دانلود و خرید کتاب ادب و هنر بیگانه ترجمه جلال آل احمد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ادب و هنر بیگانه اثر جلال آل احمد

کتاب ادب و هنر بیگانه

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ادب و هنر بیگانه

کتاب الکترونیکی «ادب و هنر بیگانه»نوشتهٔ جلال آل احمد با ویراستاری مصطفی زمانی نیا در انتشارات فردوس چاپ شده است.

درباره کتاب ادب و هنر بیگانه

«ادب و هنر بیگانه»، شامل ۲۳ بخش متنوع است و مطالبی که در آن جمع آمده‌اند، به ترتیب عبارتند از:

الف) ۶ قسمت ترجمهٔ محض: (۱. برای تاریخ مذاهب.۲. برای تو، معشوقه‌ام! ۳. سفرنامه‌ای از یونان امروز. ۴. سلمانی زنش را کُشته. ۵. عروس و داماد برج ایفل. ۶. نظری به تأثیرات تلویزیون در انگلستان.)

ب) ۲ قسمت ترجمه و تألیف: (۱. در زندان‌های راکفلر. ۲. دربارهٔ «آدن»/ یک شاعر و نمونهٔ شعرش.)

پ) ۳ قسمت معرفی کتاب: (۱. دربارهٔ «کارخانهٔ مطلق‌سازی» / کارل چاپک. ۲. دربارهٔ «خانواده و دولت» / فردریش انگلس. ۳. سرگذشت من/ آرتور کویستلر.)

ت) ۷ قسمت مقدّمهٔ کتاب: (۱. دربارهٔ «بیگانه» / آلبر کامو. ۲. چند نکته / دربارهٔ «سرباز شکلاتی» / جرج برناردشا. ۳. چند کلمه توضیح/ دربارهٔ «سوءتفاهم» / آلبرکامو. ۴. دربارهٔ «آندره ژید» و ترجمهٔ حاضر.

۵. دربارهٔ «مایده‌های زمینی» / آندره ژید. ۶. مقدمهٔ زیادی / دربارهٔ «کرگدن» / اوژن یونسکو. ۷. ارنست یونگو کیست؟ / دربارهٔ «عبور از خط».) که مقدمهٔ کتاب «بیگانه» علاوه بر امضای آل‌احمد، امضای علی اصغر خبره‌زاده را هم دارد؛ مقدمهٔ کتاب «سرباز شکلاتی»، برای ترجمهٔ سیمین دانشور از اثر جرج برناردشا نوشته شده؛ در پایانِ مقدمهٔ کتاب «مایده‌های زمینی»، کنار نام آل‌احمد، نام پرویزداریوش نیز ثبت گردیده؛ و مقدمهٔ کتاب «عبور از خط»، اگر چه به قلم آل‌احمد است، ولی ترجمهٔ متن کتاب به وسیلهٔ محمود هومن، و نگارش آن به دست جلال صورت گرفته است.

ث) ۳ قسمت تألیف و تحقیق: (۱. مهاتاگاندی. ۲. کارگری به خلاف مقرّرات، ناحیه‌ای از آباد می‌کند و زندانی می‌شود. ۳. داستایوسکی و نیهیلیسم و عاقبتش).

ج) ۲ قسمت نقد و نظر: (۱. دربارهٔ «جایزهٔ ادبی نوبل». ۲. در انتظار گودو / ساموئل بکت).

کتاب ادب و هنر بیگانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به علاقه‌مندان به آثار جلال آل احمد پیشنهاد می‌شود.

درباره جلال آل احمد

جلال آل‌ احمد در تاریخ ۲ آذر ۱۳۰۲ و براساس روایتی دیگر در تاریخ ۱۱ آذر ۱۳۰۲ در تهران متولد شده است، روشنفکر، نویسنده، منتقد ادبی و مترجم ایرانی است. او همسر سیمین دانشور بود. آل‌ احمد در دهه ۱۳۴۰ به شهرت رسید و در جنبش روشنفکری و نویسندگی ایران تأثیر بسزایی گذاشت. نویسندگانی چون نادر ابراهیمی و غلامحسین ساعدی از او تأثیر گرفتند.

جلال آل‌ احمد در در خانواده‌ای مذهبی در محله سیدنصرالدین شهر تهران به‌دنیا آمد. او پسرعموی سید محمود طالقانی بود. پدرش او را به نجف فرستاد تا علوم دینی بیاموزد اما کمی بعد به تهران بازگشت و به حزب توده پیوست. جلال آثار و نوشته‌های بسیاری دارد که از میان آن‌ها می‌توان به مدیر مدرسه، نون والقلم، سه‌تار، از رنجی که می‌بریم، نیما چشم جلال بود و خسی در میقات اشاره کرد.

هرساله جشنواره‌ٔ ادبی به نام و یاد او برگزار می‌شود و جایزه‌ٔ ادبی جلال آل‌احمد با ۱۱۰ سکهٔ بهارآزادی، گران‌ترین جایزه ادبی ایران است. جلال آل‌ احمد ۱۸ شهریور ۱۳۴۸ در اَسالِم گیلان چشم از دنیا فروبست.

بخشی از کتاب ادب و هنر بیگانه

«این بی‌توجّهی، قبل از هر چیز، در نتیجهٔ اشکالات فراوانی است که هنگام مطالعات مذهبی خودنمایی می‌کند. چه برای تحقیق در آن، مراجعه به قرون متعدّد و ملل و اقوام بی‌شمار، نهایت ضرورت را دارد. حتّی برای آن‌که فقط به فهم قسمت‌های مربوط به آغاز دین مسیح دسترسی پیدا شود، لازم است تاریخ قوم یهود و قوم آسوری و ملل یونان و روم مورد مطالعه قرار گیرد، و به طبقات مختلف اجتماعی این ملّت‌ها توجّه شایان به عمل آید؛ چه مذهب در عمق همین طبقات است که پیدا شده و به واسطهٔ کوشش‌های متمادی همین توده‌های تاریک است که رشد کرده و به صُوَر فعلی در آمده. نسبت به سایر مذاهب نیز ملاحظاتی از همین قبیل وجود دارد. همهٔ مذاهب، در محیط اسرارآمیزی نشو و نما پیدا کرده‌اند و تاریخ سیر آنها آمیخته به پیچیدگی‌ها و اضطرابات عجیب و غریب می‌باشد، و خیلی به اشکال می‌توان تصوّر واضح و روشنی از سیر آنها به دست آورد. حتّی امروز هم که این همه دنیا رو به جلو رفته، برای اشخاصی که وارد در مطالعات مربوط به کیش‌های مختلف نیستند، فهم حقایق و امور مذهبی، امر بسیار دشواری محسوب می‌شود. مسایل مذهبی، از مسایلی هستند که بسیار دقیق و آمیختهٔ به تاریکی می‌باشند. درک قانون جاذبهٔ عمومی، بسیار آسان‌تر از فهم جاذبه‌ای است که توده‌ها را به طرف کلیساها و امکنهٔ مقدّسه می‌کشاند، یا اشخاص را در نتیجهٔ فشار تمایلات فکری و ایدآلی، به طرف صومعه‌ای کشانیده، عمری آنها را در حالت انزوا و دوری از دنیا نگاه می‌دارد. برای آن‌که علم کافی در این قبیل امور پیدا شود، بایستی انسان به رموز قلب آدمی و موتورهایی که آن را به حرکت درمی‌آورد، کاملاً وقوف داشته باشد. خیلی کم اشخاصی را می‌توان یافت که باور داشته باشند عواطف و احساسات مذهبی انسان نیز تابع قانون «جبر» Determinisne می‌باشد. و بنابراین قابل آن است که به طور علمی مورد بحث واقع شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان