دانلود و خرید کتاب هفت عادت مردمان موثر استفان آر. کاوی ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هفت عادت مردمان موثر اثر استفان آر. کاوی

کتاب هفت عادت مردمان موثر

معرفی کتاب هفت عادت مردمان موثر

خلاصه‌کتاب هفت عادت مردمان موثر نوشتهٔ استفان آر. کاوی و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. این کتاب درس‌هایی برای تغییر عادات به شیوه بزرگان به شما می‌آموزد.

درباره خلاصه‌کتاب هفت عادت مردمان موثر

عادات افراد تأثیرگذار و موفق را در خود به ‌وجود آورده و متفاوت باشید.

کتاب هفت عادت مردمان مؤثر مشهورترین اثر استفان کاو ی است که به ۲۸ زبان دنیا ترجمه شده و بیش از ۱۵ میلیون نسخه از آن در سرتاسر دنیا به فروش رفته است.

این کتاب جزو کتاب‌های خودیاری به حساب می‌آید و مهم‌ترین تفاوت آن با سایر آثار مشابه در این است که مبنای علمی داشته و راهکارهایی واقعی برای رسیدن به موفقیت ارائه می‌کند.

دلیل پیدایش کتاب‌های خودیاری این است که برخی معتقدند اگر هر فردی اصول کلی زندگی، روان‌شناسی، رفتار و ارتباطات را یاد بگیرد و با خواسته‌ها، انتظارات و نقاط قوت و ضعف خویش تطبیق دهد، به احتمال زیاد می‌تواند زندگی موفق‌تری را تجربه کند.

به همین دلیل در اکثر کتاب‌های خودیاری، خواننده به مشارکت، تمرین، فکرکردن، خلوت‌کردن با خود، هدف‌گذاری و ارزیابی پیشرفت‌ تشویق می‌شود. به طور کلی در این کتاب‌ها به خواننده یادآوری می‌شود اولین کسی که می‌تواند زندگی او را بهتر کند، خود اوست.

کاوی اعتقاد دارد که قانون طبیعیِ کاشت، داشت و برداشت همواره صادق است؛ یعنی دانه‌های رشد، پیشرفت و موفقیت کاشته می‌شوند، از آن‌ها نگهداری می‌شود و به‌تدریج رشد می‌کنند تا در نهایت میوه ‌دهند. از همین رو، در این کتاب به دنبال آن است که مخاطب، هفت عادت موفقیت را در خود بکارد و با پرورش آن‌ها به موفقیت دست یابد.

بنابراین می‌توان گفت کتاب هفت عادت مردمان مؤثر، راه‌حل میانبری برای رسیدن به موفقیت ندارد؛ بلکه این کتاب بر روی تغییرات ریشه‌ای و عمیق در فرد (که همان عادات فرد است) تمرکز دارد. این عادات افراد تأثیرگذار را از سایرین متمایز می‌سازند. به عنوان مثال، چرا در حالی ‌که اغلب افراد با شکست‌ها و بی‌هدفی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، برخی دیگر در ساختن زندگی موفق و کامل تخصص دارند؟

جواب این سؤال بسیار ساده است؛ افراد موفق با ایجاد هفت عادت کلیدی در خود، بر افراد و دنیای اطرافشان تأثیر می‌گذارند.

خواندن خلاصه‌کتاب هفت عادت مردمان موثر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند با راز موفقیت مردمان مؤثر آشنا شوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب هفت عادت مردمان موثر

«به طور کلی دو مسیر برای اصلاح و تغییر زندگی‌تان وجود دارد:

۱.تمرکز بر رفتارهایتان

۲.تمرکز بر روی شخصیت و عادت‌هایتان

در مسیر اول، شما برای تغییر زندگی‌تان می‌بایست رفتارهایتان را تغییر دهید. مثلاً از تکنیک‌هایی مانند مهارت‌های فن بیان و یا مدیریت زمان استفاده می‌کنید تا رفتارهایتان را با کیفیت بهتری انجام دهید. این مسیر، تلاشی مؤثر برای میانبر زدن به سوی موفقیت است. به عنوان مثال، شما به دنبال ثروتمند شدن بدون نیاز به «کار کردن زیاد» هستید و یا به دنبال آن هستید که به «رشد شخصیتی» دست یابید، بدون اینکه دستخوش تغییرات واقعی و زیربنایی شوید.

از سوی دیگر شما می‌توانید کمی عمیق‌تر به مسئله نگاه کرده و برای دستیابی به موفقیت بر روی عادات بنیادی و سیستم‌های اعتقادی که شخصیت و چشم‌انداز شما را در این دنیا شکل می‌دهند، تمرکز کنید؛ بدیهی است که این مسیر طولانی‌تر است.

کاوی معتقد است شخصیت شما نمی‌تواند با میانبرها به طور واقعی رشد کند. برای دستیابی به تأثیرگذاری واقعی نمی‌توان از هیچ مرحله‌ای انصراف داد و آن را نادیده گرفت. در نظر بگیرید که برای کسب مهارت‌هایی همچون بازی تنیس یا نواختن پیانو نمی‌توان هیچ مرحله‌ای را نادیده گرفت و از طریق میانبر از روی آن‌ها پرید، بلکه باید مرحله به مرحله پیش رفت و آموزش دید. این قاعده در رسیدن به پیشرفت احساسی و رشد شخصیتی نیز صادق است.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک زندگی مشترک خوب و موفق داشته باشید، صرفاً تمرین هنرِ روابط کمک چندانی به شما نمی‌کند؛ بلکه باید به فردی خوش‌بین و مثبت‌اندیش تبدیل شوید. همچنین اگر می‌خواهید به عنوان فردی قابل اعتماد شناخته شوید، کار کردن روی فن بیان به هیچ عنوان مفید نخواهد بود؛ بلکه باید روی تبدیل شدن به شخصی قابل اعتمادتر کار کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵ صفحه

حجم

۱۵٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان