دانلود و خرید کتاب راهنمای هویت دیجیتال گروه اقدام ویژه مالی ترجمه سیده سیما آریایی منش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب راهنمای هویت دیجیتال

کتاب راهنمای هویت دیجیتال از گروه اقدام ویژه مالی با ترجمهٔ سیده سیما آریایی منش و الهه امیرجان و اسمهان حکاک و ویراستهٔ مینا والی و قاسم سرافرازی و یلدا شایسته فر است و راه پرداخت آن را منتشر کرده است. این کتاب مستند کارگروه ویژه اقدام مالی درباره هویت دیجیتال است.

درباره کتاب راهنمای هویت دیجیتال

هویت دیجیتال مفهومی است که طی بیست سال گذشته و به دنبال رشد حیرت‌انگیز دستگاه‌های هوشمند شکل گرفته است. ضعف در حوزه شناسایی و احراز هویت حضوری و عدم امکان اثبات هویت معتبر در فرایند حضوری ایجاب می‌کرد از راه‌هایی معتبرتر و دقیق‌تر جهت احراز هویت استفاده شود. از طرف دیگر، جمعیت زیادی از اشخاص حقیقی در دنیا وجود دارند که مدرک هویتی ندارند و به همین دلیل از خدمات پایه انسانی محروم‌اند، این مسئله نشان‌دهنده ناکارآمدی مدارک فیزیکی هویتی است. مطابق با آمار شرکت مشاوره‌ای «مکنزی»، بیش از یک میلیارد نفر در دنیا وجود دارند که هیچ‌گونه مدرک هویتی ندارند. شمار زیادی از این اشخاص زنان و کودکان‌اند؛ این اشخاص از دریافت هرگونه خدمات به دلیل نبود مدارک هویتی معتبر محروم می‌شوند.

چرا کتاب «هویت دیجیتال» مهم است؟ فناوری و نوآوری بر روی زیرساختی رشد می‌کنند که اگر نباشد شاهد رشد ناقص خواهیم بود. ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم دستاوردهای فناوری و نوآوری را بچشیم ولی زیرساخت‌های آن را نداشته باشیم. سیستم‌های احراز و تأیید هویت یکی از همین زیرساخت‌هایی است که اگر نباشند به معنای عدم توسعه است. اکنون که جهان به‌سرعت دیجیتالی می‌شود هر آن چیزی که قابلیت دیجیتالی‌شدن دارد باید دیجیتالی شود. هویت از آن دست مفاهیمی است که سال‌هاست به‌سوی دیجیتالی شدن حرکت کرده است.

بنابراین امروز مسئله ما این نیست که هویت دیجیتال خوب است و لازم؛ امروز کسی در اهمیت هویت دیجیتال شک و تردیدی ندارد و حتی آن‌هایی که به دلایلی با توسعه مخالف هستند کمتر جرئت مخالفت کردن پیدا می‌کنند. مسئلهٔ امروز مسئله دیگری است؛ امروز سؤال ما این است که چگونه سیستم‌های احراز و تأیید هویت دیجیتال را به‌درستی پیاده‌سازی کنیم. امروز هویت دیجیتال یک واقعیت پذیرفته‌شده است ولی چیزی که کیمیاست کسانی هستند که بتوانند آن را در عمل پیاده‌سازی کنند. علی‌رغم ظاهر ساده‌ای که مفاهیم مرتبط با هویت دیجیتال دارند در عمل پیاده‌سازی آن‌ها طیف وسیعی از علوم و مهارت‌ها را نیاز دارد.

ما برای توسعه اقتصادی چاره‌ای نداریم جز این که روی خوش به فناوری‌های انقلابی و به طور خاص دیجیتال نشان دهیم. با این حساب اگر بخواهیم در جهان تمام دیجیتال زندگی کنیم باز چاره‌ای نداریم جز اینکه ساختارهای اجرایی هویت دیجیتال را پیاده کنیم. آنچه امروز نیاز داریم بعد از تغییر مدل ذهنی راهنماهای عملی و کاربردی است؛ چارچوب‌هایی که به کار ذهن‌های تغییریافته می‌آید.

کتاب راهنمای هویت دیجیتال روی این موضوع کار می‌کند که ذهن‌ها را تغییر دهیم و برای جهان جدید آماده کنیم. زندگی در جهان جدید چارچوب‌های خودش را دارد و قاعدتاً نمی‌توان با مدل‌های ذهنی قدیمی در این جهان به شکل مطلوب زندگی کرد. زندگی مطلوب هم در برخی موارد نیازمند پیاده‌سازی چارچوب‌هایی است که تجربه‌های جهانی بهترین الگوها برای ما هستند. به عبارتی ما باید بر روی این زمان بگذاریم که ذهن‌ها را تغییر دهیم و چرایی تغییر را درک کنیم و بعد از آن کافی است بین روش‌های موجود گشته و بهترین روش اجرایی را پیاده کنیم. 

کتاب راهنمای هویت دیجیتال توسط کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) و با کمک جمعی از متخصصان جهان تدوین شده است. این کتاب، به‌حق از بهترین و کامل‌ترین مستندهای منتشرشده در این زمینه است که از تمام استانداردهای روز دنیا بهره گرفته است. 

خواندن کتاب راهنمای هویت دیجیتال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

متن تدوین‌شده کتاب نه‌فقط دید بسیار مناسبی از مفاهیم مدیریت هویت و فرایند احراز هویت به مخاطب می‌دهد، بلکه به مدیران ارشد، میانی و متخصصان مدیریت هویت، به‌عنوان مخاطبان اصلی این اثر، کمک می‌کند در چرخهٔ حیات مدیریت هویت کشور حضور فعال داشته باشند.

بخشی از کتاب راهنمای هویت دیجیتال

«مطابق با اصل بی‌طرفی فناوری، الزامات توصیه ۱۱ (ثبت سوابق) به یک اندازه برای ثبت اسناد به‌صورت دیجیتالی و فیزیکی (مستند) اعمال می‌شود. به‌عنوان یک موضوع عملی، سامانه‌های هویت دیجیتال ممکن است مسائل متمایزی مربوط به چگونگی نگهداری و دسترسی به اطلاعات موردنیاز «شناسایی کامل مشتری» را ارائه دهند تا نهادهای قانونی را قادر سازند از الزامات توصیه ۱۱ پیروی کنند. رویکردهای ثبت سابقه در حوزه هویت دیجیتال، با توجه به نوع و طراحی سامانه‌های هویت دیجیتال، انواع و مسئولیت‌های ارائه‌دهندگان سازنده آن و چهارچوب‌های نظارتی و قراردادی مربوط در حوزه قضایی متفاوت خواهد بود. برای مثال، هنگامی که دولت‌ها سامانه‌های هویت دیجیتال را تهیه می‌کنند، مدارک هویتی بنیادی (اسناد منبع، اطلاعات و داده) را برای اثبات/ ثبت‌نام هویت، جمع‌آوری یا ایجاد می‌کنند، بنابراین انتظار می‌رود برای اهداف اجرای قانون، یا نظارت، به این اطلاعات دسترسی داشته باشند و به این ترتیب مقاصد توصیه ۱۱ را برآورده می‌کنند. وقتی نهادهای قانونی از سامانه‌های هویت دیجیتالی استفاده می‌کنند که ارائه‌دهندگان غیردولتی تهیه کرده‌اند ممکن است ارائه‌دهندگان هویت دیجیتال، یا دیگر نهادها، کل یا جزئی از مدارک هویتی بنیادی را حفظ کنند. افزون بر این، ارائه‌دهندگان خدمات هویت دیجیتال بخش خصوصی ممکن است تمام یا بخشی از اطلاعات هویتی بنیادی را مستقیماً از منبع دیجیتالی (برای مثال، بانک اطلاعاتی دولتی یا سوابق مربوط به بخش خصوصی) به دست آورند یا تأیید کنند. در این حالت ممکن است سوابق دیجیتالی، انواع مدارک هویتی را که به‌منظور شواهد خاص از آن‌ها استفاده شده است، مشخص کنند، از قبیل منبع داده، تاریخ/ زمان و روش دستیابی به آن، که ممکن است با توصیه ۱۱ مطابقت داشته باشد. این موارد به‌طور مناسب توسط مقامات در چهارچوب‌های نظارتی هویت دیجیتال و مبارزه با پول‌شویی/ مقابله با تأمین مالی تروریسمِ خود و همچنین نهادهای قانونی از طریق نمایندگی استاندارد و روابط قراردادی ارائه‌دهنده خدمات مالی بررسی می‌شوند. بر این اساس، ثبت سوابق و چنین الزاماتی بیشتر از این در راهنما موردتوجه قرار نمی‌گیرند.»



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان