دانلود و خرید کتاب زهرا (س) فصلی از کتاب رسالت موسی صدر ترجمه علی حجتی کرمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زهرا (س) فصلی از کتاب رسالت اثر موسی صدر

کتاب زهرا (س) فصلی از کتاب رسالت

معرفی کتاب زهرا (س) فصلی از کتاب رسالت

کتاب زهرا (س) فصلی از کتاب رسالت (پرتوها ۲) نوشتهٔ امام موسی صدر و ترجمهٔ علی حجتی کرمانی است و نشر امام موسی صدر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب زهرا (س) فصلی از کتاب رسالت

دانشمندان و متفکران و روحانیان و ادبیان مسلمان و غیرمسلمان بسیاری دربارۀ حضرت فاطمۀ زهرا (س) سخن گفته‌اند و به مدد کشف و شهود و تحقیق و مطالعه جرعه‌ای از کوثر بیکران حقیقت وجودی حضرتش نوشیده‌اند و به بشر نوشانده‌اند.

پژوهش دربارۀ حضرت زهرا و شناخت او همواره مستمر است و پایان‌ناپذیر، زیرا رحمت عام و خاص حقیقت متعال و جمال مطلق همواره ساری و جاری است و هرگز پایان نمی‌پذیرد.

امام موسی صدر یکی از پویندگان راه شناخت دختر پیامبر است و این کتاب قسمت‌هایی از ره‌آورد اوست، از سیر و سفری که توفیق تماشای شکوه و جمال حضرت فاطمه را یافته است.

گفتنی است زهرا، فصلی از کتاب رسالت به درخواست سلیمان کتانی، ادیب و محقق مسیحی لبنانی، نوشته شده بود که در مقدمۀ کتاب معروف او، فاطمۀ‌الزهرا وتر فی غمد، به چاپ رسیده است.

امام موسی صدر در تألیف این مقدمه در حالی که به ساختار فرقه‌ای و چنددینی لبنان و حفظ وحدت میان مسئولان اعتقاد دارد، اما لمحه‌ای از بیان اصول و مبانی اعتقادی خود عدول نمی‌کند.

خواندن کتاب زهرا (س) فصلی از کتاب رسالت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران اندیشه‌ها و مرام امام موسی صدر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زهرا (س) فصلی از کتاب رسالت

««خداوند از خشم فاطمه خشمگین و به سبب خشنودی او خشنود می‌شود»، «فاطمه پارۀ تن من است، هر کس او را بیازارد مرا آزرده، آن کس که با او دوستی ورزد با من دوستی ورزیده است»، «فاطمه قلب و روح من است»، «فاطمه بانوی زنان دو جهان است».

چنین شهادت‌ها و نظایر آن در کتاب‌های حدیث و سیره به تواتر از پیامبر (ص) نقل شده است؛ پیامبری که از روی هوی سخن نمی‌گوید و تحت تأثیر روابط نسَبی و سبَبی قرار نمی‌گیرد و در راه خدا از سرزنش نکوهش‌گران باکی ندارد. این گفتارها از پیامبر اسلام است که در دعوت خود ذوب شده و برای مردم به مثابۀ الگو و نمونه‌ای درآمده است. تپش‌های قلب او و نگاه‌هایش و دست سودن و گام‌های تلاشش و پرتوهای اندیشه‌اش، قول، فعل و تقریر او، تماماً بیانگر تعالیم دینی و احکام خدا و چراغ‌های هدایت و راه‌های نجات است. این‌ها نشان‌های افتخار از جانب رسول خدا بر سینۀ فاطمۀ زهرا (س) است که به مرور زمان و با تکامل جوامع درخشندگی بیشتری پیدا می‌کند، به‌خصوص هرگاه به این اصل اساسی در اسلام توجه کنیم که در این سخن پیامبر به فاطمه جلوه کرده است که فرمود:

ای فاطمه برای آخرت خود بکوش که من نمی‌توانم در پیشگاه خداوند برای تو کاری بکنم.

فاطمۀ زهرا (س) در واقع نمونۀ زنی است که خدا می‌خواهد و پاره‌ای است از اسلامِ مجسم در وجود محمد (ص)؛ زندگی‌اش برای زن مسلمان و انسانِ مؤمن در هر زمان و مکانی به‌منزلۀ الگویی چهره می‌نماید.

به راستی شناخت فاطمه (س) بخشی از کتاب رسالت الهی است و پژوهش و تحقیق در حیات حضرتش به مثابۀ تلاشی برای فهم اسلام و ذخیره‌ای ارزشمند برای انسان معاصر است.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۴۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۱,۵۰۰
تومان