دانلود و خرید کتاب دلبسته امیر لوین ترجمه بهناز همتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دلبسته اثر امیر لوین

کتاب دلبسته

امتیاز:
۴.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دلبسته

کتاب دلبسته نوشتهٔ امیر لوین و ریچل هلر و ترجمهٔ بهناز همتی و ویراستهٔ غلامحسین دهقانی است و انتشارات دوران آن را منتشر کرده است. این کتاب دربارهٔ دانش نوین دلبستگی بزرگ‌سالان است و می‌تواند در یافتن و حفظ عشق به شما کمک کند.

درباره کتاب دلبسته

کتاب دلبسته به یکی از موضوعات بسیار رایج حوزهٔ روان‌شناسی می‌پردازد و اساس رابطهٔ عاشقانهٔ درست را تحلیل می‌کند. در این کتاب، نویسندگان تجارب واقعی خود با مراجعان را به تصویر کشیده و مراحل رمزگشایی و درمان را با استدلال‌های روان‌شناختی توضیح می‌دهند. امیر لوین، نویسندهٔ اصلی و ایده‌پرداز کتاب، با ارائهٔ نظریهٔ تازه‌ای که هنگام کار با بیمارانش آن را پردازش کرده، چندین موضوع را در افراد از تمامی جهات مورد بررسی قرار می‌دهد: دیدگاه افراد در مورد صمیمیت و باهم‌بودن، نحوهٔ برخورد افراد با تعارض‌ها، نگرش آن‌ها در مورد رابطهٔ جسمی، توانایی‌شان در بیان خواسته‌ها و نیازهای خود، و انتظاراتشان از شریک زندگی و رابطه.

نویسندگان کتاب در ارائهٔ راهکار به بیماران خود به دنبال ایجاد حاشیهٔ امن نیستند و آن‌ها را ترغیب می‌کنند تا با ترس و مشکلات خود مواجه شوند و چالش‌ها را بپذیرند. آن‌ها بر این باورند که شناسایی و حل مشکلات نقطهٔ شروع صمیمیت و اعتماد است.

لوین و هِلر بر این اساس شیوه‌های دلبستگیِ افراد را به سه سبکِ ایمن، اضطرابی و اجتنابی تقسیم می‌کنند و اساس روابط در بزرگسالی را با سبک دلبستگی آن‌ها با افرادِ مهم زندگی‌شان مرتبط می‌دانند. نویسندگان همچنین، طی مطالعات متعددی دریافتند که تفاوت در سبک‌های دلبستگی، تأثیر بسزایی بر بهزیستی و سازگاری هیجانی افراد دارد. هر یک از سبک‌های دلبستگیِ یادشده را می‌توان چنین تعریف کرد:

دلبستگی ایمن: این نوع از دلبستگی در کودکان دارای والدین حساس و پاسخ‌گو به نیازهای کودک ایجاد می‌شود. این کودکان اطمینان دارند که والدین آن‌ها برای رفع نیازهایشان در دسترس خواهند بود و در صورت ناراحتی به آن‌ها آرامش می‌دهند. 

دلبستگی اجتنابی: این گروه از سوی والدین خود برای رفع نیازها یا مشکلات خود واکنشی نمی‌بینند و معمولاً از نظر جسمی و عاطفی بسیار مستقل هستند.

دلبستگی اضطرابی: این افراد از طرف والدین واکنش پایداری به نیازهای خود دریافت نمی‌کنند و ممکن است هنگام احساس ناامنی به والدین خود بچسبند.

این کتاب به شناسایی راهبردهای مفید مقابله با دلبستگی ناایمن می‌پردازد؛ زیرا داشتن سبک دلبستگی ایمن باعث می‌شود درک و انتظار انسان‌ها از دیگران و خود واقع‌بینانه‌تر شود و روابط پایدار و سالم‌تری را تجربه کنند. 

خواندن کتاب دلبسته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای همه مفید است؛ به‌ویژه کسانی که می‌خواهند وارد رابطهٔ عاطفی شوند، خواندن این کتاب به آن‌ها بسیار کمک خواهد کرد.

بخشی از کتاب دلبسته

«باروخ اسپینوزا، فیلسوف مشهور قرن هفدهم، می‌گوید: «خوش‌بختی یا بدبختی ما به کیفیت چیزی بستگی دارد که به آن وابسته‌ایم.» بنابراین، هنگام برقراری رابطه با افراد، عاقلانه انتخاب کنید، زیرا خطر بزرگی در کمین است: خوش‌بختی شما به آن بستگی دارد! ما دریافتیم که این امر در افراد با سبک دلبستگی اضطرابی به‌شدت صادق است. همان‌طور که در مثال امیلی ــ همکار امیر ــ دیده می‌شود، ناآگاهی از سیستم دلبستگی، آن‌ها را در معرض خطر مشکلات رابطه‌ای قرار می‌دهد.

شما به‌اندازهٔ روابط‌تان دچار دردسر می‌شوید

‌ امیلی در دورهٔ دستیاری خود تصمیم گرفت روان‌شناس سرشناسی شود. او پیش از شروع کلاس‌های آموزشی در مؤسسهٔ روان‌کاوی، باید حداقل یک سال روی تحلیل روانی خودش کار می‌کرد، چهار بار در هفته به درمان می‌رفت، روی مبل دراز می‌کشید و در مورد محتویات ذهنی‌اش صحبت می‌کرد. امیلی ابتدا خیلی خوب پیش رفت. در واقع، آن‌قدر با آمادگی ظاهر شد که تحلیل‌گرش فکر می‌کرد که فرایند روان‌کاوی او نهایتاً دو سال دیگر تمام می‌شود، که امری بی‌سابقه بود ــ توجه داشته باشید که این فرایند معمولاً حداقل چهار تا پنج سال طول می‌کشد.

سپس او، به محض آشنایی با دیوید، عاشق شد. کاشف به عمل آمد که دیوید، عاشق‌پیشهٔ بلندپرواز، فردی دردسرساز است. او در مورد رابطه‌شان، پیام‌های مختلفی ارسال و این امر امیلی را سخت عصبی می‌کرد. این رفتار باعث به‌هم‌ریختن روحیهٔ امیلی شد، طوی که گویا به بی‌ثباتی کامل رسید. ما قبلاً با هم دور مخزن آب پارک شهر قدم می‌زدیم و گاهی می‌دویدیم، و او هر دو تلفن کاری و شخصی‌اش را با خود می‌آورد (در آن روزها تلفن‌های همراه نسبتاً بزرگ و سنگین بودند!) هر چند دقیقه یک بار یکی را، و چند دقیقه بعد دیگری را، نگاه می‌کرد تا ببیند که آیا او تماس گرفته است یا نه. در محل کار، ساعت‌ها فعالیت‌های اینترنتی دیوید را، که آن زمان تازگی داشت، ردیابی می‌کرد. او یک حساب کاربری جعلی ایجاد کرده بود و در فضاهای گفت‌وگویی که دیوید در آن‌ها شرکت می‌کرد، با او گپ می‌زد. در واقع، امیلی دچار نوعی وسواس شده بود.

این تحول اسف‌انگیز در مستعدترین کارآموز برای تحلیل‌گر قابل درک نبود. امیلی از یک فرد مقاوم و آماده به فردی با «ویژگی‌های شخصیتی مرزی مازوخیستی» تبدیل شد. ظاهراً قرار بود روان‌کاوی سال‌ها به طول انجامد.»




نظرات کاربران

ragiking
۱۴۰۱/۰۷/۲۸

برای کسانی که علاقمند به روانشناسی هستند و از جهتی نمی‌خواهند در پیچیدگی ذاتی این علم گیر بیفتند، کتاب بسیار مفید، کاربردی و جذابی است. من کتاب را به زبان اصلی خواندم و در طاقچه مقداری از آن را مرور

- بیشتر
Asra
۱۴۰۱/۰۶/۱۵

از خواندن این کتاب خیلی لذت بردم ، ترجمه عالی و روان بود . حتما توصیه میکنم مطالعه کنید . کتاب درباره انواع دلبستگی هست که با مثالهای زیادی توضیح داده و درک آن میتونه در بهتر کردن روابط و

- بیشتر
fahime.sazande
۱۴۰۲/۱۱/۲۸

زندگیم با خوندن این کتاب تغییر کرد و واقعا نقشه‌ی راهی بود ک برای زندگی بهش نیاز داشتم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶)
اصل دلبستگی به ما می‌آموزد که بیش‌تر انسان‌ها به‌اندازهٔ نیازهای برآورده‌نشده‌شان نیازمندند.
فائزه خوشدل
ما اغلب به تعارضات به‌عنوان بازی برد و باخت نگاه می‌کنیم: یا تو پیروز می‌شوی یا من. اما نظریهٔ دلبستگی نشان می‌دهد که شادی ما در گرو شادی شریک‌مان و برعکس است. این دو موضوع تفکیک‌ناپذیرند. فرانک و سندی با وجود تمایلات متفاوت‌شان، سعی در هماهنگ‌شدن با یک‌دیگر دارند تا با سازگاری با هم احساس رضایت کافی به دست آورند. از منظر دلبستگی، این یک تجربهٔ بسیار ارزشمند است.
Asra
. وقتی شریک ما به‌عنوان پایگاه امن و لنگر عاطفی عمل می‌کند، قدرت و اشتیاق لازم را برای ورود به جهان و استفادهٔ بهینه از خودمان خواهیم داشت. این‌جاست که او کمک می‌کند تا به بهترین نسخهٔ خودمان تبدیل شویم، همان‌طور که ما چنین نقشی در برابر آن‌ها داریم.
Asra
در این کتاب هم‌چنین نشان داده‌ایم که سبک‌های دلبستگی ناهماهنگ می‌توانند منجر به نارضایتی زیادی در زندگی زناشویی شوند، حتا برای افرادی که یک‌دیگر را بسیار دوست دارند. اگر در چنین رابطه‌ای هستید، به دلیل احساس نیاز یا نارضایتی خودتان را سرزنش نکنید. وقتی اساسی‌ترین نیازهای افراد برآورده نشوند، عشق به‌تنهایی نمی‌تواند رابطه را به سرانجام برساند. اگر این کتاب را خوانده‌اید و می‌دانید که دارای چه نوع سبک دلبستگی‌ای هستید، می‌توانید از زاویه‌ای کاملاً متفاوت با این مشکل مقابله کنید.
Asra
دایرهٔ درونی: وقتی با شما مانند خاندان سلطنتی رفتار می‌شود -سلامتی شما برای هیچ‌کس در درجهٔ دوم قرار ندارد. ‌ -شما در وهلهٔ اول خاطرجمع هستید. -نظر شما بیش‌ترین اهمیت را دارد. -احساس تحسین و حمایت می‌کنید. -نیاز شما به نزدیکی با نزدیکی بیش‌تر پاداش داده می‌شود. بسیاری از افراد در روابط اضطرابی ـ اجتنابی فکر می‌کنند که «حلقهٔ درونی سلطنتی» واقعاً وجود ندارد و همهٔ افراد تجربهٔ حلقهٔ درونی یکسانی دارند. آن‌ها بر این باورند افراد دیگر در مورد آن‌چه پشت درهای بسته اتفاق می‌افتد صادق نیستند. اما ما این‌جاییم تا بگوییم که وجود دارد و اصلاً اتفاق نادری نیست.
💙Mavi
به‌طور خلاصه، کریگ بر خلاف شخصیت دوست‌داشتنی و دلسوزی‌اش که به بقیهٔ جهان نشان می‌داد، با مارشا به گونه‌ای رفتار می‌کرد که گویی او دشمن است («کریگ مرد بزرگ و تأثیرگذاری بود. افرادی که از کریگ شناخت سطحی داشتند، او را فرد خوبی می‌دانستند»). این دوگانگی مارشا را گیج کرد. با این‌که مارشا نزدیک‌ترین فرد به او بود اما با او به بدترین شکل رفتار می‌کرد. چه‌طور ممکن بود با همه مهربان و با مارشا تا این اندازه بدرفتار باشد؟ اصلاً منطقی نبود. مارشا فکر می‌کرد که اگر بتواند به کریگ بفهماند که با او بدرفتاری می‌کند، پس با او نیز مانند بقیه رفتار خواهد کرد. مارشا نمی‌دانست که بدرفتاری کریگ به دلیل صمیمیت کم نیست، بلکه ناشی از نزدیکی بیش از حد است. در واقع، او در حلقهٔ درونی کریگ زندگی می‌کرد.
💙Mavi
اگر فردی اجتنابی هستید... شاید هیچ دلیلی نتواند دو نفر را به هم نزدیک‌تر یا درک یک‌دیگر را آسان‌تر کند، اما ارتباط مؤثر برای افراد اجتنابی نیز راه‌کار دارد. شما به‌عنوان فرد اجتنابی، اغلب از نیاز خود به فاصله و جدایی آگاه نیستید و، بدون آن‌که دلیل آن را بدانید، فقط احساس می‌کنید که نیاز به دورشدن دارید. شاید وقتی این احساس به شما دست می‌دهد، فکر کنید که برای شریک خود چندان جذابیت ندارید، اگر این‌طور است، پس چه دلیلی برای ادامه رابطه وجود دارد؟ وقتی طرف مقابل «آن شخص خاص» نیست، پس چرا عذاب را طولانی کنیم؟
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷
اگر اضطرابی هستید... وقتی احساس می‌کنید موضوعی در رابطه آزارتان می‌دهد، سریع غرق احساسات منفی می‌شوید و به افراط فکر می‌کنید. بر خلاف افراد ایمن، انتظار ندارید که طرف مقابل پاسخ مثبتی بدهد، بلکه عکس آن را پیش‌بینی می‌کنید. شما رابطه را امری شکننده و ناپایدار تلقی می‌کنید که هر لحظه ممکن است فرو بریزد. این افکار و فرضیات بیان مؤثر نیازها را برای‌تان دشوار می‌کند. اغلب هنگام صحبت با شریک خود، تهاجمی، اتهامی، انتقادی یا تهدیدآمیز برخورد می‌کنید. و طرف مقابل به‌جای دادن اطمینان خاطری که جویای آن هستید، ممکن است شما را پس بزند.
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷
-بپذیرند شریک‌شان در برخی موضوعات خاص اصلاً فعال نیست و دیگر به او اصراری برای تغییر نکنند. ‌ -وقتی که شریک‌شان فاصله می‌گیرد، بپذیرند که این طبیعت اوست و دست از آزار و برچسب‌زدن بردارند. -بیاموزند کارهایی را که قبلاً انتظار داشتند با شریک خود انجام دهند، به‌تنهایی پیش ببرند. -با دوستان هم‌فکر خود در فعالیت‌هایی شرکت کنند که شریک‌شان تمایلی به شرکت در آن‌ها ندارد. -بیاموزند که از کاری که شریک‌شان انجام می‌دهد تشکر کنند و کاری را که انجام نمی‌دهد نادیده بگیرند.
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷
شاید به‌ظاهر شریک اجتنابی کم‌تر آسیب می‌بیند، زیرا عقب‌نشینی حرکتی یک‌طرفه است که نیازی به همکاری طرف مقابل ندارد. شاید طرف مقابل ظاهری بی‌دغدغه داشته باشد اما بی‌اعتنایی به‌معنای امنیت نیست. افراد اجتنابی به‌طور فعال نیازهای دلبستگی خود را سرکوب می‌کنند و از رابطهٔ خود احساس رضایت چندانی ندارند. آن‌ها اغلب بدبختی خود را به گردن شریک‌شان می‌اندازند.
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان