دانلود و خرید کتاب قوانین و مقررات کاربردی حقوق ثبت علی بهادری جهرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قوانین و مقررات کاربردی حقوق ثبت اثر علی بهادری جهرمی

کتاب قوانین و مقررات کاربردی حقوق ثبت

معرفی کتاب قوانین و مقررات کاربردی حقوق ثبت

کتاب قوانین و مقررات کاربردی حقوق ثبت نوشتهٔ علی بهادری جهرمی و محمدصادق فراهانی در نشر پژواک عدالت چاپ شده است.

درباره کتاب قوانین و مقررات کاربردی حقوق ثبت

نیـــاز عمـــوم مـــردم و جامعهٔ حقوقـــی کشـــور در مراجعهٔ ســـریع و آســـان به قوانیـــن و مقـــررات مهـــم کشور دغدغهٔ نگارش این کتاب است. اســـتفاده از سایر کتاب‌های قانون و مقررات بـــدون ورود در مباحـــث پیچیـــده و تخصصـــی امکان‌پذیر نیست. نقش به‌ســـزای آ‌گاهـــی از قوانین و مقـــررات در اجرای بهتر و ســـریع‌تر قواعد حقوقـــی، پیشـــگیری از جرایـــم و جلوگیری از تضییع حقـــوق افراد حائز اهمیت است. این اثر در راستای پاسخ به این نیاز نگاشته شده است. همچنین کتاب قوانین و مقررات کاربردی حقوق ثبت کـــه به ارائهٔ آخرین متـــون معتبر و بـــه‌روز قوانین و مقررات مهـــم پرداختـــه اســـت می‌تواند بـــه‌عنوان مرجـــع اصلی طرح ســـؤالات آزمون‌هـــای حقوقی درنظر باشد.

کتاب قوانین و مقررات کاربردی حقوق ثبت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای وکلا، مشـــاوران، صاحبنظـــران و عمـــوم مـــردم مناسب است.

بخشی از کتاب قوانین و مقررات کاربردی حقوق ثبت

«۱- هـــرگاه در اجـــرای مقـــررات ماده یـــازده از جهت پذیرفتـــن تقاضای ثبـــت اختلافی بین اشـــخاص و اداره ثبـــت واقـــع شـــود و یـــا اشـــتباهی تولید گـــردد و یـــا در تصرف اشـــخاص تزاحـــم و تعارض باشـــد رفع اختـــلاف و تعیین تكلیـــف و یا ابطال و یا اصلاح درخواســـت ثبت بـــا هیأت نظارت اســـت.

۲- هـــرگاه هیأت نظارت تشـــخیص دهد كه در جریـــان مقدماتی ثبت املاک اشـــتباه مؤثر واقع شـــده آن اشـــتباه و همچنین عملیات بعدی كه اشـــتباه مزبور در آن مؤثـــر بوده ابطال و جریـــان ثبـــت طبق مقـــررات تجدید یا تكمیل یا اصــلـاح میگردد. 

۳- هـــرگاه در موقـــع ثبـــت ملك و یا ثبت انتقـــالات بعدی صرفا به‌علت عـــدم توجه و دقت نویســـنده ســـند مالكیـــت و یا دفتـــر املاک اشـــتباه قلمی رخ دهـــد و همچنیـــن در صورت كـــه ثبـــت دفتـــر املاک مخالف یا مغایر ســـند رســـمی یـــا حكم نهائـــی دادگاه باشـــد هیأت نظـــارت پـــس از رســـیدگی و احـــراز وقوع اشـــتباه دســـتور اصلاح ثبـــت دفتر املاک و ســـند مالكیـــت را صـــادر خواهد كرد.

۴- اشـــتباهاتی كـــه قبـــل از ثبـــت ملك در جریـــان عملیـــات مقدماتی ثبت پیـــش آمده و اداره ثبت بـــه آن متوجه گردد موقـــع ثبت ملك در دفتـــر املاک مورد توجه قـــرار نگرفته بعدا در هیـــأت نظـــارت مطـــرح میشـــود و در صورتی كه پـــس از رســـیدگی وقوع اشـــتباه محرز و مســـلم تشـــخیص گردد و اصالح اشـــتباه بحق كســـی خلل نرســـاند هیأت نظارت دستور رفـــع اشـــتباه و اصـــاح آن را صـــادر مینمایـــد و در صورتـــی كه اصـــلاح مزبـــور خللی بحق كســـی برســـاند بشـــخص ذینفع اخطار میكند كـــه میتواند بـــدادگاه مراجعه نمایـــد و اداره ثبـــت دســـتور رفع اشـــتباه یـــا اصـلاح آن را پس از تعییـــن تكلیـــف نهائـــی در دادگاه صادر خواهـــد نمود.

۵- رســـیدگی به تعارض در اســـناد مالكیت كلا یا بعضا خواه نســـبت به اصل ملک خواه  خواه نســـبت به حـــدود و حقوق ارتفاقی آن با هیأت نظارت اســـت.

۶- رســـیدگی و رفع اشـــتباهی كه در عملیات تفكیكی رخ دهد و منتج بانتقال رســـمی یا ثبـــت دفتر املاک شـــود با هیأت نظارت اســـت مشـــروط بر اینكـــه رفع اشـــتباه مزبور خللی بحق كســـی نرساند.

۷- هـــرگاه در طـــرز تنظیـــم اســـناد و تطبیق مفاد آنهـــا با قوانین اشـــكال یا اشـــتباهی پیش آیـــد رفع اشـــكال و اشـــتباه و صدور دســـتور لازم با هیـــأت نظـــارت خواهد بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان