دانلود و خرید کتاب دین در جهان امروز موسی صدر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دین در جهان امروز اثر موسی صدر

کتاب دین در جهان امروز

نویسنده:موسی صدر
انتشارات:امام موسی صدر
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دین در جهان امروز

کتاب دین در جهان امروز نوشتهٔ موسی صدر است. نشر امام موسی صدر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، طرح تاریخ شفاهی را با هدف ثبت و ضبط خاطرات نزدیکان، دوستان، همکاران و مرتبطان با امام صدر از اردیبهشت ۱۳۸۹ در دستور کار خود قرار داد. جایگاه ممتاز امام موسی صدر از جهات مختلف بر اهمیت این طرح می‌افزاید. وابستگی به یکی از خاندان مهم شیعه، حضور مؤثر در حوزه علمیه قم و نجف، تحصیل در دانشگاه و ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی گسترده در ایران و عراق و لبنان، رهبری سیاسی و دینی شیعیان لبنان، ارتباطات وسیع سیاسی و فرهنگی با مجامع بین‌المللی و دولت‌ها و ملت‌ها و نخبگان سایر کشورها، ایفای نقش به‌مثابه اندیشمند و متفکر دینی، تعامل گسترده با عالمان ادیان و مذاهب اسلامی و غیراسلامی، تأثیرات عمیق در لبنان و خاورمیانه و … همگی شاهدی بر اهمیت جایگاه امام موسی صدر و ضرورت اجرای این طرح است. این کتاب یکی از آثاری است که به خواننده علاقه‌مند به این مرد بزرگ کمک می‌کند با رویکردها، نگرش‌ها و تفکرات ایشان بیشتر آشنا شود. 

درباره کتاب دین در جهان امروز

کتاب دین در جهان امروز که به‌وسیلهٔ «مؤسسۀ فرهنگی - تحقیقاتی امام موسی صدر» ترجمه شده، حاوی ۳ گفتار است که به‌ترتیب «دین در جهان امروز»، «از تولد و حضور» و «از ربودن و غیاب» نام دارند. این کتاب ترجمهٔ سخنرانی امام موسی صدر دربارهٔ دین در دانشکدهٔ حقوق و علوم اقتصادیِ دانشگاه یسوعی بیروت است.

خواندن کتاب دین در جهان امروز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران آشنایی با اندیشه‌های سید موسی صدر درمورد دین پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سید موسی صدر

سید موسی صدر در تاریخ ۱۴ خرداد ۱۳۰۷ به دنیا آمد و در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۵۷ در خارطوم در لیبی گم شد. او روحانی عالم، مجتهد دینی شیعه و مؤسس مجلس اعلای شیعیان لبنان و نیز از رهبران مذهبی و سیاسی لبنان بود. وی در میان برخی از شیعیان به «امام موسی صدر» معروف است.

موسی صدر، از مصلحان و اندیشمندانِ دینیِ مسلمان و غیرمسلمان است که در طول حیاتش ارکان و آموزه‌های اسلام را به‌مثابهٔ دین الهی تعریف و تبیین کرد. تفسیر او از قرآن تفسیری انسانی و برای زندگی است. او ادیان را در خدمت انسان می‌دانست و برای انسان و با رویکردِ انسان در خدمت ادیان موافق نبود.

موسی صدر افزون‌بر تحصیل در حوزه‌های علمیهٔ قم و نجف در دانشگاه تهران نیز درس خواند. او در سال ۱۳۲۹ به‌عنوان نخستین روحانیِ دانشجو و دانشگاهی (البته به‌همراه دوستی به نام عبدالجلیل جلیلی کرمانشاهی) در رشتهٔ «اقتصاد در حقوق» در مقطع لیسانس وارد دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۳۲ فارغ‌التحصیل شد.

آثار مکتوب سید موسی صدر نتیجهٔ گردآوری سخنرانی‌ها، مقاله‌ها و بیانیه‌های او در مجامع و جلسات گوناگون در ایران و لبنان است که «مؤسسهٔ فرهنگی تحقیقاتی سید موسی صدر» به‌صورت کتاب و فایل‌های صوتی منتشر کرده است.

مجموعهٔ در قلمرو اندیشه، مجموعهٔ پرتوها و مجموعهٔ تفسیر قرآن از آثار موسی صدر هستند.

بخش‌هایی از کتاب دین در جهان امروز

«سروران، حضار گرامی، آیا دین در این عصر نقش قابل ذکری دارد؟ آیا در این مراسم در سالن دانشکدهٔ حقوق، که به دعوت جوانان شرکت‌کننده در جلسات فرهنگی برپا شده است، در این فضا که متعلق به حال و آینده است و مصرّانه از سخنران می‌خواهد که در سخنان خود بی‌طرف باشد، آیا در این اوضاع و احوال می‌توان از دین و دنیای امروز سخن گفت؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۰۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۴۶ صفحه

حجم

۴۰۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۴۶ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان