دانلود و خرید کتاب استانبولچی معصومه صفایی راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استانبولچی اثر معصومه صفایی راد

کتاب استانبولچی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۲۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب استانبولچی

کتاب استانبولچی نوشتهٔ معصومه صفایی راد و ویراستهٔ اکرم دژهوست گنک است و انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است. این کتاب روایت سفر معصومه صفایی راد و عکس‌های او از استانبول است.

درباره کتاب استانبولچی

معصومه صفایی راد در کتاب استانبولچی تجربه‌های خود و همسرش را از حضور در دههٔ نخست محرم در شهر استانبول، به مخاطبان عرضه می کند. در این ده روز صفایی راد و شفیعی که عکاس است و اتفاقا عکس‌های کتاب هم به دست او گرفته شده، به مکان‌های مختلف در استانبول سر زدند و در عزاداری‌های مردم استانبول که با سبک و سیاقی متفاوت انجام می‌شود، شرکت کرده‌اند.

زبان ساده و روان کتاب، سرک‌کشیدن این دو مسافر در اماکن تاریخی و مذهبی شهر استانبول، بازگویی جزئیات و ترجمهٔ فارسی اشعار ترکی که بر در و دیوار شهر استانبول درج شده، از ویژگی‌های برجستهٔ کتاب است که به سؤالات مخاطب کنجکاو ایرانی پاسخ می‌دهد.

خواندن کتاب استانبولچی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران خواندن سفرنامه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب استانبولچی

«آقای همسفر تلفن دست گرفته بود و از دوست و آشناهایی که این‌طرف آب و آن‌طرف آب داشت سراغ خرده‌مراسم دهه را در استانبول می‌گرفت. روز جمعه بود و گویا رسم چند سال اخیر ایران، که اولین جمعهٔ دههٔ محرم مراسمی برای شیرخوارگان حسینی برپا می‌کنند، به آنجا هم رسیده بود.

گوشی‌ام می‌گفت اذان ظهر را داده‌اند. از معدود خوبی‌های هتل سابق این بود که پنجرهٔ اتاقمان رو به منارهٔ مسجدی باز می‌شد که صدای اذان را توی اتاقمان می‌ریخت؛ هرچند اذان‌های پنجگانه گاهی گیج‌کننده می‌شد. دلم نمی‌خواست توی اتاق هاستل نماز بخوانم. آقای همسفر بر پرسیدن اصرار داشت و من بر جست‌وجو کردن روی نقشه. او گفت سر راه از رسپشن آدرس مسجد را می‌پرسد. من ولی چشمم آب نمی‌خورد. چرا مرد تگزاسی باید از آدرس نزدیک‌ترین مسجد به هاستل خبر داشته باشد؟ بعید می‌دانستم کسی قبل از ما چنین سؤالی از او کرده باشد. قطعاً مورد مبتلابهش نبوده که برود یاد بگیرد!

مرد تگزاسی پشت پیشخوان نبود. یک نفر دیگر جایش نشسته بود که البته او هم انگلیسی را همان‌قدر قشنگ حرف می‌زد. گویا برادر مرد شب قبل بود. آقای همسفر از مکالمه‌شان خندان برگشت.

_ می‌گه سر کوچه مسجد داره!

من ولی زودتر به جواب رسیده بودم؛ نه از جست‌وجو روی نقشه. نگاهم به کاغذی بود که روی در ورودی چسبانده بودند و کروکی محله را کشیده بودند. موقعیت هاستل و محل نزدیک‌ترین سوپرمارکت و کلیسا و مسجد را رویش مشخص کرده بودند. تگزاس مورد نظر بیش از حدّ انتظارم حرفه‌ای بود.»


نظرات کاربران

کتیبه
۱۴۰۱/۰۸/۰۷

در طاقچه بی نهایت بذارین

hemat133
۱۴۰۱/۰۸/۰۷

اگر اشتباه نکنم این سومین سفرنامه ای بود که از خانم صفایی میخونم. وااااااااقعا قلم شیرین ، روان ، جذاب ، گیرا و خون گرمی دارند. کلمه به کلمه ی کتاب هاشون مث یه قطاب یا یه باقلوای تر و

- بیشتر
moonlight
۱۴۰۱/۰۸/۰۴

کتاب به این خوبی چرا اینقدر گرون؟!!! تخفیفی چیزی آخه.....😢

sunfloOower
۱۴۰۱/۱۱/۱۱

کتاب رو تو طاقچه ی بی نهایت بذارین لطفا حیفه☹️☹️

Marzieh Ahmadi
۱۴۰۲/۰۲/۱۶

سفرنامه متفاوتی بود. مراسم محرم و عاشورا در استانبول هدف سفر بود. صحنه ها خوب توصیف شده بودند. عکس ها به توصیف صحنه کمک می‌کرد. ارجاعات تاریخی بسیار جذاب بود. تعریف غم و شادی و نگرانی و دعواها در طول

- بیشتر
هامان
۱۴۰۲/۰۳/۰۳

خوش گذشت سفر کتابی به استانبول . مرسی معصومه صفایی راد

Zeina🌸💕
۱۴۰۱/۱۰/۲۵

درسته که یکم زندگی شخصی نویسنده قاطی سفرنامه شده بود و ممکنه بعضی ها نپسندند ولی من دوست داشتم بخصوص مطالب جالبی که از تاریخ و جغرافیا ی ترکیه و استانبول لابلای خاطراتش آورده بود نثر جذاب و روانی هم داشت عکسها

- بیشتر
shahab _ sky
۱۴۰۲/۰۹/۲۶

عااااالی بود، بی امان و یک نفس می خواندمش 💌

ب. قاسمی
۱۴۰۲/۰۷/۰۹

کتاب خوبی بود ولی خیلی خلاصه بود یعنی بیشتر از اینکه درباره ترکیه و مردم اش چیزی بفهمم، درباره خانم نویسنده و همسرش بود

X M
۱۴۰۲/۰۳/۰۳

اون قسمتش که گفته بود آقای همسفر شاکی بود که چرا کسی در خیابان ، ماسک نمی زند و برای خودمان هم دو لایه ماسک ، تهیه کرده بود ، حالم رو به هم زد ، از این همه حماقت

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۳)
تنهایی حل کردن یک مسئله آدم را بزرگ می‌کند و دوتایی حل کردنش آدم‌ها را به هم نزدیک.
📚☕
بیش از نیمی از مردم ترکیه حجاب دارند و پای‌بندی به مذهب و شرعیات؛ مردمی که سبک زندگی‌شان در سریال‌های ترکی جایی ندارد.
هامان
اما قهوه اولین و معروف‌ترین چیزی بود که اروپایی‌ها را دنبال متد ترکی کشاند. آن‌ها طرز درست کردن قهوه و سرو کردن با فنجان‌های چینی و دستمال‌های گلدوزی‌شده را از عثمانی‌ها تقلید می‌کردند. این ماجرا آن‌قدر جدّی بود که برخی مسیحی‌های سفت‌وسخت قهوه نمی‌خوردند؛ چون نمی‌خواستند به مسلمانان شبیه شوند!
فطرس
راستش، ما تاریخ را روایت نمی‌کنیم. ما تنها تاریخی را که اروپاییان روایت کرده‌اند تکرار می‌کنیم. برای همین است که دربارهٔ نسل‌کشی ارمنیان طی جنگ جهانی اول فراوان گفته و شنیده شده، ولی هیچ‌وقت از نسل‌کشی مسلمانان بالکان حرفی زده نشده.
mahda
بزرگی این حرف را می‌زد؛ می‌گفت در زندگی اینکه دو تا آدم فقط همدیگر را دوست داشته باشند کافی نیست، باید هر دو عاشقِ عشقی بزرگ‌تر باشند. عشق بزرگ‌تر است که عشق‌های کوچک ما را کنار هم نگه می‌دارد. ناملایمات شاید عشق‌های کوچک آدم‌ها به همدیگر را جریحه‌دار کند؛ ولی به عشق‌های بزرگ آسیبی نمی‌زند. قلمهٔ محبت تازه‌جوانه‌زدهٔ ما باید به ساقهٔ ریشه‌دار محبت حسین پیوند زده می‌شد تا سر پا بماند.
Hadith
شرف الناسیم اویان گوزَل عباسیم اویان
هامان
«یک فنجان قهوه یادآور چهل سال خاطره است.» این رایج‌ترین مثلی است که ترک‌ها دربارهٔ قهوه می‌گویند که خیلی به دلم می‌نشیند. اما ارادتی را که ترک‌های استانبول به قهوه دارند من با همان شدت و حدّت به چای دارم!
شیخ عطار
فکر کنید روزنامهٔ گاردین آمار داده شیلی، در آن سر دنیا، رکورد خرید بیشترین تعداد سریال را از ترکیه دارد!
علاقه بند
ترکیه در صنعت سریال‌سازی یکه‌تازی می‌کند. (البته امریکا را باید کنار بگذاریم.) فرش دستبافت و پستهٔ ایران را در جیبش گذاشته و همین‌طور پیش برود، درآمد صنعت نه‌چندان پُرقدمت سریال‌سازی‌اش از درآمد نفتی ما بالا می‌زند!
علاقه بند
رجب طیب اردوغان دیگر ادامه‌دهندهٔ راه آتاتورک نیست. آتاتورک دوران عثمانی را دوران سیاهی و ضعف و عقب‌ماندگی می‌خواند و همهٔ نگاهش به سمت سکولار غرب بود. اردوغان ولی با نوعثمانی‌گری می‌خواهد ترکیه را به روزهای اوج امپراتوری‌شان برگرداند؛ به دوران قبل از جمهوریت آتاتورک و آن هم نه دوران پادشاهان متأخر، که رو به غرب آورده بودند، دورانی که عثمانیان با اسلامشان در اوج بودند.
علاقه بند

حجم

۳۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۳۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۸۸,۰۰۰
۶۱,۶۰۰
۳۰%
تومان