دانلود و خرید کتاب خواب خوب برای نوجوانان کولین ای. کارنی ترجمه ناهید رامک
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خواب خوب برای نوجوانان اثر کولین ای. کارنی

کتاب خواب خوب برای نوجوانان

معرفی کتاب خواب خوب برای نوجوانان

کتاب خواب خوب برای نوجوانان نوشتهٔ کولین ای. کارنی و ترجمهٔ ناهید رامک و حمیدرضا موحدی منش است و نشر ویراست آن را منتشر کرده است. محدودیت‌هایی که به شما کمک می‌کند افکار پرسروصدا را آرام کنید و خواب موردنیاز خود را به‌دست آورید در این کتاب آمده است.

درباره کتاب خواب خوب برای نوجوانان

نزدیک به یک سوم دوران زندگی ما در خواب می‌گذرد. خواب باکیفیت، نقش اساسی در سلامتی و بهزیستی زندگی دارد. از سویی دیگر، اختلالات خواب می‌تواند به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم برای زندگی افراد تهدید جدی به شمار رود و نه‌تنها بر زندگی خود فرد، بلکه بر خانواده، همکاران و در نهایت جامعه اثرگذار باشد. استراحت ناکافی، به توانایی فکرکردن و نیروی تمرکز آسیب می‌رساند، توان برخورد با استرس را کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال می‌کند. اختلال‌های خواب، از جمله بیدارشدن‌های پی در پی شبانه، دیر به خواب رفتن، خواب بسیار طولانی و باکیفیت پایین، شرایط ناتوان‌کننده‌ای هستند و می‌توانند بر کیفیت زندگی افراد به‌ویژه نوجوانان تأثیر بگذارند.

نوجوانی دوران بسیار منحصر‌به‌فرد و ویژه‌ای است که گاهی اوقات از آن به دوران بحرانی زندگی یاد می‌شود. زندگی امروزه نوجوانان، پرمشغله و دارای تغییر یکنواختی است. آن‌ها، مسئولیت‌های زیادی در مدرسه و خانه دارند. زندگی اجتماعی آن‌ها در حال گسترش، استقلال و در حال رشد است و برای آینده خود نیز اهدافی در سردارند.‌ یکی از مشکلاتی که ممکن است در این سن و سال رخ دهد، مشکلات و اختلالات خواب است. نوجوانی، زمان مهمی برای جهش فیزیکی، هیجانی و عقلانی است که این فرآیندهای مهم، با خواب تقویت می‌شوند. خواب خوب و کافی، برای رشد، پرورش و داشتن یک زندگی با کیفیت حائز اهمیت است. با این حال، بسیاری از اوقات، اغلب نوجوانان خواب کافی ندارند.

درمان بی‌خوابی، از دغدغه‌های خیلی از افراد در جوامع بشری امروزی است. درمان بی‌خوابی شبانه، می‌تواند موجب بهتر شدن راندمان کاری افراد در فعالیت روزانه آن‌ها شود. گاهی، افراد به دلیل بی‌خوابی در شب و خواب‌آلودگی در محل کار یا تحصیل خود، با مشکلات جدی رو‌به‌رو می‌شوند. از این رو، درمان بی‌خوابی شبانه برای خیلی از افراد آرزویی دست نیافتنی شده است.

درمان بی‌خوابی امروزه به‌لطف پیشرفت علم پزشکی و گسترده شدن تحقیقات دراین‌باره، بسیار سهل و قابل دسترس شده است. درمان بی‌خوابی شبانه، گاهی اوقات می‌تواند توسط خود فرد انجام شود. این همان روشی است که در کتاب خواب خوب برای نوجوانان، به‌طور گسترده به آن پرداخته شده است.

یکی از دلایلی که معمولاً مشکلات خواب نوجوانان درمان اساسی نمی‌شود، این است که آنان، اغلب در مقابل راه‌حل‌های ارائه شده توسط والدین یا پزشکان متخصص یا مشاورین در این زمینه، از خود واکنش منفی نشان داده و در برابر آن مقاومت می‌کنند. شاید یکی از دلایل این رفتار، ناشی از غرور دوران نوجوانی و عدم پذیرش راه‌حل‌های دیگران در رفع مشکلات آن‌ها باشد. بنابراین، آشنایی نوجوانان با مشکل بی‌خوابی و راه‌حل‌های درمان آن توسط خودشان یکی از راه‌های اساسی درمان این مشکل است.

با این وجود، خواندن این کتاب علاوه بر نوجوانان، به والدین آن‌ها و مشاوران و درمانگران خواب هم جهت آشنایی بیشتر و کمک به درمان این مشکل توصیه می‌شود. 

خواندن کتاب خواب خوب برای نوجوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

متأسفانه، بسیاری از نوجوانان و جوانان از مشکلات بی‌خوابی شاکی هستند و به نظر می‌رسد هیچ چیز به آن‌ها کمکی نمی‌کند. بسیاری از چیزهایی که در دسترس نوجوانان است، در واقع برای کودکان یا بزرگسالان نوشته شده است. اما، مشکلات خواب نوجوانان منحصر به فرد است. اما از کجا بفهمید این کتاب مناسب شماست؟

آیا نمی‌توانید سریع بخوابید؟

آیا نیمه شب از خواب بیدار می‌شوید و برایتان سخت است که دوباره بخوابید؟

آیا در طول روز می‌خوابید؟

آیا احساس می‌کنید که باید برای مدت طولانی در تعطیلات آخر هفته بخوابید؟

اگر پاسخ شما به هر یک یا همه این سؤالات مثبت است، این کتاب را بخوانید.

بخشی از کتاب خواب خوب برای نوجوانان

«اگر بخواهم بیش از هر صحبت دیگری با افرادی که مشکلات خواب دارند در مورد یک چیز صحبت کنم، این است که برای تغییر یک مشکل، باید مشکل را درک کنید. اگر می‌خواهید خواب خود را درک کنید، بنابراین باید خواب خود را مشاهده کنید.

"اما من از قبل می دانم که خوابم چگونه است..." ممکن است شما از این قاعده مستثنی باشید، اما بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که مردم عادت دارند عادت‌های خود را منظم‌تر از آن چه هستند، به خاطر بسپارند.

به عنوان مثال، برت دانشجوی سال اول دبیرستان است و به من گفت که همیشه تا ساعت ۱۰ شب به رختخواب می‌رود و همیشه تا ساعت ۶:۳۰ صبح بیدار می‌شود و همیشه حدود دو ساعت طول می‌کشد تا بخوابد. برت یک فرم نظارت بر Sleep Tracker را برای من تکمیل کرد (ردیاب خواب برت را می‌توان در http://www.new harbinger.com/۴۴۳۸۳ مشاهده و دانلود کرد). وی متوجه شد که در طول دو هفته، دیرتر از ساعت ۱۰ شب به رختخواب رفته است. همچنین، در ۸۰ درصد شب‌ها حدود چهار ساعت تغییر در زمانی که او به رختخواب می‌رفت، وجود داشت. زیرا چند شب آخر هفته بود که او دیرتر از ساعت ۲ بامداد به رختخواب رفته بود، اگرچه زنگ ساعت او برای ساعت ۶:۴۵ صبح تنظیم شده بود، اما برت به ندرت می‌توانست از رختخواب خود بیرون بیاید. برخلاف صبح‌های آخر هفته، آخر هفته‌ها او گاهی تا ساعت ۱۳:۳۰ از رختخواب بلند می‌شد. یعنی بین اولین و آخرین زمان، افزایش حدود هفت ساعت تغییر یا تفاوت وجود داشت. چهار شب بود که نزدیک به دو ساعت طول کشید تا او بخوابد، اما چندین شب بود که او خیلی سریع به خواب می‌رفت (در عرض حدود پنج دقیقه)، و در بیشتر شب‌ها در یک زمان معمولی به خواب می‌رفت (یعنی در کمتر از سی دقیقه).

پس چرا برت در مورد الگوهای خواب خود دقیق نبود؟ مردم تمایل دارند چیزهایی را به خاطر بسپارند که با درک کلی آن‌ها از مشکل سازگار است. برای مثال، اگر مشکل به خواب رفتن دارید، ممکن است روی بدترین نحوهٔ به خواب رفتن خود در چند شب گذشته تمرکز کنید و ممکن است ناخواسته چند شب خوب را فراموش کنید. اگر همین الان از شما بخواهم به چند سؤال در مورد خواب هفته گذشته یا حتی شب گذشته پاسخ دهید، احتمالاً خیلی دقیق نخواهید بود. اما اگر فردا صبح، به محض بیدار شدن، به همان سؤالات پاسخ دهید، پاسخ‌های شما بسیار دقیق‌تر خواهد بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۳۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان