره قبل از ازدواج ساندرا ال سرن ترجمه ریحانه فخر زارع
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مشاوره قبل از ازدواج اثر ساندرا ال سرن

کتاب مشاوره قبل از ازدواج

معرفی کتاب مشاوره قبل از ازدواج

کتاب مشاوره قبل از ازدواج؛ راهنمای کلیدی ویژه مراجعین نوشتهٔ ساندرا ال سرن و ترجمهٔ ریحانه فخر زارع، عسل پیش یار و سیده عاطفه حسینی نژاد است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مشاوره قبل از ازدواج

ازدواج در معرض خطر است. اگرچه آمار طلاق، ثبات پیدا کرده است اما آمار ازدواج روند کاهشی دارد. زنان و مردان جوان ازدواج را به سبب ترس از تعهد و طلاق به تاخیر می‌اندازند. تعارضات در روابط برای برخی افراد آنقدر نگران‌کننده است که ترجیح می‌دهند اصلاً ازدواج نکنند. راهنمایی و هدایت افرادی که به دنبال یادگیری تکنیک‌های حل مشکلات و اطمینان از پایبندی به تعهدات هستند برای مشاورین خانواده و ازدواج بسیار دشوار شده است. پژوهش‌ها به ما می‌گویند به نحوهٔ عملکرد روانشناسان و مراجعین آنها نگاهی بیندازیم. ترجمه و تبدیل این پژوهش‌ها به تکنیک‌های عملی و مفید شخصی، دانش روش‌شناختی بالا و تجربهٔ بالینی را می‌طلبد. ساندرا ال سرن همان شخص حرفه‌ای است. با این متون دکتر سرن کتاب کاری عملی برای درمانگران و مراجعین آنها تألیف کرده است.

دکتر سرن با به‌کارگیری یک سری پرسش و پاسخ و تست، روشی ابداع کرده‌اند تا افراد و زوج‌ها بتوانند بینشی از شخصیت درون پیدا کنند و برای همسازی تصمیم بگیرند. در این کتاب از داستان‌ها و راه حل برای بسیاری از مسائل و مشکلات معمول زوج‌ها استفاده می‌شود. آنچه در این کتاب بیش از هر چیز دیگر ارزشمند بود همان است که دکتر سرن آن را توافق مطلوب و یا چگونه در رابطه‌تان با هم کنار بیایید، بیان می‌کند. 

خواندن کتاب مشاوره قبل از ازدواج را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای مشاوران ازدواج و روان‌شناس‌ها مناسب است.

بخشی از کتاب مشاوره قبل از ازدواج

«اگر شما به تازه گی در جلسات مشاورهٔ پیش از ازدواج شرکت می‌کنید، بدانید که این کار برایتان موجبات خشنودی مضاعف در بر خواهد داشت. از نقطه نظر عملی در زمان مناسب نتایج مثبت آن راخواهید دید.

با این وصف می‌توانید برای ۱۰ جلسه مشاوره با هزینهٔ پایین برنامه ریزی کنید. اگر به جلسات بیشتری نیاز بود می‌توانید هزینهٔ آن را به صورت ساعتی و در زمان ارائه خدمات، هزینه را دریافت کنید و یا با توجه به نیاز مراجعین خود و شرایط موجود، برنامهٔ خاص خود را داشته باشید. کاری که شما انجام می‌دهید پیشگیرانه، هدفمند و محرمانه است نه اینکه فقط کنترل مخرب و معیوب باشد.

ممکن است تجربهٔ فعلی شما با زوج‌ها با آنهایی باشد که در حال حاضر رابطه‌ای آسیب دیده بینشان برقرار است. ۳ زوج مورد نظر احتمالاً در تعارضی بغرنج به سر می‌برند. بنابراین آنها نیازمند متخصصی فهیم هستند تا به آنها محبت و مشاورهٔ خردمندانه عرضه کند و برایشان شرایطی فراهم اورد تا بتوانند مشکلاتشان را حل کنند. این تخصص شماست و مطمئن باشید با استعداد شما و ارادهٔ آنها اهداف مورد نظر محقق خواهد شد.

با وجود اینکه برخی زوج‌ها به مشاورهٔ طولانی تر احتیاج دارند اما به جای درمان ریشه ای مسئله، درمانی مقطعی و سریع را ترجیح می‌دهند. شما بحران فعلی را رفع کنید تا وقتی که بحران بعدی بروز کند. احتمالا شما ازاین کار رضایت خاطر کمتری دارید و به این نتیجه رسیده اید که اگر این زوج با هم ازدواج نمی کردند بهتر بود یا اینکه اصلا ازدواج نمی کردند. زوج هایی هم هستند که درست در مرز طلاق هستند و سراغ شما می‌آیند و شما بعد از اینکه شرایطشان را سنجیدید متوجه می‌شوید این رابطه را نمی توان درست کرد. به احتمال زیاد این رابطه آنقدرزخم برداشته و آسیب دیده که آشتی و مصالحه در آن روا نیست. علیرغم روند پایان دادن به ازدواج، شما جهت حمایت عاطفی و راهنمایی آنها نهایت تلاشتان را انجام دهید.

گاهی به این فکر می‌کنید که چرا اصولاً آنها یکدیگر را انتخاب کردند. آیا آنقدر شیفتهٔ یکدیگر شده بودند که نتوانستند درست فکر کنند؟ آیا آنها برای داشتن همسر بیچاره و درمانده بودند؟ آیا نفوذ والدین در این امر موثر بوده است؟ نیاز و انگیزهٔ مالی داشتند؟

یک موقعیت ایده آل زمانی اتفاق می‌افتد که زوج خبره، مشاورهٔ پیش از ازدواج را انتخاب کنند تا در یکی از مهمترین تصمیم گیری‌های زندگی به آنها کمک کند. تعهدی به اندازهٔ عمر انسانی به انسان دیگر. یکی از زوجین یا هر دو ممکن است تجربهٔ ازدواج سخت پیش از این داشته باشند و یا یکی یا هر دو فرزند طلاق باشند. آنها می‌خواهند از بروز مشکلات پیشگیری کنند و مصمم هستند هر کاری لازم است انجام دهند تا مطمئن شوند برای یکدیگر مناسب هستند و عازم تحول عاطفی عجیب و شگرف دیگری نشوند. آنها از هزینه‌های زیاد انجام مراحل قانونی جهت جا به جایی، حضانت فرزند، اثرات منفی روی زندگی خانوادگی و رنج رویاهای نقش بر آب شده مطلع هستند و همچنین از عواقب رابطهٔ پر استرس اطلاع دارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

حجم

۱۱۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان