دانلود و خرید کتاب پیام فوری از مادر زمین جین شینودا بولن ترجمه نیسان فروزین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیام فوری از مادر زمین اثر جین شینودا بولن

کتاب پیام فوری از مادر زمین

معرفی کتاب پیام فوری از مادر زمین

کتاب پیام فوری از مادر زمین نوشتهٔ جین شینودا بولن و ترجمهٔ نیسان فروزین است و روشنگران و مطالعات زنان آن را منتشر کرده است. پیام این کتاب این است:‌ زنان را گرد آورید دنیا را نجات دهید. «زنان را گرد آورید» پیامی است از مادر زمین، الههٔ مادر، آرکی‌تایپ، «نمونهٔ اصلی» یا «کهن الگوی» مادر به دختران خود.

درباره کتاب پیام فوری از مادر زمین

خانم جین شینودا، روان‌پزشکی که پیرو نظریه روان‌شناسی یونگ است در این کتاب از آرکی‌تایپ یا صورت نوعی «زمین» صحبت می‌کند که مادر هستی و در جوامع مادرسالار، الههٔ بزرگ یا خدای مادر و منبع تمامی زندگی بشر و مائده‌ها بود. در اسطوره‌های ایرانی نیز همان ایزدبانوی زمین، دختر اهوره مزدا و ایزد آسمان، برکت‌بخش و پرورش‌دهندهٔ آفریدگان، یاری‌دهندهٔ رمه‌ها و سبزکننده چراگاه‌هاست.

پیام فوری از مادر زمین که در سال ۲۰۰۵ نوشته شده هشداری از جانب آرکی‌تایپ مادر زمین به ساکنین این سیاره است. زمین زیر بار فشاری است که «فرزندان» به «مادر» تحمیل کرده‌اند. در مقابل پیشرفت و توسعهٔ شگفت‌انگیزی که حاصل فرهنگ و تمدن بشری است، فشار توان‌کاهی نیز از جانب بشر به محیط‌زیست خود اعمال می‌شود که تأثیری فراتر از مرزهای زمین دارد: تغییرات آب و هوا، نابودی لایهٔ اوزون، اسیدی‌شدن اقیانوس‌ها، افزایش گازهای گلخانه‌ای، انقراض برخی از گونه‌ها و جنگل‌زدایی نشانه‌های جدی خطری است که سیارهٔ زمین را تهدید می‌کند.

زمین در نقطهٔ تحول تاریخی حساسی قرار گرفته است. برای حفظ زمین مشارکت تمامی ساکنین آن ضروری و این کار مستلزم نگرش و الگوهای تازهٔ تفکر است، زیرا برخلاف تصور پیشین، ما دنیای کوچکی نیستیم که در سیاره‌ای بزرگ زندگی می‌کنیم بلکه دنیای بزرگی هستیم که در سیاره‌ای کوچک به سر می‌بریم.

به همین دلیل سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۵ اهداف توسعهٔ پایدار خود را برای حفظ محیط‌زیست تعیین کرد و مشارکت همهٔ کشورها را در رسیدن به این اهداف ضروری دانست. توافق ۱۹۶ کشور در کنفرانس پاریس نیز موید ضرورت همکاری فعالانهٔ همهٔ ساکنین زمین است.

هر رویداد زیست‌بومی تنها به منطقهٔ جغرافیایی معینی مربوط نمی‌شود و عواقب آن تمام زمین را دربرمی‌گیرد و توازن زیست‌کره و زیست‌بوم را بر هم می‌زند. همین حالا دسترسی به آب آشامیدنی سالم در بسیاری از مناطق دنیا میسر نیست و دوسوم جمعیت زمین از آب آشامیدنی سالم محروم هستند.

با این حال خانم شینودا خوش‌بینی خود را از دست نداده است و به باور او مشارکت زنان می‌تواند به ارتقای آگاهی جهانی کمک کند و راه‌حلی برای نجات زمین باشد. فعالیت‌های اجتماعی و مردمی، شکل‌گیری حلقه‌های معنوی زنان، فمینیسمی که ارزش‌های زنانه و مادرانه را جایگزین ارزش‌های پدرسالارانه کند و به جنبش صلح بدل شود از جمله راهکارهایی است که ارائه می‌دهد.

ایزابلا آلنده، نویسندهٔ نامدار شیلیایی، در مورد این کتاب می‌گوید: «این کتاب یکی از خوش‌بینانه‌ترین و الهام‌بخش‌ترین کتاب‌هایی است که در طی سال‌ها خوانده‌ام.»

خواندن کتاب پیام فوری از مادر زمین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ کسانی که دغدغه‌شان نجات کرهٔ زمین است پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پیام فوری از مادر زمین

«جلسهٔ رهبران ابتکار عمل صلح زنان مذهبی و معنوی در سال ۲۰۰۲ در شهر ژنو تشکیل شد و من هم در آن شرکت کردم، جلسهٔ تاریخی مهمی بود که صدها نماینده در آن حضور داشتند. جلسهٔ بین‌المللی بی‌سابقه‌ای بود که در شروع قرن بیست و یکم با پشتیبانی سازمان ملل ترتیب داده شده بود و استعدادهای بالقوه رهبران زن مذهبی و معنوی را به رسمیت شناخت و حضور زنان رابرای پیشبرد صلح ضروری دانست. در این کنفرانس جایزهٔ صلح گاندی (که قبلا به کوفی عنان، نلسون ماندلا و جین گودال داده شده بود) به آما، رهبر معنوی از هندوستان اهدا شد که درغرب به معلم مذهبی با آغوش باز شهرت دارد.

آما در سخنرانی خود هنگام دریافت جایزه گفت: «زنان به‌خاطر قدرت مادر شدن می‌توانند تمام جهان را تحت‌تاثیر خود قرار دهند.

عشق مادرانه‌ای که در زنان شکفته می‌شود نه تنها شامل کودکان خود می‌شود بلکه همه موجودات از مردم گرفته تا حیوانات، سنگ‌ها و رودخانه‌ها را نیز در برمی‌گیرد.»

تعریفی که آما از مادر بودن ارائه داد تعریف گویایی است از صورت نوعی مادر. او می‌گفت: «مادر بودن فقط به زنانی که فرزندی به‌دنیا می‌آورند محدود نمی‌شود بلکه اصلی ذاتی است که در زن و مرد وجود دارد و بیشتر نگرشی ذهنی است. مادر بودن یعنی عشق و این عشق نفس یا جوهر زندگی است».

صورت نوعی مادر، دلواپسی مادرانه و توصیف آما از مادر بودن همگی مترادف هم هستند. تا زمانی که دغذغهٔ مادرانه صدای رسای خود را در مورد صلح و امنیت به گوش عموم نرساند، روال جهان به منظور کنترل و اعمال قدرت که جزو اهداف پدرسالاری است تغییر نخواهد کرد. بعضی موارد ممکن است تغییر یابد ولی انگیزه باقی می‌ماند. روال حاکم بر جهان بدین منوال است که رهبران سلطه‌جو برای عموم تعیین تکلیف می‌کنند. مردان از آنها اطاعت می‌کنند و زنان از مردان و زنان به امور خانه و فرزندان رسیدگی می‌کنند. از نظر پدرسالاری این روال طبیعی است و جنگ نیز ابزار موثری برای به‌دست آوردن قدرت می‌باشد.»





نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

حجم

۲۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

قیمت:
۲۴,۵۰۰
تومان