دانلود و خرید کتاب بشر ساده لوح نیست هوگو مرسیه ترجمه مژگان جهانگیر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بشر ساده لوح نیست اثر هوگو مرسیه

کتاب بشر ساده لوح نیست

معرفی کتاب بشر ساده لوح نیست

کتاب الکترونیکی «بشر ساده لوح نیست» نوشتهٔ هوگو مرسیه با ترجمهٔ مژگان جهانگیر و علی شفیقی در انتشارات نشانه چاپ شده است.

درباره کتاب بشر ساده لوح نیست

ایدهٔ نگارش کتاب بشر ساده لوح نیست، ریشه در مقاله‌ای دارد کـه توسـط دن اشـپربر، فـابریس كلمنـت، كریسـتف هـاینتز گلوریــا، ماســکارو اولیویــه، اوریگی، دی يدره ویلسـون و خـود هوگو مرسیه، تحت عنوان «گوش به زنگی شناختی» نگاشته شده است. در ایـن مقالـه، ذکر شده که بشر از نعمت مکانیسم‌های شناختی تمایزیافته برای ارزیابی اطلاعات برخوردار است.

کتاب بشر ساده لوح نیست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب بشر ساده لوح نیست

«شکست‌های ارتباطی جالب

آبستنی را همزیستی مادر و فرزند می‌دانیم. در حقیقت از ابتدا درجاتی از تعارض دراین‌رابطه وجود دارد. مادر برای سازواری هرچه بیشتر، بهتـر است تنها بخشی از منابعش را به جنینی که در بطن خود دارد اختصاص دهد و مابقی را برای فرزندان دیگر و نیز برای خودش حفظ کند. امـا در مقابل، تکامل جنین به‌گونه‌ای اسـت کـه بـه خـودش - و نـه خـواهر و برادرش - معطوف می‌شود. در نتیجه‌ی فشار خواسته‌های ناهمگون مـادر و جنین، انتخاب طبیعی فعال شده و جنین به‌گونه‌ای تکامل می‌یابد کـه بیش از سهمی که مادر از منابعش برای هر یک از فرزندان در نظر گرفته، طلب می‌کند. دیوید هیگ زیست‌شناس مبتکر حوزه‌ی تکامل، معتقد است فشارهای مختلف انتخاب از سوی مادر و جنین، از بین پدیده‌های گوناگون، صرفاً عجیب بودن فیزیولوژی مصرف انسولین در مادر بـاردار جنین از طریق جفت، هورمون‌ها را ساخته و در خون را روشن می‌کند. مادر آزاد می‌کند. يکی از این هورمون‌ها به نام «لاکتـوژن جفـت انسـان HPL» مقاومت به انسولین را افزایش می‌دهد. هر چقدر مقاومت مادر بـه انسولین بیشتر باشد، میزان قند خون مدت طولانی‌تری بـالا می‌ماند و جنین از منابع بیشتری استفاده می‌کند. در پاسخ، بدن مادر تولیـد انسـولین را افزایش می‌دهد. در نهایـت مـادر و جنـین بـه یـک وضـعیت تعـادلی می‌رسند که در آن قند خون مادر فقط کمی طولانی‌تر از حد معمول بـالا می‌ماند. در حالی که اگر بدن مادر انسولین اضافی ترشح نمی‌کرد، مدت‌زمان بیشتری قند خونش بالا می‌ماند. تلاش‌های جنـین بـرای دست‌کاری قند خون مادر حیرت‌انگیز است: جفت روزانـه یـک تـا سـه گـرم HPL كه برای ارگانیسم كوچـک درحال‌رشد، مقـدار قابـل ترشح می‌کند توجهی است. در حالی که دیگر هورمون‌های جفت که درگیر چنین کش و واکشی (مسابقه‌ی طناب‌کشی) نیستند، با یک هزارم ایـن میـزان، تـأثیر لازم را در بدن مادر ایجاد می‌کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۵ صفحه

حجم

۲۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۵ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان