دانلود و خرید کتاب رای ملت سیدمصطفی تاج زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب رای ملت

کتاب رای ملت نوشتهٔ سیدمصطفی تاج زاده و صادق زیباکلام است و انتشارات روزنه آن را منتشر کرده است. این کتاب دربارهٔ عملکرد وزارت کشور و شورای نگهبان در انتخابات مجلس ششم و مکاتبات بین این دو نهاد است.

درباره کتاب رای ملت

در دههٔ ۱۳۷۰ معضلات و تعارض‌های فراوانی میان محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان به وجود آمد. ریشهٔ این تعارضات نیز روشن بود. به استناد مشروعیت برگرفته از رأی مردم، اصلاح‌طلبان خواهان قدرت بیشتری بودند و در مقابل، محافظه‌کاران به استناد مشروعیت ولایی حاضر نبودند قدرت بیشتری را به اصلاح‌طلبان واگذار کنند و سرسختانه و پیگیر به دفاع از جایگاهشان و حفظ و حراست از اقتدار و قدرتشان پرداختند. یکی از جبهه‌هایی که این رویارویی به شکل صریح و بارزی خود را نشان داد انتخابات مجلس ششم در زمستان سال ۱۳۷۸ تا اوایل بهار سال ۱۳۷۹ بود. شورای نگهبان به عنوان مدافع محافظه‌کاران در مقابل ستاد انتخاباتی وزارت کشور به ریاست سید مصطفی تاج‌زاده، معاون سیاسی و اجتماعی وزارت کشور به عنوان مدافع اصلاح‌طلبان وارد پیکاری پیگیر جدی و صریح شد.

بخشی از این رویارویی مکاتبات میان این دو نهاد است که در کتاب رای ملت جمع‌آوری شده است. بخش اول مکاتبات میان ستاد انتخابات وزارت کشور (مصطفی تاج‌زاده)، وزیر کشور (عبدالواحد موسوی لاری) و رئیس‌جمهور (محمد خاتمی) از یک سو و شورای نگهبان پیرامون مسائل انتخاباتی در سطح کشور است. بخش دیگر کتاب شامل مکاتبات میان آن دو درخصوص انتخابات تهران (حوزه انتخابیه استان تهران) است.

خواندن کتاب رای ملت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای متخصصان حوزهٔ علوم سیاسی و تاریخ معاصر مناسب است.




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان