دانلود و خرید کتاب شدن میشل اوباما ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شدن اثر میشل اوباما

کتاب شدن

نویسنده:میشل اوباما
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شدن

خلاصهٔ کتاب شدن نوشتهٔ میشل اوباما و ترجمهٔ رضا اردلان است. شنیدار این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی خاطرات بانوی اول سابق ایالات متحدهٔ آمریکا است.

درباره کتاب شدن

خلاصهٔ کتاب شدن حاوی زندگی‌نامه‌ای الهام‌بخش، تأثیرگذار و جذاب نوشته‌ٔ میشل اوباما همسر «باراک اوباما»، چهل‌‌وچهارمین رئیس‌جمهور آمریکا است. این کتاب، زندگی بانوی اول آمریکا را با تمام فرازونشیب‌هایش به خوانندگان نشان می‌دهد. این اثر یکی از آثار مشهوری بود که به‌محض انتشار، راهش را به فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز باز کرد و برای مدتی طولانی این جایگاه را حفظ کرد. نویسندهٔ این کتاب، به‌مدت ۸ سال، بانوی اول آمریکا بود. او مسئولیت‌های بسیاری را بر عهده گرفته بود و فعالیت‌های اجتماعی بسیاری را در کشورش سروسامان می‌داد. میشل اوباما در کتاب شدن، از زندگی خودش صحبت می‌کند؛ از کودکی که در محله‌های فقیرنشین آمریکا زندگی می‌کرد و موفق شد تا به مقام بانوی اول آمریکا برسد. او در این کتاب از زمانی که کودکی بیش نبود تا دورانی که وقت مدرسه‌رفتنش فرا رسید، سخن گفته است. از حضورش در اجتماع به‌عنوان یک زن آفریقایی - آمریکایی گفته است و تجربیاتش را در دوران تحصیل در رشته‌ٔ حقوق با ما در میان گذاشته است. ماجرای آشنایی و ازدواج با باراک اوباما، تلاشی که برای فرزندآوری داشتند، سقط جنین و بارداری به‌روش لقاح مصنوعی و مسئولیت‌هایش در نقش مادر را هم بیان کرده است.

میشل اوباما در این اثر از تغییرات زندگی‌اش نوشته است. تغییراتی که با رئیس‌جمهورشدن همسرش در زندگی او پدید آمد. نقش او و حضورش در کاخ سفید، روزهای پایانی زندگی در کاخ سفید و فعالیت‌هایی که در طول دوران زندگی‌اش به آن‌ها مشغول بود، بخش‌های دیگر این کتاب را تشکیل داده‌اند. این کتاب را می‌توان تعبیری دانست از اینکه چطور این زن توانست صدایی به دست بیاورد؛ صدایی که بلند، رسا و کارساز باشد و تغییرات و تحولاتی عمیق و پایدار ایجاد کند. میشل اوباما همیشه به‌عنوان زنی تأثیرگذار شناخته می‌شود. این تأثیرگذاری هم در فعالیت‌هایی که او انجام می‌دهد، مشخص است و هم در سبک زندگی و حتی پوشش او. بسیاری از فعالان صنعت مد و پوشاک او را از خوش‌پوش‌ترین زنان می‌دانند. این کتاب پس از انتشار توانست رکورد فروش را در سال ۲۰۱۸ بزند. در مدت زمانی کمتر از ۱۵ روز، بیش از ۲ میلیون نسخه از آن فروش رفت. کتاب شدن که خلاصهٔ آن پیش روی شماست، به ۲۴ زبان مختلف در دنیا ترجمه شد. انتشار این کتاب در ایران هم با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد و در مدت زمان کوتاهی بیش از ۱۷ تجدید چاپ شد.

خواندن کتاب شدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای پیشنهاد می‌کنیم.

درباره میشل اوباما

میشل لاوون رابینسون اوباما در ۱۷ ژانویهٔ ۱۹۶۴ در شیکاگو، ایلینوی، به دنیا آمد. او وکیل و نویسنده است. میشل در ۲۸سالگی با باراک اوباما ازدواج کرد و نخستین بانوی اول آمریکاییِ آفریقایی‌تبار در تاریخ ایالات‌متحدهٔ آمریکا شد؛ ازاین‌رو میشل اوباما به‌مدت ۸ سال، نقش بانوی اول ایالات‌متحدهٔ آمریکا را ایفا کرد. او دانش‌آموختهٔ دانشگاه پرینستون و دارای دکترای حقوق از دانشگاه هاروارد است. میشل به محیط‌زیست نیز علاقه دارد. او در انتخابات ۲۰۱۶ ایالات‌متحدهٔ آمریکا از حامیان «هیلاری کلینتون» بود. میشل اوباما در فهرست نظرسنجی سالانهٔ زن تحسین‌شدهٔ سال ۲۰۱۸ به‌عنوان مقام اول انتخاب شد. کتاب «شدن؛ روزنگاری هدفمند برای شناخت خودتان» یکی از آثار مکتوب اوست.

بخشی از کتاب شدن

«با زندگی در کاخ سفید، دیگر نیازی نبود باراک ساعت‌های طولانی را صرف رفت‌وآمد بین خانه و محل کار کند. دفتر ریاست جمهوری درست در طبقه زیرین محل زندگی ما بود! به همین خاطر، نسبت به زمانی که سناتور ایالت ایلینوی و آمریکا بود، زمان بیشتری برای سپری کردن در کنار خانواده‌اش داشت و من از این مسئله بسیار خشنود بودم.

من تصمیم داشتم به عنوان بانوی اول آمریکا، کارهایی در راستای باورها و مأموریتم در زندگی انجام دهم. از همین رو، هیلاری کلینتون به من هشدار داد که بیش از حد درگیر برنامه‌های دولتی نشوم و مرا از مخاطرات این کار آگاه کرد.

از آنجایی که قصد داشتم از تجربیاتم به عنوان یک وکیل استفاده کنم و سیاست‌های جدیدی را برای خدمات درمانی و مسائل دیگر ارائه دهم، انتقادات بسیاری دریافت کردم. تجربه به من نشان داد که در باور عموم مردم، بانوی اول کاخ سفید مقامی رسمی نیست و نباید در کارهای دولتی دخالت کند. بنابراین تلاش کردم پروژه‌هایی مستقل اما متناسب با سیاست‌های دولتی را آغاز کنم.

چاقی در کودکان طی سی سال گذشته سه برابر شده بود و از هر سه کودک آمریکایی، یکی از آن‌ها دچار چاقی یا اضافه وزن بود. یکی از کارهای ابتدایی این پروژه، ایجاد یک باغ در کاخ سفید بود تا بیشتر شبیه به یک خانه باشد، نه یک قلعه نظامی؛ اما هدف اصلی از این کار، ترویج تغذیه سالم و استفاده از خوراک تازه به جای خوراک فرآوری شده بود.

برنامهٔ «Let's Move» چهار گام اساسی داشت که من به همراه کارمندانم برای اجرای آن‌ها سخت تلاش کردیم. مراحل چهارگانهٔ این برنامه از این قرار بود:

- آگاه کردن والدین از رژیم‌های غذایی سالم؛

- ارائه تغذیه سالم در مدارس؛

- تأمین مواد غذایی سالم برای مناطق روستایی و شهری که به میوه و محصولات تازه دسترسی نداشتند؛

- تشویق کودکان به فعالیت بیشتر.

خوشبختانه پروژه «Let's Move» خیلی زود به موفقیت رسید. بعد از گذشت تنها ۱۰ هفته، حدوداً ۹۰ پوند محصول از باغی که درست کرده بودیم، جمع‌آوری شد و از آن برای تهیه غذاهای روزانه کاخ سفید استفاده شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۲ صفحه

حجم

۲۹٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۲ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان