دانلود و خرید کتاب گزینه ب شریل سندبرگ ترجمه شهاب حاجی زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گزینه ب اثر شریل  سندبرگ

کتاب گزینه ب

معرفی کتاب گزینه ب

کتاب گزینه ب؛ مواجهه با سختی... بازیابی خویشتن... و یافتن شادی نوشتهٔ شریل سندبرگ و آدام گرنت و ترجمهٔ شهاب حاجی زاده است و انتشارات ذهن آویز آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب گزینه ب

کتاب گزینه ب ترکیبی از بینش‌ها و ایده‌های شخصی شریل سندبرگ با تحقیقات روشنگر آدام گرنت در زمینه توانایی مواجهه با سختی‌ها است. شریل با شروع داستان از جایی که متوجه مرگ همسرش، دیو گُلدبِرگ، شد برایمان از غم و اندوه حاد و انزوایی که بعد از آن برایش به وجود آمد، می‌گوید. اما این کتاب تنها به موضوع زندگی شریل نمی‌پردازد و پا را فراتر گذاشته و می‌گوید که چگونه مردم مختلف در طیف‌های مختلف تواسته‌اند به سختی‌هایی همچون بیماری، ازدست‌دادن شغل، تجاوز جنسی، بلایای طبیعی و خشونت جنگ غلبه نمایند. داستان زندگی همه این انسان‌ها، ظرفیت روح انسان را برای استقامت و کشف دوباره شادی نشان می‌دهد. انعطاف‌پذیری و مقاومت برخاسته از اعماق وجود ما و حمایت‌هایی است که در بیرون وجود دارد. حتی بعد از عمیق‌ترین و وحشتناک‌ترین حوادث می‌توان با رسیدن به معنا و مفهومی عمیق‌تر و به‌دست‌آوردن لذت و شادی بیشتر در زندگی رشد کرد. گزینه ب نحوه کمک به دیگران در شرایط بحرانی، بالابردن حس همدردی با دیگران، پرورش کودکان قوی و محکم و داشتن یک خانواده، جامعه و محل کار منعطف را به ما نشان می‌دهد. بسیاری از این درس‌ها را می‌توانیم در دغدغه‌های روزانه خود به کار ببریم که باعث می‌شوند، هر اتفاقی هم که قرار باشد در آینده بیفتد، شجاعت داشته باشیم و نترسیم. همه ما نوعی از این گزینه ب را تجربه کرده‌ایم. این کتاب به ما کمک می‌کند گزینه ب خود را تقویت کرده و بیشترین استفاده را از آن ببریم.

خواندن کتاب گزینه ب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

دربارۀ شریل سندبرگ

شریل کارا سندبرگ ۲۸ اوت ۱۹۶۹ در واشنگتون دی‌سی متولد شد. او مدیر حوزه فناوری، مدیر ارشد عملیات فیس‌بوک، کنشگر و نویسنده آمریکایی است. او اولین زنی است که در مقام هیئت‌مدیره‌ٔ فیس‌بوک فعالیت می‌کند. شریل سندبرگ در دانشگاه هاروارد تحصیل کرده است و برای مدتی به عنوان رئیس ستاد در وزارت خزانه‌داری آمریکا مشغول به کار شد و پس از آن به گوگل پیوست. سندبرگ در حال حاضر در کالیفرنیا زندگی می‌کند و از سال ۲۰۰۸ تا حالا در فیس‌بوک مشغول به کار است.

آدام گرنت

آدام گرنت ۱۳ اوت ۱۹۸۱ در آمریکا متولد شد. او نویسنده و استاد مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا است. آدام گرنت در شهر دیترویت ایالت میشیگان بزرگ شد و به خاطر کسب افتخارات بالای علمی در سنین جوانی در مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا شهرت دارد.

بخشی از کتاب گزینه ب

«حدود یک سال پس از فوت دیو، یک روز وقتی در محل کارم بودم، زنگ تلفنم به صدا درآمد. یکی از دوستان قدیمی‌ام بود و از آنجایی که دیگر هیچ‌کسی با دیگران تماس تلفنی نمی‌گیرد، حدس زدم که موضوع مهم است. همین‌گونه بود. دوستم در مورد یکی از دانشجوهایش که زنی جوان بود، خبر وحشتناکی داشت. چند روز پیش‌تر، آن زن جوان به یک مهمانی رفته و در هنگام خروج متوجه شده بود که یکی از همکارانش اتومبیل نداشته و نیاز دارد تا کسی او را به منزلش برساند. با توجه به نزدیک بودن محل سکونت‌شان، خانم جوان تصمیم گرفته بود آن مرد را با اتومبیل خود به مقصد برساند. وقتی به مقصد رسیده بودند، آن مرد اسلحه‌ای بیرون کشیده، دانشجوی دوستم را مجبور به ورود به خانه کرده و به او تجاوز کرده بود.

این خانم جوان برای اثبات موضوع با استفاده از کیت تجاوز جنسی، به بیمارستان مراجعه کرده و سپس مسئله را به پلیس گزارش داده بود. دوستم که به دنبال راهکارهایی برای تسکین او بود و می‌دانست که من این خانم جوان را می‌شناسم، از من خواست تا با او صحبت کنم و به او دلگرمی بدهم. وقتی شماره او را می‌گرفتم، نگران بودم که آیا می‌توانم به کسی که چنین تجربه سختی داشته کمک کنم تا بهبود پیدا کند یا نه. اما وقتی به صحبت‌های او گوش دادم، متوجه شدم که شاید بخشی از آنچه در زمینه غلبه بر غم و اندوه آموخته بودم، درمورد او نیز صدق کند.

ما با نحوه عملکردمان در رویارویی با سختی‌ها، بذرهای انعطاف‌پذیری را در وجود خود می‌کاریم. مارتین سلیگمن، روانشناسی که به مدت یک دهه نحوه دست و پنجه نرم کردن افراد با شکست‌ها را مورد بررسی قرار داده است، بر این باور است که سه چیز مانع بهبود افراد پس از مواجه شدن با مشکلات بزرگ می‌شود: شخصی کردن مسائل (اعتقاد به اینکه مرتکب اشتباهاتی شده‌ایم)، فراگیری (اعتقاد به اینکه یک اتفاق، تمامی جوانب زندگی‌مان را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد) و تداوم (باور اینکه پس‌لرزه‌های یک اتفاق تلخ، همیشه ادامه خواهند داشت.) این سه مورد، همچون یک ترانه پاپ محبوب، در ذهن شما تکرار می‌شوند و همواره با خود می‌گویید: «مشکل از منه که همه‌چی افتضاحه. کل زندگیم افتضاحه. همیشه هم قراره افتضاح باقی بمونه.»

صدها پژوهش مرتبط نشان داده‌اند که کودکان و بزرگسالان پس از پی بردن به اینکه در وقوع سختی‌ها به صورت کامل مقصر نیستند و این سختی‌ها همه جوانب زندگی‌شان را تحت‌تأثیر قرار نداده و آثارشان تا ابدباقی نخواهند ماند، سریع‌تر بهبود پیدا می‌کنند. پی بردن به اینکه اتفاقات منفی، شخصی، فراگیر و دائمی نیستند، احتمال افسردگی افراد را کاهش داده و توانایی‌شان در چیره شدن بر مشکلات را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان داده‌اند که نیفتادن در دام این سه مسئله، کمکی شایان به معلمان مناطق شهری و روستایی کرده است: کارایی آنها در کلاس افزایش یافته و دانش‌آموزان‌شان از لحاظ تحصیلی موفق‌تر بوده‌اند. این نکته به شناگران تیم‌های دانشگاهی نیز که عملکرد مناسبی در مسابقات نداشته‌اند کمک کرده است: ضربان قلب آنها کمتر به صورت ناگهانی افزایش پیدا کرده و رکوردهایشان کاهش پیدا کرده‌اند. این روش برای کارشناسان فروش بیمه‌نامه نیز مفید واقع شده است: پی بردن به اینکه رد شدن پیشنهادات‌شان، مسئله‌ای شخصی نیست و به یاد آوردن اینکه شاید در آینده بتوانند مشتریانی جدید جذب کنند، سبب شده است فروش‌شان به میزان دو برابر افزایش پیدا کند.

در تماس تلفنی‌ام با آن خانم جوان، در ابتدا به توصیفات او از حس مورد تعرض و خیانت قرار گرفتن و همین‌طور عصبانیت و ترسش گوش دادم. سپس او به سرزنش کردن خود پرداخت و اظهار کرد که در وقوع این اتفاق مقصر بوده و نباید همکارش را با اتومبیلش به مقصد می‌رسانده. من ترغیبش کردم تا از شخصی کردن مسئله تجاوز دست بکشد. قربانی تجاوز هیچ‌وقت مقصر نیست و از سوی دیگر، کمک به همکارش هم کاری کاملا منطقی بوده است. به تأکید به او گفتم که ما در زمینه وقوع تمامی اتفاقات منفی زندگی‌مان مقصر نیستیم. سپس به دو نکته مهم بعدی یعنی فراگیری و تداوم پرداختم. در مورد نکته‌های مثبت سایر جوانب زندگی‌اش صحبت کردیم و ترغیبش کردم به این مسئله فکر کند که ناامیدی به مرور زمان کم‌رنگ‌تر خواهد شد.»

خطاهای انتخاب
بری شوارتز
بررسی نظام انتخابات در ایران، مسئله‌ها و تضادها (به زبان روسی)
سید حامد عظیمی
بنیان روش شناسی پژوهش
جان جانکر
مدیریت و درمان؛ آلرژی
منصور متین
داستان خلاقانه سال (حیرت) _ شماره سوم ۹۶ـ۹۷
مجید خادم
اخلاق کاربردی (انگلیسی)
محمدجواد موحدی
۱۱ باور شگفت انگیز
پری عبادی
خرگوش پرحرف
رضاعلی نوروزی
اینک خطبه غدیر
مجید مسعودی (م. طارق)
آموزش کاربردی (CCNP (Router
حمید ریاضی
پنجاه و پنج داستان کوتاه
بهزاد فراهانی
قدرت علّی ساختارهای اجتماعی
دیو الدر-واس
رویکرد ساده به فیزیولوژی فعالیت ورزشی و تمرین
ینس بنگسبو
بهره‌برداری و مدیریت شبکه‌های فاضلاب
عباس علاف‌صالحی
برطرف کردن بحران ها در گفت و گو
الیزابت کونکه
تاریک و عمیق و مخوف
مری داونینگ هان
بازنگری در تاریخ بلاغت مدرسی
مصطفی جلیلی تقویان
انگار ساعت از سرت گذشته است
حمید حیاتی
خمسه نظامی
نظامی گنجوی
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
معجزه (شکرگزاری)
مسیحا برزگر
هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها
مارک منسون
پسرک، موش کور، روباه و اسب
چارلی مکسی
عادت های اتمی
هادی بهمنی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
خرده‌ عادت ها
جیمز کلیر
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک
جیمز نوربری
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتاثر مرکب
دارن هاردی
کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم
تینا سیلیگ
آداب معاشرت
برایان تریسی
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
خالی‌ شدن از احساسات منفی
جوئل اوستین
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
هنر دختر بودن
راضیه کیماسی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
همه انسان‌ها نقاط کور شخصیتی و ضعف‌هایی دارند ــ که دیگران به خوبی آنها را می‌بینند اما خود شخص قادر به دیدن‌شان نیست. انسان‌ها گاهی دچار عدم پذیرش می‌شوند و گاهی نیز نمی‌دانند که کدام قسمت کارشان اشتباه است. من درس‌های بزرگ زندگی‌ام را از کسانی گرفته‌ام که به نقاط کوری که من آنها را نمی‌دیده‌ام، اشاره کرده‌اند.
Hakime Zare
حتی افرادی که جانفرساترین غم‌ها را هم تحمل کرده‌اند اغلب دوست دارند در مورد تجارب‌شان صحبت کنند.
Hakime Zare

حجم

۴۳۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

حجم

۴۳۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان