دانلود و خرید کتاب تصفیه های گسترده استالینی نوح برلاتسکی ترجمه شهربانو صارمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تصفیه های گسترده استالینی

کتاب تصفیه های گسترده استالینی نوشتهٔ نوح برلاتسکی با ترجمهٔ شهربانو صارمی در گروه انتشاراتی ققنوس منتشر شده است.

درباره کتاب تصفیه های گسترده استالینی

مجموعه کتاب‌های «چشم‌اندازهایی از تاریخ معاصر جهان» رویدادهای تاریخی دنیا را از قرن بیستم به بعد با ارائهٔ تحلیل و از دیدگاه‌های مختلف بررسی می‌کند. کتاب‌های این مجموعه به دانش‌آموزان، دانشجویان و افراد علاقه‌مند گزیده‌ای از رویدادهای مهم تاریخ ارائه می‌کنند.

کتاب تصفیه های گسترده استالینی به رفتار هولناک ژوزف استالین در زمان قدرت می‌پردازد. استالین رهبر اتحاد جماهیر شوروی بود که برای حفظ قدرت جنایت‌های بسیاری انجام داد. مطالب این کتاب از منابع مختلف از جمله نشریات، مجلات، روزنامه‌ها، کتاب‌های غیرداستانی، روایت‌های شخصی، سخنرانی‌ها، شهادت‌ها در مجامع، اسناد دولتی، جزوات، بولتن‌های خبری سازمانی و مقالات انتخاب شده‌ است. مقالات برگرفته از این منابع به‌دقت تصحیح شده و برای تهیه متن استفاده شده است. این کتاب روایتی هولناک از بخش مهمی از تاریخ جهان است.

خواندن کتاب تصفیه های گسترده استالینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تصفیه های گسترده استالینی

«روند اول لزوماً عاری از وحشت نبود، اما بدان معنی هم نبود که عملیات هولناکی صورت گرفته باشد. «پاکسازی‌های» پی‌درپی درون حزب کمونیست معروف است. این پاکسازی‌ها به اخراج نازی‌ها از نهادهای دولتی آلمان پس از جنگ یا اخراج افراد مرتبط با پلیس مخفی و ترورهای سیاسی در اروپای شرقی پس از کمونیسم بی‌شباهت نیست، این پاکسازی‌ها به معنی محفوظ نگه داشتن حزب از شر فرصت‌طلبان و دیگر عناصر نامطلوب بود. دو مسئله تصفیه‌های حزبی را گریزناپذیر می‌کرد. یکی آن‌که حزب نیازمند شالوده سیاسی گسترده بود و می‌خواست بر تعداد اعضای خود بیفزاید، همان کاری که در سال ۱۹۱۷ وقتی حزب از خفا به در آمد و به‌سرعت توسعه یافت انجام داد؛ حزب مجبور بود خلوص و یکدستی خود را به عنوان حزب کمونیست پیشرو حفظ کند. دیگر آن‌که نظام تک‌حزبی دیکتاتوری و فقدان تکثرگرایی تصفیه را الزامی می‌ساخت. افرادی که می‌خواستند فعالیت سیاسی داشته باشند، حتی آن‌هایی که با حزب کمونیست سر سازگاری نداشتند، چون جایی برای رفتن نداشتند پس وارد حزب کمونیست می‌شدند و در داخل حزب کمونیست مترصد فرصتی برای باز شدن راهی پیش پایشان می‌ماندند، از این رو حزب از سوی مخالفانی که بایست کنار گذاشته می‌شدند تضعیف می‌شد. پژوهشگران حامی «تمامیت‌خواهی» نظریه‌ای پیچیده برای حفظ شوروشوق انقلابی حزب با حذف فساد و کجروی ساختند که «تصفیه مداوم» را ضروری می‌ساخت.

وقتی رهبران حزب تصمیم به تغییر ناگهانی و بنیادی خط مشی خود گرفتند متوجه شدند روند تصفیه دایم کفاف نمی‌دهد. از این رو حزب کمونیست به صورت دوره‌ای دست به دامان عملیات تصفیه در سطح حزبی شد. در فاصله سال‌های ۱۹۱۸-۱۹۱۹، که حزب به‌شدت درگیر جنگ داخلی با ضدانقلابیون بود, تصفیه‌هایی رخ داده بود.

اولین عملیات بزرگ تصفیه در سطح حزبی در فاصله سال‌های ۱۹۲۱-۱۹۲۲ رخ داد، یعنی هنگامی که حزب به سبب الزامات اقتصادی مجبور شد با ازسرگیری دوباره و جزئی روابط بازارمحور از جنگ انقلابی به بازسازی اقتصادی صلح‌آمیز عقب‌نشینی کند («سیاست اقتصادی نوین» یا ان‌ای‌پ). این تصفیه تعداد اعضا را تقریباً به یک‌چهارم کاهش داد.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان